Annons

Värdet på Nikkor objektiv

Produkter
(logga in för att koppla)

Novis 54

Ny medlem
Efter min pappas död hittade vi ett objektiv. Tror att det är en pant på ett lån från någon gång på 90-talet. Jag undrar om någon vet vad det kan vara värt. Det är en zoom-Nikkor 35-70mm f/2.8 plasten var obruten så den är helt oanvänd
 

cardazio

Aktiv medlem
Efter min pappas död hittade vi ett objektiv. Tror att det är en pant på ett lån från någon gång på 90-talet. Jag undrar om någon vet vad det kan vara värt. Det är en zoom-Nikkor 35-70mm f/2.8 plasten var obruten så den är helt oanvänd
AF f2.8 D? (Isf 1800-2600 gissar jag på mot den högre änden av det spektrumet om den är helt ny.). Är det inte d varianten så vet jag inte.
 

Fredrik AVT

Aktiv medlem
Nu var detta det kanske vanligaste proffsobjektivet. Säljer man det till dem som skall använda det är bruksvärdet nog som sagts. Skulle kartong och alla tillbehör finnas och det är helt oanvänt undrar jag ändå inte om det i så fall har samlarvärde. Detta är något jag kan lite om och inte värdesätter då jag ser fotoprylar som bruksgrejer men samlare kan se på det annorlunda. Vet inte i så fall om man skall sälja nu eller vänta heller. Det man bör kolla är om det finns någon dimmighet i glasen då svamp kan ha angripit det om det legat oanvänt i en någotsånär fuktig miljö för det sänker värdet betänkligt även om UV ljus kankse kan avhjälpa i så fall.
 

Ventures

Aktiv medlem
För en samlare kanske den är värd en del men det är idag ett ganska omodernt objektiv som jag tror få skulle betala särskilt mycket för att använda idag.
På E-bay kanske rätt köpare finns.
 

PMD

Aktiv medlem
Det finns två stycken Nikon AF 35-70mm f/2.8 listade som sålda på Tradera.

Det ena såldes för 2440 kr och det andra såldes för 1920 kr, så minst 2000 borde du kunna sälja ditt objektiv för.

Med tanke på att det är oanvänt så kanske det går att sälja för mer än så, men det gäller att sälja vid rätt tillfälle då rätt köpare kan tänkas dyka upp.
 
ANNONS