Annons

Fotosidan flimrar/blinkar

Produkter
(logga in för att koppla)

js1

Aktiv medlem
Varför har fs börjat flimra?

När man bläddrar i vissa dropmenyer så flimrar hela sidan. När t ex går in i och ut ur "Din sida" menyn så flimrar hela skärmbilden till. Har börjat de senaste dagarna och på båda mina datorer. Inga andra sajter har börjat konstra så det känns knutet till fs.
 

clindh

Kodsnickare
Forumpersonal
Vilken webbläsare kör du? Internet Explorer 6?

Jag lade in en grej igår i "Din sida"-menyn så att inte Flash-annonser lägger sig över menyn i vissa browsers (Opera och Safari).

Den förväntande funktionen är att bara flash-annonser släcks när man är på Din Sida-menyn.

Jag har testat Opera, Safari, Firefox och IE7 på Windows. Har dock inte testat gamla IE6, möjligt det blir konstigt i den - den är ju känd för sina egenheter.

Jag får peta in webbläsaravkänning och bara ha detta beteende på de webbläsare som verkligen behöver det.
 

Olle

Aktiv medlem
clindh skrev:
Vilken webbläsare kör du? Internet Explorer 6?

......

Jag har testat Opera, Safari, Firefox och IE7 på Windows. Har dock inte testat gamla IE6, möjligt det blir konstigt i den - den är ju känd för sina egenheter.
Jag har inte märkt något problem med IE6.

Olle
 

vaktmästaren

Aktiv medlem
Samma här, jag använder IE7, svensk. Det är BARA när reklamen från Know it sysns på sidan. Det blinkar inte om reklamen finns utanför bild så att säga, men om reklamen scrollas fram så blinkar det!
 

vaktmästaren

Aktiv medlem
vaktmästaren skrev:
Samma här, jag använder IE7, svensk. Det är BARA när reklamen från Know it sysns på sidan. Det blinkar inte om reklamen finns utanför bild så att säga, men om reklamen scrollas fram så blinkar det!
Personligen så tycker jag att det blinkande skräpet skall tas bort!
 

afe

Aktiv medlem
vaktmästaren skrev:
Samma här, jag använder IE7, svensk. Det är BARA när reklamen från Know it sysns på sidan. Det blinkar inte om reklamen finns utanför bild så att säga, men om reklamen scrollas fram så blinkar det!
Konstaterar samma sak. Blinkande reklam är i sig ett otyg - när det dessutom påverkar sidan i övrigt är det olidligt!

Usch!
 

erro.se

Aktiv medlem
Samma för mig, IE7.

Det räcker att en pixel syns av Know it's annons så blinkar hela webläsarfönstret till så fort det laddas in, eller så fort jag flyttar muspekaren bort från "Din sida"
 

raderadmedlem

Avslutat medlemskap
Måsste bara seja Opera funkar utmärkt nu. "Min sida" släcker flash-annonerna.

Tyckte det va' bäst att seja detta för Christer dyker upp. Han tycker ju inte om "buggiga" Opera o Safari......
 
Senast ändrad:

afe

Aktiv medlem
Det är ju kul att det funkar med Opera, men det kanske inte är värt att optimera en sajt för det, där en av 50000 använder den norska webbläsaren :)
 

raderadmedlem

Avslutat medlemskap
Behövs inte...

AFE skrev:
Det är ju kul att det funkar med Opera, men det kanske inte är värt att optimera en sajt för det, där en av 50000 använder den norska webbläsaren :)
Opera fixar FS alldeles utmärkt...själv.
Och alla andra siter, vad jag vet.
1/50000! Vem är den andra på FS?
 

clindh

Kodsnickare
Forumpersonal
Nu tror jag att jag fixat problemet med Flash som visas över menyerna, även för den där bångstyriga norska... ;-)

Det var alltså inte annonsen i sig som orsakade blinket då man var på Din Sida-menyn; det var min fix för Opera som släckte flash-annonser när man var på den menyn. Tyvärr gjorde den det då på alla slags browsers, även de utan Opera/Flash-problemet - det var ju onödigt.

Har testat på IE7, FF2, Opera9 och senaste Safari-betan på Windows.
 

afe

Aktiv medlem
Tack Christer, nu beter det sig precis som det ska, och vi slipper köra konstiga norska webbläsare :D
 
ANNONS