Som Plus-medlem får du: Tillgång till våra Plus-artiklar | Egen blogg och Portfolio | Fri uppladdning av dina bilder | Rabatt på kameraförsäkring och fotoresor | 20% rabatt på Leofoto-stativ och tillbehör | Köp till Sveriges mest lästa fototidning Fotosidan Magasin till extra bra pris.

Plusmedlemskap kostar 349 kr per år

Annons

"Du kan endast flytta bilden"

Produkter
(logga in för att koppla)

jfahlstrom

Avslutat medlemskap
"Du kan endast flytta bilden inom album av samma typ"

Är det något i kodningen som hindrar att man flyttar bilder mellan albumtyper, eller finns det en tanke bakom som gör att man idag inte kan/får det?
 

clindh

Kodsnickare
Forumpersonal
Det är mest att skylla på tidsbrist från min sida.

Jag stängde av möjligheten till flytt lite snabbt när vissa "kreativa" medlemmar kom på att man kunde komma runt uppladdningsbegränsningen till kritikalbum genom att tex ladda upp till Portfolioalbum och sedan flytta dem till Kritik.

Det behövs alltså läggas till kontroller av begränsningen även då man flyttar bilder.

Även flytt från tex Kritik till Portfolio behöver ses över innan det kan slås på, man skall inte se kommentarer på Portfoliobilder i tex Senaste kommentarer - för man kan ändå inte se bilden i vanliga Visa bild.

Vad tycker ni; om man flyttar en bild till Utställning - skall då fortfarande gamla kommentarer visas (fast man inte kan skriva nya?)

Att fixa detta står rätt högt på Att Göra-listan.
 

jfahlstrom

Avslutat medlemskap
Från Kritik till Utställning med bibehållna kommentarer låter bra. Nyttjar själv sällan den funktionen då kommentarfrekvensen är närmast lika med noll (0).

Jag skulle nog vilja ha funktionen att flytta från Kritik till Portfölj men då bara i den riktningen. Då kan du få ihop en bra Portfölj med dina bästa bilder utan att behöva ladda om dom.

Förvisso inte något stort probelm om man har fetband men modemkopplade kollegor skulle nog uppskatta det.

Alt. en funktion att konvertera Kritikeralbum till Portföljalbum.
 

Arleklint

Aktiv medlem
Enstaka bilder som flyttas från kritikalbum till utställningsalbum tycker jag kan ha kvar sina gamla bildkommentarer. De nya kommentarerna blir på "utställningsnivån".

Om man flyttar enstaka bilder åt andra hållet, från utställning till kritikbilder måste väl dock kommentarerna på utställningsalbumet försvinna eftersom utställningen "löses upp".

En annan fråga som dyker upp är ju om man skall kunna konvertera ett helt kritikalbum till utställningsalbum och vice versa. Det tycker jag låter kul. Då kan ju alla kommentarer alltid finnas kvar oavsett åt vilket håll man konverterar.
 
ANNONS