Annons

E-Infinity

Produkter
(logga in för att koppla)

iSolen.se

Guest
Jag startade tråd för sidodiskussionen om momsen men trollet släpade tillbaka diskussionen hit ...

(Kommentarer till detta inlägg görs med fördel i den moms-tråden).
Trollet med stor bokstav startade en EU-momstråd trots att du visste mycket väl om att allt tyder på att bolaget man gör affär med ligger i Hong Kong.

Det är också typiskt troll att ignorera inlägg och bara fortsätta hävda "eu" när t o m företaget själv säger Hong Kong.

Må gott och tack för underhållningen, trolla på det finns säkert andra som läser.

Vi vet nu i alla fall att det tillkommer 25% på priserna.
 

Livio

Medlem
Nej, det vet vi inte. Lura inte folk som söker information om hur det är att handla av e-infinity.

Se E-infinitys websida om priser och ingen som har handlat av e-infinity och skrivit om det i den här tråden har rapporterat något annat.
Idiotiskt inlägg av "iSolen.se". Blev rätt ordentligt irriterad. Trollandet i sig kan jag till viss del acceptera, men att rent ut lura folk som söker info i tråden är bara ren idioti.

PMD, tack för att du iaf försökte styra diskussionen till en ny tråd.
 

iSolen.se

Guest
Idiotiskt inlägg av "iSolen.se". Blev rätt ordentligt irriterad. Trollandet i sig kan jag till viss del acceptera, men att rent ut lura folk som söker info i tråden är bara ren idioti.

PMD, tack för att du iaf försökte styra diskussionen till en ny tråd.
Har du haft kontakt med tullen?

Om inte, gör det, eller varför inte, fråga Stefan :)
 

iSolen.se

Guest
Menar du på fullt allvar att det inte är handel mellan två EU-länder när någon köper en vara som skeppas från ett lager i Storbritannien? Det är ju en del av grundbulten i EUs regler om fri rörlighet för varor. Den som hävdar något annorlunda har bevisbördan.
Det är du som påstår att det skeppas från ett lager i UK. Så det är din bevisbörda. Vänligen stöd ditt påstående med källa, tack.

Bolaget själv uppger Hong Kong adress, HK regler och inget annat. Lustigt att du tycker något annat. Du får faktisk stödja dina påståenden.

Momsen har vi f ö redan fått svar från tullverket om. Det är bara tullen som är osäker.
 

iSolen.se

Guest
Ola, vad är det som har fått dig att gå igång så här på E-Infinity nu? Du brukar vara den rationella när pajkastningen kommer igång.

E-Infinitys affärsmodell bygger, i likhet med flera andra på eBay som skickar från England men håller till i Hong Kong, på gamla handelsavtal inom kolonialväldet. Gillar du juridik föreslår jag att du kollar upp den delen av anglosaxisk rätt. Varorna och kundtjänst finns i Hong Kong. När kunden köper dem skickas de (sannolikt färdigpackade till slutkund men på pall) till Storbritannien. Därefter skickas de vidare till kunden. I London lämnar varorna sannolikt inte flygplatsområdet utan går direkt vidare till DHL för vidare transport. Slutleveransen till kunden går från England, även om du inte tror på det.

Eftersom du inte litar på de som tidigare skrivit att varorna har England som avsändarland när de skickas till kund lär du väl heller inte tro mig när jag säger att paketet man hämtar ut på posten har skickats från England? Jag har beställt av dem vid två tillfällen och en kompis har också handlat av dem vid ett tillfälle. Samtliga tre försändelser fick kolli-id som gick att följa via DHL från London till Sverige. Testa själv och köp ett batteri eller något annat billigt så ser du själv hur det går till.
Varorna mellanlandar säkert i UK/Irland.

Varför skulle det bli momsfritt pga detta? Möjligen tullfritt. England har moms/VAT.
 

PMD

Aktiv medlem
Det är du som påstår att det skeppas från ett lager i UK. Så det är din bevisbörda. Vänligen stöd ditt påstående med källa, tack.

Bolaget själv uppger Hong Kong adress, HK regler och inget annat. Lustigt att du tycker något annat. Du får faktisk stödja dina påståenden.

Momsen har vi f ö redan fått svar från tullverket om. Det är bara tullen som är osäker.
Se mitt svar i tråden om moms inom EU. Kan vi inte låta den här tråden handla om det den är avsedd för?
 

jonasfj

Avslutat medlemskap
Jag googlade en liten stund.

Eftersom varorna skickas från Storbritannien blir det inga tullavgifter.

Säljaren ska betala 25% moms i Sverige oavsett var varan skickas (om vi antar att deras försäljning överstiger 320.000 spänn)

Köparen har inget ansvar att kontrollera att det sker.

Slutsats: E-Infinity har hittat en lucka där svenska myndigheter sover. Eftersom de sitter HK så löper de ingen större risk så de kör på så länge det fungerar.
 
ANNONS