Annons
Gammal 2019-11-26, 17:47
Sten-Åke Sändh

RobinN skrev: Apple har ju inte tagit några innovativa beslut sedan Steve Jobs. Har visserligen aldrig gillat Apple, oftast samma/sämre sak fast dyrare, men Jobs gjort många innovativa beslut som tog dem upp i topp medan nu säljer de ett skärmställ för 999 dollar.
Åh, det skulle jag villa se hur ett sånt ser ut! Har du någon länk?
Gammal 2019-11-26, 17:59
RobinN

Sten-Åke Sändh skrev: Åh, det skulle jag villa se hur ett sånt ser ut! Har du någon länk?
https://pbs.twimg.com/media/D8OuADEW...g&name=900x900

https://edition.cnn.com/2019/06/05/t...cli/index.html
Gammal 2019-11-26, 18:15
PMD

Sten-Åke Sändh skrev: Jag vet inte vad det berodde på men jag gillade verkligen den lilla välgjorda och smidiga och svarta OM-1:an. OM-2:ans hus känns annorlunda, är möjligen större och mitt ex är silverfärgat och har dessutom en större cykelpumpszoom, vilket inte alls appellerar till mig.
OM-1 och OM-2 är exakt lika stora. Det som skiljer exteriört är på/av-switchen (som har tre lägen på OM-2 istället för två på OM-1), siffran 2 istället för 1 och att ISO-ratten har fått den extra funktionen exponeringskompensation på OM-2 (utan att ändra storlek).

Skyll inte din bristande kärlek till OM-2 på objektivet. Kameran kan inte rå för vilket objektiv du har på den. :-)
Gammal 2019-11-26, 18:36
afe

Tänk att det ska vara så svårt att hålla sig till ämnet. Vill man tycka illa om Apple (eller Windows för all del) finns det lämpligare forum.

Jag tror förvisso att Olympus kommer ha det svårt att vara kvar på marknaden, men jag offrar inte min dyrbara tid att se på dravel från paret Northrup eller andra clickbaits.
Gammal 2019-11-26, 19:25
Sten-Åke Sändh

afe skrev: Tänk att det ska vara så svårt att hålla sig till ämnet. Vill man tycka illa om Apple (eller Windows för all del) finns det lämpligare forum.

Jag tror förvisso att Olympus kommer ha det svårt att vara kvar på marknaden, men jag offrar inte min dyrbara tid att se på dravel från paret Northrup eller andra clickbaits.
Din dyrbara tid verkar inte stå så högt i kurs numera, för du har ju fortfarande tid att häcka här :-)
God kväll!

Jag tyckte Olympus-videon var dålig och möjligen hade den helt fel rubrik. Däremot har jag svårt att se att den video de gjorde kring Nikons problem skulle vara särskilt dålig. Den gav mycket tycker jag. Har inte sett något som är så mycket bättre ännu.

Säger som till Per: Varför skaffa sig såna fördomar att man helt slutar lyssna? Det är sällan jag läst någon författare som det bara kommer guldägg ur munnen på. Det är som i sagan tyvärr att flickan måste fortsätta kyssa många grodor innan hon hittar en prins.

Det är genom teser och antiteser man får sina synteser och då måste man stå ut med att de man lyssnar på inte alltid har samma ståndpunkter som en själv. Utan motsatser och motsättningar ingen utveckling.
Gammal 2019-11-26, 19:28
Sten-Åke Sändh

PMD skrev: OM-1 och OM-2 är exakt lika stora. Det som skiljer exteriört är på/av-switchen (som har tre lägen på OM-2 istället för två på OM-1), siffran 2 istället för 1 och att ISO-ratten har fått den extra funktionen exponeringskompensation på OM-2 (utan att ändra storlek).

Skyll inte din bristande kärlek till OM-2 på objektivet. Kameran kan inte rå för vilket objektiv du har på den. :-)
Nä du är experten och jag är okunnig och orättvis! Erkänner utan förbehåll! Jag kanske skulle skaffa mig några små Zuiko och ditcha zoomen :-). Olympus for ever!

Men den hade ju gärna fått vara svart!
Gammal 2019-11-26, 23:53
martinot

Är benägen att hålla med Per, AFE, med flera här. Även om någon enstaka video (eller kanske del av en enstaka video) skulle kanske kunna vara halvt OK, så har jag personligen inte tid att se i genomsnitt halvmediokra (som bäst) videos från C.B:are som Northruparna. Detta pga. andra prioriteringar hur jag väljer att använda min tid.
Gammal 2019-11-27, 00:06
PMD

Sten-Åke Sändh skrev: Men den hade ju gärna fått vara svart!
Ja, det håller jag med om. Svarta OM-kameror är lite koolare.
Besvara

Bokmärken

Ämnesverktyg
Betygsätt det här ämnet
Betygsätt det här ämnet:

Alla tider är GMT +1. Klockan är nu 00:29.

Tether Tools Case Air