Annons

Fotobok?

Produkter
(logga in för att koppla)

BirgittaL

Aktiv medlem
Hej!

Vilken är den bästa firman att anlita när man vill göra en fotobok? Prisvärdheten är naturligtvis intressant, men kanske främst att slutresultatet blir bra. Och att hemsidan/appen inte har buggar, viket jag råkat ut för tidigare.

Tack på förhand!
Birgitta
 

Odie

Medlem
Jag har bara testat Önskefoto och är mycket nöjd med resultatet, enkelt att utforma boken som du vill ha den, fint tryck och snabb leverans.
 

Flash Gordon

Aktiv medlem
Att göra en fotobok är en hel del jobb. Jag har gjort några stycken vid det här laget.
Har man lagt ner alla de timmarna så skall man nog också trycka den där man får toppkvalitet.
Jag använder numera alltid Crimson. De använder tjockt bra papper och har koll på produktionskedja.

Har använt Apple också men de trycker på olika tryckerier. Jag har fått bra resultat men också dåliga med moiré.

Köp inte en bok gjord med fotopapper som t.ex Fujifilm använder.

Såg en test nyligen där man också ansåg att Crimson är de enda i Sverige som gör fotoböcker som är nära de kommersiella fotoböcker du köper i bokhandeln.
 

xQubeZ

Aktiv medlem
Om jag minns rätt har adobe lightroom en ganska bra inbygd fotobok skapare som printas via någon partner till dem. Tror inte det var helt billigt men misstänker att resultatet blir bra
 

Flash Gordon

Aktiv medlem
Om jag minns rätt har adobe lightroom en ganska bra inbygd fotobok skapare som printas via någon partner till dem. Tror inte det var helt billigt men misstänker att resultatet blir bra
Adobe har samarbete med amerikanska Blurb. De har partners över hela världen enligt dem själva som är de som trycker och levererar. För USA gör de det själva.

Priserna är liknande de som Crimson har och processerna och tryckmetoderna är liknande.
De nämner ingenstans var en bok för Sverige kommer tryckas. Det kan säkert variera från gång till gång precis som det gör om man beställer från Apple.

Så jag ser åtminstone ingen mening med att använda Blurb.
Använder jag Crimson vet jag var det trycks. Varje gång jag beställer kommer det från samma tryckeri.
 
ANNONS