Annons

Hur byter man namn på Fotosidan

Produkter
(logga in för att koppla)

Heimerdinger

Aktiv medlem
Jag känner att jag vuxit ifrån mitt användarnamn mest för att jag inte längre använder en D70.
Går det att byta till nåt roligare och hur gör man det?
 

clindh

Kodsnickare
Forumpersonal
Det måste vara unikt, och "joakim" är redan upptaget tyvärr

Du kan använda denna sida för att söka på användarnamn som kan vara lediga.
https://www.fotosidan.se/member/search.htm

För att söka exakt namn, skriv "==" först så matchar den enbart det namnet
Tex:
Användarnamn: [ ==joakim ]
 

martley

Aktiv medlem
Det måste vara unikt, och "joakim" är redan upptaget tyvärr

Du kan använda denna sida för att söka på användarnamn som kan vara lediga.
https://www.fotosidan.se/member/search.htm

För att söka exakt namn, skriv "==" först så matchar den enbart det namnet
Tex:
Användarnamn: [ ==joakim ]
När man registrerar sig på fotosidan så är det inte riktigt uppenbart vad användarnamnet är till för och hur det används, samt att det riktiga namnet också visas för andra inloggade medlemmar, och därmed får användarnamnet lite mindre betydelse. Fotosidan har ju inte något direkt kontroversiellt innehåll, så att det finns egentligen inte nån större anledning till att gömma sig bakom en pseudonym.
 

Pippo

Aktiv medlem
När man registrerar sig på fotosidan så är det inte riktigt uppenbart vad användarnamnet är till för och hur det används, samt att det riktiga namnet också visas för andra inloggade medlemmar, och därmed får användarnamnet lite mindre betydelse. Fotosidan har ju inte något direkt kontroversiellt innehåll, så att det finns egentligen inte nån större anledning till att gömma sig bakom en pseudonym.
Fast du kan ju ha flera som heter Anders Andersson, Niklas Johansson etc.
 

martley

Aktiv medlem
Fast du kan ju ha flera som heter Anders Andersson, Niklas Johansson etc.
Jo, det är ju förvisso ett problem för många och som jag inte har nån bra lösning på.
Jag har alltid förundrats över att trots att de finns så himla många kineser, så verkar de alltid ha så väldigt korta namn, och kombinationerna av tre ofta enstaviga ord borde ta slut ganska fort, men vi har förstås nästan samma problem här, fast på ett annat sätt.
 
ANNONS