Annons

"aktiva medlemmar"?

Produkter
(logga in för att koppla)

Canonliza

Aktiv medlem
Varför listar man bara de som varit aktiva de senaste 5 min på "inloggade medlemmar" och inte alla som är inloggade?
//Liza
 

clindh

Kodsnickare
Forumpersonal
Därför att det egentligen inte finns ett begrepp "inloggad" - från vår sida sett. När man loggar in sätts bara en "cookie" i din browser, men den kan ligga där i månader oavsett om du besöker sajten eller inte. När man besöker oss igen ser vi cookien och kan uppdatera "senast aktiv". Så vi har inget register över vem som har loggat in och när.

Men 5 min är kanske snävt, det visar ju bara dem som verkligen kör precis nu (nåja), inte gått och tagit en fika, pillar med en bild i PS som skall laddas upp -- eller satt sig att skriva ett långt genomtänkt inlägg om varför Nikon är bättre än Canon (eller tvärtom).
 

hansen2

Aktiv medlem
Hur många egentliga aktiva medlemmar finns det? Dvs, hur många loggar in på sitt konto med någorlunda jämna mellanrum, eller hur många lägger till bilder, kommenterar andras eller är aktiva på annat sätt med jämna mellanrum?

Vad jag menar är att det måste finnas ett ansenligt antal medlemskonton som inte används vilket gör att 30 000 medlemmar är lite missvisande.

/Johan
 
ANNONS