Annons

A3 skrivare åt en nybörjare

Produkter
(logga in för att koppla)

Hujeta

Aktiv medlem
Kom på att det skulle vara kul att kunna skriva ut lite egna bilder hemma. Vet att det inte är helt ekonomiskt men är ju säkert kul att kunna slutföra hela kedjan själv.

Finns det någon lättanvänd skrivare för a3 runt tusenlappen? Föredrar en kompakt, lättanvänd och utan touch-skärm. Har inte tidigare ägt skrivare. Av det lilla jag läst mig till verkar Canon vara rätt passande?

Har lightroom CC, även om jag rätt sällan orkar sitta och pilla så mycket utan jpeg-filerna rakt ut ur Fujin är jg oftast nöjd med.
 

mickecrown

Aktiv medlem
Canon IX6850

Hej,

Canon IX6850 är värd att prova.
Skriver ut i A3 och A3+ med utmärkt kvalitet på bra fotopapper.

Kostar omkring 1.800:-. Tror inte du hittar en vettig A3 skrivare för 1.000.

Men 6850 är väl värd att prova som första skrivare som skriver större än A4.
Jag har en själv och är mycket nöjd.
Som alltid krävs det en del experimenterande när man börjar med en ny skrivare.
Jag har haft otaliga A4 skrivare tidigare, (och har nu flera), både Canon och Epson.

Om du sen känner att du vill gå vidare med att skriva ut själv finns det ju en mängd A3 och A2
skrivare för 5-6.000 och uppåt som presterar lysande.

Men IX6850 är en bra början.

Lycka till.

Mikael
 

Kjanson

Medlem
Hej!

Jag kan rekommendera att kolla efter en HP Designjet 500 och liknande. De har rasat i pris och har en förhållandevis bra kvalitet. dessutom är både papper och bläck förhållandevis billigt, bläck 120:- för 69ml. Dessutom blir du inte begränsad till A3+ utan kan köra upp till 60 x 100 cm med HP Designjet 500 24" har den själv och kört under i års tid och är nöjd.

Så kolla runt finns en hel del sådana på Blocket, till bra pris.
Ha en fin Jul!
Hälsar Kent

P.s! Det är mycket ekonomiskt att skriva ut själv i de större formaten....många slantar att spara på det.
 

Hujeta

Aktiv medlem
Hej,

Canon IX6850 är värd att prova.
Skriver ut i A3 och A3+ med utmärkt kvalitet på bra fotopapper.

Kostar omkring 1.800:-. Tror inte du hittar en vettig A3 skrivare för 1.000.

Men 6850 är väl värd att prova som första skrivare som skriver större än A4.
Jag har en själv och är mycket nöjd.
Som alltid krävs det en del experimenterande när man börjar med en ny skrivare.
Jag har haft otaliga A4 skrivare tidigare, (och har nu flera), både Canon och Epson.

Om du sen känner att du vill gå vidare med att skriva ut själv finns det ju en mängd A3 och A2
skrivare för 5-6.000 och uppåt som presterar lysande.

Men IX6850 är en bra början.

Lycka till.

Mikael
Tack för tipset, verkar vara precis vad jag letar efter. Kanske en dum fråga men jag antar att skrivaren levereras laddad med bläck? Låter den något när den står stand-by?
 

mickecrown

Aktiv medlem
Bläck

Ja, den kommer med bläckpatroner. Dock innehåller de inte lika mycket bläck som de patroner man sedan köper. Men så är det med nästan alla skrivare idag. Och man installerar själv patronerna i skrivaren.
Men det är väldigt lätt gjort.

Den är helt tyst i standbyläge. Däremot låter den en del någon minut när man slår på den.

Med vänlig hälsning
Mikael
 
ANNONS