Annons

Billigaste objektiven canon 550d

Produkter
(logga in för att koppla)

EpicEra

Avslutat medlemskap
Som rubrik lyder!
Har strosat igenom forumet utan att hitta något riktigt svar.
Är en fattig student och undrar om det kan finnas någon begagnad "glugg" om jag fattat det
rätt, objektiv till en Canon 550d.
När jag säger billig menar jag med en budget på 1000-1500kr!
Finns det ens något? begagnat går bra, tanken var väl en julklapp åt flickan och jag har verkligen inte mer pengar att lägga ut även om jag önskade det.

Något roligt utöver kit-objektivet vore roligt, marco helst.
Har försökt kollat lite på blocket/Tradera efter objektiv, men att veta vilka som passar
gör mig galen.
Så tips på de billigaste objektiven, begagnade samt info på hur jag vet att ett objektiv just passar Canon 550d tack.

Kan tillägga att flickan inte är fjortisen som tar bilder i spegeln utan testar allt möjligt kul både ute och inne.
 

mapem

Aktiv medlem
Ett teleobjektiv EF-S 55-250 kan du få för 1500 inklusive UV-filter och motljusskydd. Se Köp/Sälj här på fotosidan. Finns ett par stycken tror jag (ett är mitt, inte sålt riktigt ännu)

Annars kan du köpa ett nytt Tamron 55-200 för runt 1000:- . Det är riktigt bra, jämförbart skärpemässigt med det ovan nämnda men lite kortare och utan stabilisering. Funkar hjälpligt som makroobjektiv också.

Om du har kitgluggen utan IS (EF-S 18-55/3,5-5,6 II) kan du säkert hitta den med stabilisering (EF-S 18-55/3,5-5,6 IS eller dito IS II) för en tusenlapp eller lite till. Inte så mycket för stabiliseringens skull saom för att den är mycket bättre rent optiskt med bättre skärpa.

Om du gillar att fota människor inomhus i befintligt ljus är EF 50/1,8 för knappt 1000:- mycket bra.
 
Senast ändrad:

EpicEra

Avslutat medlemskap
Tack till alla!

Passar på att tacka alla för mycket givande svar :)
Flickan kommer förmodligen bli sjukt glad över denna julklapp, vad en det nu blir för objektiv.

mvh Matte
 

Trannel94

Avslutat medlemskap
Eftersom både EF och EF-S passar så titta lite på vad www.l-foto.se i Vansbro har. Priser runt Dina tankar men även andra. Lämnar även garanti 3 mån funktionsgaranti utom på E klassen
 
ANNONS