Som Plus-medlem får du: Tillgång till våra Plus-artiklar | Egen blogg och Portfolio | Fri uppladdning av dina bilder | Rabatt på kameraförsäkring och fotoresor | 20% rabatt på Leofoto-stativ och tillbehör | Köp till Sveriges mest lästa fototidning Fotosidan Magasin till extra bra pris.

Plusmedlemskap kostar 349 kr per år

Annons

Kurirtjänst genom medlemmar

Produkter
(logga in för att koppla)

Drogen

Aktiv medlem
Tycker det verkar vara en mycket bra idé. Är det inte så att säljaren och köparen kommer överens precis som vid vilken affär som helst. Kuriren är bara den som bekräftar att säljaren verkligen finns och att det inte är en tegelsten i paketet när det kommer till köparen. Man kan väl inte lasta ansvar för skick, funktion o.s.v. på kuriren, eller?

En lista på personer här på fotosidan som kanske granskas av andra medlemmar som har gjort affärer personen i fråga kunde vara en början? Om jag ser till mig själv när jag ska handla av någon på fotosidan så kollar jag hur länge dom har varit medemmar, aktiviteter och tidigare annonser. Kan dessutom några fler medlemmar intyga att personen har varit schysst i flera affärer så skulle jag förmodligen lita på personen som kurir i en affär.

Jag kan tänka mig att ställa upp i Oskarshamnsområdet...
 

Erik Schalin

Aktiv medlem
Beror lite på var det landar men jag kan i mån av tid kanske hjälpa till med Mullsjö/ centrala Jönköpingstrakten.
 

Graylingman

Aktiv medlem
Beroende på hur det slutliga upplägget kommer att se ut kanske jag kan tänka mig att ställa upp. Mellersta Värmland.
 

cardazio

Aktiv medlem
Rejäl bump på denna tråden, men risken är stor att hamna i kläm till slut tex att man gått i godo för en vara som inte motsvarade det en köpare tänkte sig eller att man får in en tjuv i gruppen m.m. Att köpa beg kamerautrustning kräver en hel del ibland och det kan vara svårt att göra de avvägningarna åt någon annan.
 

Erik Schalin

Aktiv medlem
Rejäl bump på denna tråden, men risken är stor att hamna i kläm till slut tex att man gått i godo för en vara som inte motsvarade det en köpare tänkte sig eller att man får in en tjuv i gruppen m.m. Att köpa beg kamerautrustning kräver en hel del ibland och det kan vara svårt att göra de avvägningarna åt någon annan.
Givetvis är det inget perfekt system.
Men jag har varit intresserad ngn gg där säljaren är påstått på helt annan ort.
Bra säger jag, då skickar jag min kusin o tittar.
Då plötsligt är personen o jobbar på annan ort.
Inga problem svarar jag, där är min far för tillfället.
Hastigt o lustigt så är kameran på första orten.
Då lade jag ner affären från min sida.
Uppenbarligen ville personen inte visa skicket.

Att behöva visa sig som person fysikst o bli identifierad genom ett körkort eller liknande är inte vad skumma människor gillar.
 
ANNONS