Annons

Problem sektionen bilder/grupper

Produkter
(logga in för att koppla)

sears

Aktiv medlem
Mina bilder som jag laddar upp och kopplar till olika grupper syns utsmetade/suddiga när man klickar in sig till första läget på bilden. Det är först när du sedan klickar en gång till på bilden som den visas korrekt.

Detta gäller oavsett upplösning jag har på bilden. 1080px på längsta sidan eller 4000px.
Titta på denna bild tex så ser den suddig ut. Jämför med att klicka en gång till på bilden

https://www.fotosidan.se/gallery/viewpic/375377/3703619.htm
 
Senast ändrad:

sears

Aktiv medlem
OK! Skall kika. Vilken sida (adress till sidan) är det du ser felet på?
Det är länken jag skrev i mitt inlägg.
Som extra info har jag testat med Firefox och Explorer.

Om du klickar på den länken så är bilden suddig. När du klickar en gång till så är bilden korrekt. Testa och klicka på länken och sedan en gång till på bilden och sedan använder du back och framåt för att jämföra sidorna.

EDIT: jag testade i mobilen också med firefox och jag upplever samma sak där att på första sidan när du klickar in dig till bilden så är den suddig och klickar jag ytterligare en gång på bilden så blir den skarp och korrekt.
 
Senast ändrad:

elmfeldt

Redaktör
Forumpersonal
Hm. Den bilden upplever jag inte suddig. Jag skulle eventuellt kunna tro att det är webbläsarens justering (anpassning till fönsterstorlek) av bilden som spökar. Har du Chrome? Kan du testa hur det ser ut där?
 

sears

Aktiv medlem
Hm. Den bilden upplever jag inte suddig. Jag skulle eventuellt kunna tro att det är webbläsarens justering (anpassning till fönsterstorlek) av bilden som spökar. Har du Chrome? Kan du testa hur det ser ut där?
Har testat chrome också.
Ser fortfarande skillnad mellan första sidan och nästa nivå där den är korrekt.

Ser du verklingen ingen skillnad om du jämför dessa länkar?
https://www.fotosidan.se/gallery/viewpic/375377/3703619.htm
https://www.fotosidan.se/gallery/viewpiclarge/375377/3703619.htm
 

elmfeldt

Redaktör
Forumpersonal
Jag upplever den förstorade bilden som mer detaljerad men jag undrar om inte det beror just på att bilden är större så man lättare kan urskilja sånt. Om jag drar ner den stora bilden till samma storlek som första bilden så tycker jag att det är väldigt lika. Nu tillåts inte så stora bilder i forumet (men jag mailar dig bifogad skärmbild).
 

Bilagor

sears

Aktiv medlem
Har labbat lite. Verkar ha med vilken upplösning på skärmen man har.
Det finns en skillnad mellan de två sidorna men syns inte så väl med 1080p.

Jag kör 1440p (2560 x 1440) och där är det som natt och dag tycker jag
och bilder (både mina och andras) blir inte rättvist visade om man bara öppnar första sidan för en bild.

På mobilen har jag också upplösningen 1440p (2960 x 1440) därav varför jag också upplever samma sak på den.
 

elmfeldt

Redaktör
Forumpersonal
Ok! Låter väl rimligt att det är något sådant. Jag har inte koll på vad min Apple Cinema Display 30" trycker ut så jag testade med Iphone X men jag ser ingen nämnvärd skillnad där heller men de två lägena.
 

Bilagor

fotobollfoto

Aktiv medlem
Ok! Låter väl rimligt att det är något sådant. Jag har inte koll på vad min Apple Cinema Display 30" trycker ut så jag testade med Iphone X men jag ser ingen nämnvärd skillnad där heller men de två lägena.
Vad händer om du vrider din iPhone till liggande format?

Jag upplever på min iPhone 7 Plus att första bilden inte är lika skarp som andra när jag kör den i liggande format. I stående format märker jag ingen skillnad.
 
ANNONS