Som Plus-medlem får du: Tillgång till våra Plus-artiklar | Egen blogg och Portfolio | Fri uppladdning av dina bilder | Rabatt på kameraförsäkring och fotoresor | 20% rabatt på Leofoto-stativ och tillbehör | Köp till Sveriges mest lästa fototidning Fotosidan Magasin till extra bra pris.

Plusmedlemskap kostar 349 kr per år

Annons

SKI OR DIE 4-EVER, 550d

Produkter
(logga in för att koppla)

PSJ

Aktiv medlem
Grymt bra! Synd att man är på jobbet bara. vill se hela filmen!
Tycker efterarbetet är super!
 

perstromgren

Aktiv medlem
Det är ännu en gång bevisat att det är fotografen som gör resultatet, inte utrustningen! Nu vet jag inte hur dyrt glas som satt på vid filmningen, men huset kostar inga stora pengar i sammanhanget.

Skitsnyggt! Jag vill också kunna...

Per.
 

Alexander Ovinder

Avslutat medlemskap
Såg den för några dagar sedan och den var riktigt bra...
Både filming klippning och åkningen är riktigt bra och trevlig att titta på.
Även bra musik
 

Erik Schalin

Aktiv medlem
Jag känner att jag är född i fel årtionde.
Skulle inte drömma om att göra dessa hopp.
Grattis till alla er som vågar.
Själv är jag nog för gammal för att lära om.
MEn jag njuter likafullt i dag som för 30 år sedan av att åka.

Lössnön ser otroligt lockande ut.

En fin film. Det känns som lagom mycket av allt.
 

Peter-L

Aktiv medlem
Skid-snyggt Niklas!!
En klart imponerande film med cool skidåkning, härligt foto och redigering.
Denna ska min dotter få se! Om hon lovar att inte ta efter.... ;-)

Lycka till framöver och ha en Bra Vinter!!
Peter-L
 

16517

Aktiv medlem
Hur snyggt som helst, Niklas! Tillochmed en Årebo som jag blir mäkta imponerad! Du har verkligen lyckats fånga skidåkarsjälen på bild, filmen gick rakt in i hjärtat! Extraplus till färgbehandlingen som bidrar till känslan utan att ta över innehållet i bilderna.
 

djmusse

Medlem
Hej Niklas
Verkligen kul att se dig framför kameran i din egna produktion i år igen :)
Du är verkligen lika duktig på att skapa skidfilm som de stora hajarna i branschen.
Din passion för både filmandet och åkningen är en inspiration för många av oss skidtokiga.
Jag hoppas verkligen du får en kanon säsong.
Mvh Marcus
 

niklaskarlstrom

Ny medlem
Har filmat mycket med kit objektivet 18-55 och det har fungerat bra men det objektiv jag använder mest är nog 50mm 1,8. Har även en del andra billiga grejer så som canon 55-250mm och ett samyang 8mm. Introt är nog en blandning av alla.
 

Jewster

Aktiv medlem
Häppåre.
Skitsnyggt. Funderar bara på hur du gjort med musikrättigheterna. Har du köpt musiken eller snott den? Det är ju välkända artister som jag gissar inte ger bort sin musik helt gratis.

Är det det senare är mitt råd att ta ner filmen och lägga om musiken till sådan du har rätt till. Är de det förra ber jag om ursäkt för mitt felaktiga antagande.

Oavsett, på detta forum brukar vi vara blixtsnabba på att hacka på tidningar, bloggare eller andra som snor våra bilder utan rätt, och därför tycker jag det kan vara på sin plats att påpeka att musikupphovsmän har samma rättigheter.

Jag stöttar i mitt arbete unga filmskapare och detta är något man länge, även i skolor, varit dåliga på att uppmärksamma.
 
ANNONS