Annons

Ca 100 år sen sist.... (Stockholm)

Produkter
(logga in för att koppla)

janne_145

Aktiv medlem
Nja kanske att ta i... Jag anordnade ju ett x antal lyckade Stockholm streetmeet här i stan via Fotosidan så jag tänkte dra ihop en subwayseries Sthlm i slutet/mitten av Januari! Vilka är intresserade? Tänkte vi skulle åka runt och ta lite annorlunda vinklar av tunnelbanan. Sök på subwayseries_sthlm på instagram så ser ni vad jag menar.

Kommer :

Jan Harrå
 

P13

Aktiv medlem
Tycker det låter intressant, bra idé! Tror fler nappar om tydligare info och bestämt datum :)
 

janne_145

Aktiv medlem
Tänkte mig 30/1 så man har två veckor på sig att kolla upp var man ska börja resan. Tänkte man kanske skulle utgå från Kista eftersom det är mycket folk centralt på förmiddagen. Vad tror ni om det?
 

janne_145

Aktiv medlem
Jag e på! Spännande, blir o tänka till :)

Kommer :

Jan Harrå
Johan Lindgren
Tony Larsson
Perfekt! 1095 visningar och bara vi tre intresserade haha. Blir som en vanlig fotopromenad ni 2 och jag brukar ta då ;) Nån ändring som skulle göra fler intresserade? Vi är varken farliga eller omöjliga på förändringar i fotograferingen
 

janne_145

Aktiv medlem
Jaa det ser ut att bli Mamiya M645 med Delta 3200, tillsammans med en 210/4 som inte använts så mycket men jag tror kan göra sig i den miljön. Sen följer nog någon Holga med också och säkert nått mer i vanlig ordning :)

Själv då?
Ah najs. Här blir det Sony A7 med Sony FE 28 f2.0, Canon FDn 50mm 1.4 och så kanske mitt Pentax 135 2.8 följer med i väskan. Kanske nått litet stativ också. Beror ju på om man orkar släpa så mycket. Har lite mindre väska än dig ;)
 

Johan_Lindgren

Aktiv medlem
Ja hehe stativet är ju givet som jag ser det..
Men jag sliter nog inte fram storväskan nu, det blir att köra "lätt" :D

645'an köpte jag ju egentligen för att ha att resa med, nu var den kanske inte så lätt som jag tänkte mig, men ändå lättare än min Bronica som jag gick runt med i Istanbul förra året.
 

janne_145

Aktiv medlem
Ja hehe stativet är ju givet som jag ser det..
Men jag sliter nog inte fram storväskan nu, det blir att köra "lätt" :D

645'an köpte jag ju egentligen för att ha att resa med, nu var den kanske inte så lätt som jag tänkte mig, men ändå lättare än min Bronica som jag gick runt med i Istanbul förra året.
Kollade för skojs skull vad en adapter från din 645 till nex (emount) skulle kosta.... haha Dyyyyr!
 

janne_145

Aktiv medlem
Kul! Kista är perfekt, det är min närmsta station.

Söka tillstånd eller fota tills man åker ut?
"För privat bruk Privatpersoner som vill fotografera eller filma i SLs miljöer för enskilt bruk behöver inte söka tillstånd. Detta förutsatt att de inte på något sätt påverkar eller stör den dagliga verksamheten"

Källa: http://www.mtr.se/mtr-tunnelbanan/film-och-foto-i-tunnelbanan/foto-och-filmtillstand/

Så vi kör på. Lär inte vara ivägen för nån. Vi är rätt vana och så :)

Välkommen Ola! Var ett tag sen! :)
 

iSolen.se

Guest
"För privat bruk Privatpersoner som vill fotografera eller filma i SLs miljöer för enskilt bruk behöver inte söka tillstånd. Detta förutsatt att de inte på något sätt påverkar eller stör den dagliga verksamheten"

Källa: http://www.mtr.se/mtr-tunnelbanan/film-och-foto-i-tunnelbanan/foto-och-filmtillstand/

Så vi kör på. Lär inte vara ivägen för nån. Vi är rätt vana och så :)

Välkommen Ola! Var ett tag sen! :)

Jag blir alltid tillsagd nuförtiden i Stockholm. Så jag fotar aldrig mer än 5 minuter.
 

janne_145

Aktiv medlem
Jag blir alltid tillsagd nuförtiden i Stockholm. Så jag fotar aldrig mer än 5 minuter.
Vi får fota smart helt enkelt och inte fastna allt för länge på varje station så hoppas vi att vi slipper träffa på några grönvästar.

Skulle vi bli för jagade får vi helt enkelt hitta på nått annat och fota :)

Kör en planering innan vi går in på stationen
 
ANNONS