Annons

Muddus nationalpark

Produkter
(logga in för att koppla)

PerLars

Aktiv medlem
Hej!
Någon som har erfarenhet av Muddus nationalpark på senhösten, jag tänker åka dit i oktobet.
Alla förslag och idéer är välkommna men mest om ni har varit där på senhösten.

/Per
 

dJb

Aktiv medlem
När i oktober tänkte du åka? Det kan vara rätt bistert och mot slutet av månaden har det sannolikt hunnit komma en del snö, kanske tidigare också. Du lär få vara ganska ensam tror jag, men har det hunnit komma lite snö kan det nog vara väldigt vackert. Även utan snö, men det är nog lite sent för att hinna med höstfärgernas kulmen. Något mer specifikt du undrar över? Jag har inte varit i just Muddus i oktober men bor inte jättelångt bort.
 

dJb

Aktiv medlem
Ska väl förtydliga att det kan vara väldigt fina förhållanden också, men det är ofta under oktober som de första rejäla snöfallen kommer så det är en lite oberäknelig månad så jag skulle rekommendera att åka rätt tidigt under månaden.
 

PerLars

Aktiv medlem
9-15 okt.

Jag vet ungefär vad som gäller vad det vill säga om höst, regn, snö och kallt. Tiden har jag valt för att vara ensam, kunna insupa lugnet och ta del av det väder som blir.
Tack tipsen.

/Per
 

Trannel94

Avslutat medlemskap
Om Du inte har läst den finns boken av Edvin Nilsson och Lennart Arvidsson. Muddus den gamla skogen. Edvin Nilsson som var parkvakt i Sarek och med bok även därifrån.
 
ANNONS