Annons

Årets naturfotograf (Terje Hellesø) anklagas för fusk

Produkter
(logga in för att koppla)
Status
Ej öppen för ytterligare svar.

hornavan

Aktiv medlem
Nu har jag hela kopplet efter mig. Jag måste verkligen vara en misshaglig person i era ögon. Läs bara de senaste inläggen.

Jag vet att jag bett om det för att jag ifrågasatt den lynchstämmning som jag och andra upplever, men som ni alltid förnekar.

Jag tål kritik och gillar att provocera debatten. Nu står det klart att vi står ljusår från varandra. Vi förstår verkligen inte varandra och när nu Stina börjar med mer personliga anklagelser som hon bara törs antyda av rädsla för moderatorn så räcker det för min del.
 

vbg_snake

Aktiv medlem
Nu har jag hela kopplet efter mig. Jag måste verkligen vara en misshaglig person i era ögon. Läs bara de senaste inläggen.

Jag vet att jag bett om det för att jag ifrågasatt den lynchstämmning som jag och andra upplever, men som ni alltid förnekar.

Jag tål kritik och gillar att provocera debatten. Nu står det klart att vi står ljusår från varandra. Vi förstår verkligen inte varandra och när nu Stina börjar med mer personliga anklagelser som hon bara törs antyda av rädsla för moderatorn så räcker det för min del.
Det räcker för din del när användare vill att du besvarar enklare frågor? Fint att i ren Terje-anda börja attackera medlemmarna i denna tråd för ditt presumtiva avhopp. Bete dig.
 

Lasse Eriksson

Aktiv medlem
Nu har jag hela kopplet efter mig. Jag måste verkligen vara en misshaglig person i era ögon. Läs bara de senaste inläggen.

Jag vet att jag bett om det för att jag ifrågasatt den lynchstämmning som jag och andra upplever, men som ni alltid förnekar.

Jag tål kritik och gillar att provocera debatten. Nu står det klart att vi står ljusår från varandra. Vi förstår verkligen inte varandra och när nu Stina börjar med mer personliga anklagelser som hon bara törs antyda av rädsla för moderatorn så räcker det för min del.
Du kunde inte besvara frågorna eftersom du hade fel. Så du skyllde på Stina. Om du tål kritik så svara istället för att komma med dåliga undanflykter.
Ganska lustigt att du kallar alla andra här för "hela kopplet" och att de har "lynchstämmning" mot dig. Du liknar Terje mer och mer..........
 

mganga

Aktiv medlem
Hmm... ska jag alltså stänga av visningen av bilder i webbläsaren, så att inga bilder laddas ner, för att undvika en kriminell bana? ;-) :p
 

Henrik Malmborg

Aktiv medlem
Haha, ja visst är det smått komiskt :)
Det är samma visa hela tiden. Aldrig uppbackning eller möter upp innehållet i vad andra skriver. Jag är tvärsäker på att Johan fjellström (hornava) driver med hela tråden och att han gjort det ifrån inlägg nr #1.
Det är som någon form av fiktiv karaktär som skriver inlägg endast pga ett tvång. Skriva för skrivandets skull.

Tror just detta påpekats ett antal gånger också :)
 

Star2

Avslutat medlemskap
Positivt tänkande

En sak är MYCKET POSITIV för T:
nämligen att han detta år blev avslöjad av flashback och jägarkonsulenten.
T har haft tur i det hänseendet!

Om avslöjande kommit längre fram hade konsekvenserna troligen blivit betydligt värre för honom. Om avslöjandet kommit:
- efter att hans planerade lodjursbok släppts, innehållande massa stulna bilder.
- efter hans planerade lodjursutställningar med stulna bilder, i Riksdagen och på Naturhistoriska i Stockholm.
- efter de planerade föreläsningarna, bl.a. inför Riksdagen.
- efter alla stulna lodjursbilder som då publicerats och sålts i olika sammanhang.

Det rättsliga efterspelet kunde blivit mycket omfattande.
Den senaste tidens uppmärksamhet hade då framstått som en STILLA BRIS i jämförelse. Även beroende på att antalet lurade människor då varit ännu fler.

Så T borde vara ytterst tacksam mot flashback-folket och jägarkonsulenten.
T borde tacka dem offentligt. Kanske tom ge dem en belöning för deras insats.

Om man ser det positivt.
 
Senast ändrad:

Maud

Aktiv medlem
En sak är MYCKET POSITIV för T:
nämligen att han detta år blev avslöjad av flashback och jägarkonsulenten.
T har haft tur i det hänseendet!

Om avslöjande kommit längre fram hade konsekvenserna troligen blivit betydligt värre för honom. Om avslöjandet kommit:
- efter att hans planerade lodjursbok släppts, innehållande massa stulna bilder.
- efter hans planerade lodjursutställningar med stulna bilder, i Riksdagen och på Naturhistoriska i Stockholm.
- efter de planerade föreläsningarna, bl.a. inför Riksdagen.
- efter alla stulna lodjursbilder som då publicerats och sålts i olika sammanhang.

Det rättsliga efterspelet kunde blivit mycket omfattande.
Den senaste tidens uppmärksamhet hade då framstått som en STILLA BRIS i jämförelse. Även beroende på att antalet lurade människor då varit ännu fler.

Så T borde vara ytterst tacksam mot flashback-folket och jägarkonsulenten.
T borde tacka dem offentligt. Kanske tom ge dem en belöning för deras insats.

Om man ser det positivt.
Javisst är det så, om man tänker positivt, ser man alltid möjligheterna
i stället för problemen och ur de flesta situationer utvecklas något gott.

TH har inte kommit så långt i sitt bearbetande,
utan befinner sig fortfarande i ”offerrollen”, som blir alltmer patetisk.
Din sammanställning kanske kunde bidraga till ett uppvaknande,
en insikt i det mardrömshelvete, som han undgått,
tack vare Gunnar Glöersen och FB.
 
Senast ändrad:

krukvaext

Aktiv medlem
http://sverigesradio.se/sida/sandningsarkiv.aspx?programid=53&play=3553268&playtype=Sändning

Intervju med TH 18.40 in i programmet.

Utdrag ur intervjun:

I: Men några utav bilderna som var officiella, var några utav dem riktiga?
T: Öh.. vilka bilder som är riktiga, det kommer att framkomma så småningom längre framåt.. blir det i en bok så småningom så kommer folk få se där vilka som är riktiga - och några bilder kommer ni givetvis känna igen.

Rätt komisk intervju - han kan fortfarande inte stå för att samtliga publicerade lodjursbilder är förfalskade. Rätt passande att han ska hemlighålla sitt framtida lodjursprojekt...
 
Senast ändrad:

gitte edelman

Aktiv medlem

Lars Johnsson

Aktiv medlem
http://sverigesradio.se/sida/sandningsarkiv.aspx?programid=53&play=3553268&playtype=Sändning

Intervju med TH 18.40 in i programmet.

Utdrag ur intervjun:

I: Men några utav bilderna som var officiella, var några utav dem riktiga?
T: Öh.. vilka bilder som är riktiga, det kommer att framkomma så småningom längre framåt.. blir det i en bok så småningom så kommer folk få se där vilka som är riktiga - och några bilder kommer ni givetvis känna igen.

Rätt komisk intervju - han kan fortfarande inte stå för att samtliga publicerade lodjursbilder är förfalskade. Rätt passande att han ska hemlighålla sitt framtida lodjursprojekt...
Helt uppenbart att han fortsätter ljuga i den intervjun. Ööhhh vill inte berätta vilka lodjursbilder som är äkta...ha ha
 
Status
Ej öppen för ytterligare svar.
ANNONS