Annons

Tråden för identifiering av fågel

Produkter
(logga in för att koppla)

bive

Aktiv medlem
Tänkte försöka mig på att skapa en tråd för identifiering av fåglar. Fördel? Att man enkelt kan leta i en tråd i stället för att försöka sig på sökningar i forumet när man har en bild på en art man inte känner till.

Så här är mitt bidrag. Fotat vid Angarn 2005-09-25 med en 20D, Sigma 100-300/4 och en 2x Sigma TC.
 

Bilagor

Nome Nescio

Aktiv medlem
Känner att jag har ett starkt behov av att köpa en fågel igenkännings bok. Är det någon som kan rekomendera någon speciell? Jag är främst intresserad av större fåglar som förekommer i Sverige.

Jag har kikat lite på en bok av ICAs förlag, den kändes väldigt gedigen och genomarbetad. Men det kanske finns bättre?
 

Ellery Sneed

Aktiv medlem
Fågelguiden! En mycket bra bok, finns både som fälthandbok (liten) och riktigt stort format (för begrundan när man sitter hemma i soffan)!
Finns som regel hos alla bokhandlare...dessutom brukar den finnas på bokrean varje år.

Rekommenderas varmt!
 

Loke

Aktiv medlem
Nome Nescio skrev:
Känner att jag har ett starkt behov av att köpa en fågel igenkännings bok. Är det någon som kan rekomendera någon speciell? Jag är främst intresserad av större fåglar som förekommer i Sverige.

Jag har kikat lite på en bok av ICAs förlag, den kändes väldigt gedigen och genomarbetad. Men det kanske finns bättre?
"Fågelguiden" är nog den bok jag vill rekommendera, den är i behändigt format, lätt att hitta i och med bra teckningar.

Edit: Glenn o Stefan hann före :)
 
ANNONS