Annons

försäkring

Produkter
(logga in för att koppla)

Erik Schalin

Aktiv medlem
Det billigaste o faktiskt riktigt bra är drulleförsäkringen som är ett tillägg till din vanliga hemförsäkring.
Speciella sakförsäkringar är väldigt dyra o ger sällan mer skydd.

Det tråkiga med tilläggsförsäkringen är att maxbeloppet är lite lågt o går inte att höja.
Visst det täcker i princip en kamerautrustning. Men räknar man in familjens kläder så kommer man snabbt upp i rätt stora pengar o då räcker inte beloppen.
 

Rommel

Avslutat medlemskap
Det billigaste o faktiskt riktigt bra är drulleförsäkringen som är ett tillägg till din vanliga hemförsäkring.
Speciella sakförsäkringar är väldigt dyra o ger sällan mer skydd.

Det tråkiga med tilläggsförsäkringen är att maxbeloppet är lite lågt o går inte att höja.
Visst det täcker i princip en kamerautrustning. Men räknar man in familjens kläder så kommer man snabbt upp i rätt stora pengar o då räcker inte beloppen.
? Kläder? För 80.000 kr..... ;)

Allrisk kostar mig 740 kr/år, självrisk upp till 750 kr och maxbelopp 80.000 vid allrisk.
Vid inbrott så är beloppet mkt större, men det är inte allrisk som går in utan vanlig hemförsäkring.
Allrisk är vid oförutsedda händelser utanför hem.
Det som är nackdelen är kamerans värde minskar med åldern,men så är det ju annars också.
Ex kamera som kostar 10.000 kr och över 1 år får du 7000 kr för. Men då kan man ju köpa en beg för 7000 också...

/Stefan
 

Erik Schalin

Aktiv medlem
Tack! Allrisk brukar det heta.
Nä senast jag kollade med mitt bolag så låg beloppet runt 35-40 tusen.
Räknar du sedan på bra slalomskidor, pjäxor, kameror, kläder... då överskrider min familj 80.
 

Rommel

Avslutat medlemskap
Tack! Allrisk brukar det heta.
Nä senast jag kollade med mitt bolag så låg beloppet runt 35-40 tusen.
Räknar du sedan på bra slalomskidor, pjäxor, kameror, kläder... då överskrider min familj 80.
Normal allrisk är 40 kkr för Folksam. Kostar drygt 300 kr extra som tillägg i hemförsäkringen, självrisk 1500 kr. Allrisk+ kostar 750 kr, 80 kkr och självrisk 750 kr. Uppgraderade nyss min eftersom min kamerautrustning ökat markant i värde 2012.

/stefan
 

BeriJan

Aktiv medlem
Det har diskuterats förut men kolla också ordentligt att hemförsäkringen täcker kamerautrustningen om den används i din näringsverksamhet. Många hemförsäkringar täcker inte det.
 
ANNONS