Annons

Julkort

Produkter
(logga in för att koppla)

janf

Aktiv medlem
Har en digital bild som jag lagt en julhälsning på. Eftersom det inte känns kul att sitta vid bläckstrålen och göra 80 kopior begärde jag en offert på tre olika stora labbs hemsidor.
Men den tjänsten tycks inte finnas.

Tacksam för förslag!
 

janf

Aktiv medlem
Tack för alla tips.

På lunchen gick jag förbi min Expert-butik och jag fick 80 julkort med kuvert för 2,95/st.

Jag som trodde att internetbutikerna skulle vara billigare!

Skickar med julkortet jag tänkte sända så att jag kanske kan få litet kritik hem till mejl-lådan också: revisor@janf.se
 

Canalog

Avslutat medlemskap
Julkort, egna med bild & text

Är det nån som har tips på "design-mallar" mm för egna julkort (att sändas med post - inte digitala per mail!)...

Jag avser att layouta, använda egna bilder samt skriva ut på egen skrivare (Canon Pixma PRO 9000 Mark II), (kuvertera?) & skicka. Inte så stort antal, kanske 10-15 st.

För flera år sedan hade Fuji en variant som inte var så dum, att stoppa i egen bild i - vika och skriva, bilden kan mottagaren sedan ta ur & t ex rama in efter jul - (se bild) men den finns nog inte längre i handeln.

Men något liknande, eller mera personliga egna kort att designa/layouta och skriva ut själv ?
Tips och idéer mottas tacksamt!
mvh
B
 

Bilagor

perstromgren

Aktiv medlem
Är det nån som har tips på "design-mallar" mm för egna julkort (att sändas med post - inte digitala per mail!)...
Själva grejen med egenframställda julkort är att inte följa några mallar! Ju vildare, desto bättre! Det är kul att få julkort från folk med fantasi!

Ta hjälp av barn i din omgivning, de brukar inte låta sig hindras av gamla mossiga regler om hur julkort ska se ut!

No offense, förstås!

Per.
 

Canalog

Avslutat medlemskap
Ta hjälp av barn i din omgivning, de brukar inte låta sig hindras av gamla mossiga regler om hur julkort ska se ut!

No offense, förstås!

Per.
Hej Per!
Nejdå, ingen offense alls taken...tack för bra tips -
Jag ska fundera vidare, och höra med dom små sytersondöttrarna 6 och 8 år!
Ha D
/B
 
ANNONS