Annons

Hornborgarsjön tips?

Produkter
(logga in för att koppla)

aitchh

Aktiv medlem
Har övertalat min far att åka till hornborgarsjön i år. Dem första tranorna har landat har jag hört. Någon av er som varit där som har lust att dela med er om vart vid hornborgarsjön man kommer "närmast" dem? Och vilken helg framöver tror ni det är att satsa på om man kör ända från Malmö?

Hur långt har fotoavståndet varit dem andra åren?

/oscar
 

skyfire

Aktiv medlem
vid "Trandansen" har du störtst chans, tidig morgon rekomenderas (enligt min fotolärare), kolla även lederna runtomkring Hornborgasjön.
 

Wiking 1

Aktiv medlem
Som Mattias skriver, du skall se och fota dem vid Trandansen. Jag bor 2 mil därifrån och var där förra året, innan dess var det säkert 20-30 år sedan jag var där. Jag är inte alls speciellt intresserad av dem, men upplevelsen är bedövande. Hela fältet fyllt av tranor och de landar och lyfter hela tiden.

Varma kläder, kaffe och mackor samt ett antal minneskort:)
 

BAn

Aktiv medlem
Som Mattias skriver, du skall se och fota dem vid Trandansen. Jag bor 2 mil därifrån och var där förra året, innan dess var det säkert 20-30 år sedan jag var där. Jag är inte alls speciellt intresserad av dem, men upplevelsen är bedövande. Hela fältet fyllt av tranor och de landar och lyfter hela tiden.

Varma kläder, kaffe och mackor samt ett antal minneskort:)
... och gärna i gryningen. Då är det med lite tur ett fascinerande ljus med en trolsk kyrka i bakgrunden.
 

viktor1623

Aktiv medlem
... och gärna i gryningen. Då är det med lite tur ett fascinerande ljus med en trolsk kyrka i bakgrunden.
För den morgontrötte är även strax före skymningen ett alternativ. Tranorna flyger dit på morgonen och hem på kvällen så mitt på dagen när flygaktiviteten är som lägst är det svårare att komma nära.
 

krillan54_gmail.com

Aktiv medlem
Har övertalat min far att åka till hornborgarsjön i år. Dem första tranorna har landat har jag hört. Någon av er som varit där som har lust att dela med er om vart vid hornborgarsjön man kommer "närmast" dem? Och vilken helg framöver tror ni det är att satsa på om man kör ända från Malmö?

Hur långt har fotoavståndet varit dem andra åren?

/oscar
För att vara -SÄKER - på bra bilder -Ta med längsta -GLUGGEN - du har . Går att hyra -GÖMSLE - men svårt att få tag i . Många hyr året innan . Du kommer 40 - 50 meter nära från bilparkeringen .Var där innan -SOLUPPGÅNGEN - ett magiskt skådespel när -TRANORNA - kommer i morgonljuset . Har varit där fem gånger och upplever samma kännsla varje gång . Ha det bra önskar Krillan 54 .PS -Mellan 10 - 16 - April bäst möjlighet till ett fantastiskt skådespel .
 

torlju

Aktiv medlem
Du gör rätt i att åka dit, ni får en fantasisk upplevelse

Har övertalat min far att åka till hornborgarsjön i år. Dem första tranorna har landat har jag hört. Någon av er som varit där som har lust att dela med er om vart vid hornborgarsjön man kommer "närmast" dem? Och vilken helg framöver tror ni det är att satsa på om man kör ända från Malmö?

Hur långt har fotoavståndet varit dem andra åren?

/oscar
Var där 2009 senast just vid västra sidan där informationsbyggnaden står och tog bifogade bilder därifrån med en Fujifilm 440. Den har 3x zoom. Då längtade jag efter en annan kamera och längre brännvid.
Hoppas ni får en trevlig tur.
Torsten
 

Bilagor

eek

Aktiv medlem
finns massa trådar angående detta (sök)..flygande fågel funkar alldeles utmärkt från staketet, vill du komma nära så rekomenderas hyr gömsle, själv bokade jag idag för den 28:e (nu på måndag)

kom tidigt !

/Erik
 
ANNONS