Annons

Årets naturfotograf (Terje Hellesø) anklagas för fusk

Produkter
(logga in för att koppla)
Status
Ej öppen för ytterligare svar.

PMD

Aktiv medlem
Det som förvånar mig är den personligt färgade hätskhet som verkar driva tråden vidare på ett sätt som ställer många sk 'drev' i skuggan.
Jag förstår inte att detta bara kan rulla på ... och nu ska Terje sluta blogga också. Det är inte en dag för tidigt för det ger ju bara mer bränsle åt en tråd som överlevt sig själv. Alla borde nog som sagt ta en time out nu, precis som du föreslår vare sig man är belackare eller ingår i fan cluben.
I den här tråden är de allra flesta varken belackare eller fans. De flesta diskuterar en sakfråga.[1]

Och som redan påpekats ett otal gånger: blir man störd av att tråden fortfarande är aktiv så behöver man inte läsa den.

[1] Fast på sistone har tråden mer handlat om sig själv, vilket jag kan hålla med om inte är så meningsfullt. Enklast slipper vi sådana diskussioner genom att folk slutar klaga på att tråden finns, och liknande meningslösa inlägg, samt att alla andra låter bli att svara på sådana inlägg. (. Visst. Jättelätt. .)
 

Lasse Eriksson

Aktiv medlem
Som sporadisk betraktare av den här tråden har jag intrycket att allt som är värt att kommentera ang TH är grundligt genomtröskat.
Det som förvånar mig är den personligt färgade hätskhet som verkar driva tråden vidare på ett sätt som ställer många sk 'drev' i skuggan.
Jag tror att TH's mest envetna belackare skulle må väl av att ta ett steg tillbaka och begrunda vilket intryck av sig själva de önskar förmedla till den som till äventyrs läser inläggen.
Det är väl inte konstigt om det finns personlig hätskhet i tråden. Tusentals människor har ju blivit lurade personligen av Terje. Vore ganska konstigt om de hoppade jämfota av glädje istället för att vara hätska mot honom.
Och hur kan du veta att allt som är värt att kommentera redan är genomtröskat?
Tycker istället att de som bara skriver och gnäller för att tråden fortsätter borde ta ett steg tillbaka. Har de utsett sig själva till moderatorer i tråden eller?
 

Mesch

Aktiv medlem
I den här tråden är de allra flesta varken belackare eller fans. De flesta diskuterar en sakfråga.[1]

Och som redan påpekats ett otal gånger: blir man störd av att tråden fortfarande är aktiv så behöver man inte läsa den.
Om alla som vill att tråden ska dö slutade skriva det i tråden så skulle den mest troligt göra det. :)
 

yens

Aktiv medlem
Hittar inte Terjes blogg..
Ngn som vet ngt ???
Jodå, jag hittar den, och den tornseglaren han lagt ut nu ser precis som väntat ut som en tornseglare borde göra, om man drar i reglagen så hittar man ljusare punkter såväl i fågeln som i övriga svarta partier. Inte alls som de toksvarta siluetter han visat i en del äldre bilder som han inte vill kommentera.
 

gitte edelman

Aktiv medlem
Jodå, jag hittar den, och den tornseglaren han lagt ut nu ser precis som väntat ut som en tornseglare borde göra, om man drar i reglagen så hittar man ljusare punkter såväl i fågeln som i övriga svarta partier. Inte alls som de toksvarta siluetter han visat i en del äldre bilder som han inte vill kommentera.
Älgen ser också mer realistisk ut än vissa tidigare skogsinvånare. Men den är väl inte så lätt att tämja även om man ju har sett
http://www.youtube.com/watch?v=Qztl8SGjd_Y
 

Rolz

Avslutat medlemskap
Blir mer och mer övertygad om att Terje vill "lura aprilo" med oss. Tja, i hans kläder så måste det nog få vara med en del humor och skyddande sköld som en befrielse kanske?

//R
 

xlxl67

Aktiv medlem
Det kan finnas lodjur nästan överallt i Sverige. Men det är inga "Lodjursmarker" som Terje skriver i bloggen. I så fall hade han kunnat visa upp en enda äkta bild. Antagligen har han aldrig sett ett lodjur i Mullsjö. Och absolut inte plåtat något
Vid det här laget måste det väl ha gjorts riktiga inventeringar av experter som kan uppskatta antalet kring Mullsjö?
Vore intressant att veta vad expertisen antar.
 

Merlin

Aktiv medlem
I den här tråden är de allra flesta varken belackare eller fans. De flesta diskuterar en sakfråga.[1]

Och som redan påpekats ett otal gånger: blir man störd av att tråden fortfarande är aktiv så behöver man inte läsa den.

[1] Fast på sistone har tråden mer handlat om sig själv, vilket jag kan hålla med om inte är så meningsfullt. Enklast slipper vi sådana diskussioner genom att folk slutar klaga på att tråden finns, och liknande meningslösa inlägg, samt att alla andra låter bli att svara på sådana inlägg. (. Visst. Jättelätt. .)
Ungefär som att man inte får komma med åsikter om tråden, eller vad menar du?
 

PMD

Aktiv medlem
Ja, ungefär så. Meta-diskussioner kan man hellre föra i en meta-tråd.[1]

(Fast, får och får, det är klart man får, men räkna med rejält mothugg[1], och det vore ju trevligare om tråden höll sig till ämnet istället för att handla om sig själv.)

[1] Jag borde förstås ha följt mitt eget råd och struntat i att svara på ditt inlägg, i förhoppningen att sådana här meta-deltrådar dör ut av sig själva, men det är inte det lättaste. :)
 

Merlin

Aktiv medlem
Ja, ungefär så. Meta-diskussioner kan man hellre föra i en meta-tråd.[1]

(Fast, får och får, det är klart man får, men räkna med rejält mothugg[1], och det vore ju trevligare om tråden höll sig till ämnet istället för att handla om sig själv.)

[1] Jag borde förstås ha följt mitt eget råd och struntat i att svara på ditt inlägg, i förhoppningen att sådana här meta-deltrådar dör ut av sig själva, men det är inte det lättaste. :)
Möjligt, men det är alltid intressant med såna uttalanden, för det låter som att man inte får komma med kritik. För mig blir det liksom: "Om du inte tycker som oss, håll dig undan". Eftersom tråden innehåller en mängd kritik gentemot Terje (i det här fallet), så borde ju de som kritiserar också tåla en viss kritik själva.
Metadiskussioner uppstår ju alltid, i den här tråden finns det tex metadiskussioner om Terjes och Malins privatliv och ekonomiska situation, även om tråden egentligen handlar om Terjes bildfusk ;)
 
Status
Ej öppen för ytterligare svar.
ANNONS