Annons

Var kan jag sälja begagnad fotostudioutrustning?

Produkter
(logga in för att koppla)

GunillaT

Ny medlem
Jag har köpt en villa i mälardalen och då ingår en fullt utrustad fotostudio. Det är inte något jag ska ha kvar i huset så därför söker jag tips på hur jag enklast säljer detta.

Från köpekontraktet på huset vet jag följande om fotostudion, 4 korta och 2 långa rälsar med minst 18 vagnar och 3 saxar för höj och sänkbar belysning.
Ljus: bouncer med fast b-ljus, bouncer henzel Flash, bouncer proglobe, bouncer (liten), blixtaggregat pro2, blixtaggregat pro
 

Janne H

Aktiv medlem
Jag har köpt en villa i mälardalen och då ingår en fullt utrustad fotostudio. Det är inte något jag ska ha kvar i huset så därför söker jag tips på hur jag enklast säljer detta.

Från köpekontraktet på huset vet jag följande om fotostudion, 4 korta och 2 långa rälsar med minst 18 vagnar och 3 saxar för höj och sänkbar belysning.
Ljus: bouncer med fast b-ljus, bouncer henzel Flash, bouncer proglobe, bouncer (liten), blixtaggregat pro2, blixtaggregat pro
Dessvärre äldre prylar med tämligen begränsat värde idag.
 

pysse

Aktiv medlem
tips

Jag har köpt en villa i mälardalen och då ingår en fullt utrustad fotostudio. Det är inte något jag ska ha kvar i huset så därför söker jag tips på hur jag enklast säljer detta.

Från köpekontraktet på huset vet jag följande om fotostudion, 4 korta och 2 långa rälsar med minst 18 vagnar och 3 saxar för höj och sänkbar belysning.
Ljus: bouncer med fast b-ljus, bouncer henzel Flash, bouncer proglobe, bouncer (liten), blixtaggregat pro2, blixtaggregat pro
https://www.lpfoto.se/auk/w.auctionList?inC=LP
 

jonas18z

Avslutat medlemskap
Jag har köpt en villa i mälardalen och då ingår en fullt utrustad fotostudio. Det är inte något jag ska ha kvar i huset så därför söker jag tips på hur jag enklast säljer detta.

Från köpekontraktet på huset vet jag följande om fotostudion, 4 korta och 2 långa rälsar med minst 18 vagnar och 3 saxar för höj och sänkbar belysning.
Ljus: bouncer med fast b-ljus, bouncer henzel Flash, bouncer proglobe, bouncer (liten), blixtaggregat pro2, blixtaggregat pro
Låter riktigt gammlat det där

Det där låter riktigt gammal utrustning. Om det är mycket proljusmodiferare så kan du nog få lite för de.

Pro2 och pro1? är ju inte värda mycket.

Det där saxar talar för att det är någon som lever kvar från 80-talet. Aldrig fattat grejjen med dessa.


Men lägg upp lite bilder här till att börja med i tråden?
 

GunillaT

Ny medlem
Lite bilder

Tack för svar. Jag har endast dessa bilder som är från mäklaren och vet inte om det säger er fotokunniga något.

Bra att veta att det är gamla grejer så kan jag lägga min energi på annat. Då låter det helt enkelt som en annons här på fotosidan och någon fb-grupp blir bra, och blir det inte sålt där så får det bli tippen.

2d2b3-30a89-7b30e-c2e45-d569a-9fa7f-15b6c-01137.jpg

1f500-19728-28593-e3ffd-a2368-796e9-e797a-c9340.jpg

878a7-2710d-ad455-515c9-7e881-0e35c-2fa44-95e42.jpg
 

jonas18z

Avslutat medlemskap
Min gissning, tror det mesta är svårsålt tyvärr.

Pelarstativet kan du nog få några tusen för.
pappersFonderna kan du säkert få också nån tusenlapp för, nya kostar ca 900kr styck
Blixtarna ser ut att var mycket gamla saker tror tyvärr inte de är värda mycket.
Ljusmodiferana kan vara värde lite om det är profoto, svårt att se på bilderna men det är nog typ max en 500 styck med tur.
Fondbordet kanske du kan ha tur att skeppa iväg för en 500-1000 men vet inte modell.

Rundfonden är platsbygg och måste rivas värde 0

Resten av vad jag kan se på bilderna inte värda något.


Om du fick 20 tusen för allt och någon kom och hämta ska du vara nöjd av vad jag kan se på bilderna.


Om jag personligen skulle köpt sakerna så skulle jag gett dig kanske 2-4000 tusen för stativ och papperfonderna ev någon för det där rullbordet.
Men resten har jag inte köpt.
 

Janne H

Aktiv medlem
Tack för svar. Jag har endast dessa bilder som är från mäklaren och vet inte om det säger er fotokunniga något.

Bra att veta att det är gamla grejer så kan jag lägga min energi på annat. Då låter det helt enkelt som en annons här på fotosidan och någon fb-grupp blir bra, och blir det inte sålt där så får det bli tippen.

Visa bilaga 148623

Visa bilaga 148624

Visa bilaga 148625
Som andra redan sagt, svårsålda gamla prylar med tämligen lågt värde idag tyvärr.
 
ANNONS