Som Plus-medlem får du: Tillgång till våra Plus-artiklar | Egen blogg och Portfolio | Fri uppladdning av dina bilder | Rabatt på kameraförsäkring och fotoresor | 20% rabatt på Leofoto-stativ och tillbehör | Köp till Sveriges mest lästa fototidning Fotosidan Magasin till extra bra pris.

Plusmedlemskap kostar 349 kr per år

Annons

Seg segare segast fotosidan

Produkter
(logga in för att koppla)

enSAM

Medlem
Varje gång som jag ska in på fotosidan så tuggar och tuggar datorn men kommer nästan aldrig fram. Oftast kan det ta 1-15 minuter innan sidan öppnas, när den väl öppnats så går det bra att titta runt i några minuter sedan så börjar tuggandet igen med följd att man efter ett tag inte ids vänta längre utan far vidare till en annan sida, ska det vara så? Andra sidor har jag inga problem med, dom startar direkt som jag klickar på dom.
Samuel
 

clindh

Kodsnickare
Forumpersonal
Jag har inte hört av någon annan att det skulle vara problem, möjligen att det står "Väntar på .. typekit" men det skall inte påverka hela sidans visning.

Vad har du för Internetleverantör? Typ av uppkoppling?
Vilket operativsystem, webbläsare och version av webbläsare?
 

enSAM

Medlem
Förlåt det tog lite tid att komma in på fotosidan igen, först för att läsa ditt svar, sedan svarade jag och då tuggade datorn vidare tills sidan bara "dog" så nu gör jag ett nytt försök. Men som jag skrev i mitt förra inlägg, ALLA andra sidor kommer jag in på direkt , kan även se på film på YouTube utan problem men just fotosidan är hopplös så det blir mer och mer sällan som jag hälsar på där. Idag skulle jag ta en rabatterad prenumeration på tidningen Fotosidan och det tog nog 30 minuter att slutföra affären. Webbläsare = Mozilla-Firefox Operativsystem = Windows 7 Telia ADSL 2Mbit/s
 

Uffe_Nordholm

Aktiv medlem
För att ta reda på vad det beror på kan du göra en del experiment. Till att börja med kan du testa med en annan webbläsare på din dator. Eftersom du använder Firefox kan du testa med IE eller Chrome. Om du får samma resultat kan du testa med en kompis dator hemma hos dig och med din dator hemma hos en kompis.
 

enSAM

Medlem
Hej igen
Träffade en som påstod att man skulle rensa ut allt ur Cache minnet för där skulle felet vara, hur gör man det och vad händer om man gör så??

Samuel på väg till tandläkaren
 

enSAM

Medlem
Körde ccleaner och en massa Tillfälliga filer, Kakor, Internetcache med mera kom upp till ett "värde" av 847Mb, nu till novisens fråga, kan jag ta bort allt, som ccleaner föreslår utan att jag gör något som jag får ångra?
Samuel
 

skog1s

Aktiv medlem
Körde ccleaner och en massa Tillfälliga filer, Kakor, Internetcache med mera kom upp till ett "värde" av 847Mb, nu till novisens fråga, kan jag ta bort allt, som ccleaner föreslår utan att jag gör något som jag får ångra?
Samuel
Ja det kan du! Se bara till att du inte bockat i "sparade lösenord"

Och du kan även bocka i Windows/System Temporära Filer, Urklipp, Minnesdumpfiler, Ckdsk Filfragment, Windows Loggfiler, Windows felmeddelande, DNS Cache, FTP konton.

Och på Avancerat kan bocka i Gamla Pretchfiler, IIS loggfiler Speciella filer och Mappar.

Analysera och starta städning (Jag sparar skitet första gången, sen skiter jag i det, och så har jag kört i många år och aldrig haft något problem)
 
ANNONS