Annons

Annons på förstasidan

Produkter
(logga in för att koppla)

Ventures

Aktiv medlem
Annonsen på förstasidan om något föryngringsmedel, är det reklam för Photoshop eller?
Vi uppfattas säkert som gamla stötar många av oss, men jag tvivlar på att annonsen finner rätt målgrupp här. Den kanske ger bra pengar till FS men känns ganska tröttande. Bara min personliga reflektion.
 

lofling

Aktiv medlem
Är det inte en Google-ad? I så fall är den inte till alla. Jag har inte sett någon om föryngringsmedel i alla fall :-D
 

elmfeldt

Redaktör
Forumpersonal
Det finns en zon med Google Ads. Vi försöker att ta bort de som uppenbart inte är relevanta för fotointresset.
 
Olämpliga (olagliga?) annonser? (Forskolin)

Det finns en zon med Google Ads. Vi försöker att ta bort de som uppenbart inte är relevanta för fotointresset.
Annons för forskolin.
Fått upp annons för Forskolin. Jag är tveksam till om det är lagligt att saluföra den produkten utan läkares ordination, om ens då.
Bifogar bild.
Länken går till hemsidan
vilken saknar all information om företag bakom försäljningen.
På hemsidan presenteras snabb viktminskning på kort tid. Detta är också olagligt.

Jag vet inte hur annonsen hamnar på FS eller i min dator.
Vare sig det är en Google-annons eller inte så är den klart olämplig. Jag kan höra med Läkemedelsverket.
Om Google sparar alla sökningar som gjorts från min dator kan det vara förklaringen till att den visas.
 

Bilagor

Flash Gordon

Aktiv medlem
Annons för forskolin.
Fått upp annons för Forskolin. Jag är tveksam till om det är lagligt att saluföra den produkten utan läkares ordination, om ens då.
Bifogar bild.
Länken går till hemsidan vilken saknar all information om företag bakom försäljningen.
På hemsidan presenteras snabb viktminskning på kort tid. Detta är också olagligt.

Jag vet inte hur annonsen hamnar på FS eller i min dator.
Vare sig det är en Google-annons eller inte så är den klart olämplig. Jag kan höra med Läkemedelsverket.
Om Google sparar alla sökningar som gjorts från min dator kan det vara förklaringen till att den visas.
Det fungear så att google håller reda på vad du söker på. Speciellt om du loggat in på ett google account. Det sparar så kallade kakor som talar om vad du titat på tidigare.
Så när du loggar in på fotosidan skickar det ett meddelande hem och säger att du är den här användaren och du har kikat på dessa saker tidigare.
Sedan skickar den upp reklam den tror du kan vara intresserad av. Ibalnd bli det riktigt fel.
Jag får ibland förslag på unga ryskor att gifta mig med. Ursäkta men jag är redan gift och tycker det räcker och blir över med den jag redan har.
Det tickar säkert in ett antal kronor hos fotosidan tack vare den här typen av annonser.
Jag själv blockerar den här typen av annonser med adblocker. Jag vill inte se skiten.
Så kanske skulle fotosidan tjäna mer på att ta ansvar för vilka annonser som visades på deras sidor. VAr det bara sådana som var med anknytning till foto skulle jag stoppa adblocker för deras sidor.
Så länge de inte gör det låter jag adblocker stoppa vad den kan.
Jag vill inte ha förslag på varken nya ryska fruar eller bantnigsmetoder eller annat strunt.
Dessutom är den här dialogen som pågår i bakgrunden en fördröjning. Det tar längre tid att ladda sidan.
Så Fotosidan ta ansvar. NI tjänar nog inte så mycket på googleannonser. Så håll upe er image och avstå det som reter era medlemmar.
Image är värt mycket pengar.
 

ztenlund

Aktiv medlem
Problemet är ju att det inte riktigt fungerar som beskrivet i verkligheten. Visst, det kommer onekligen en del sådant. T ex visades en annons för booking.com tidigare idag, om än med priser i USD fast annonsen var på svenska. Helt korrekt, jag har varit inne där nyligen även om jag visat priset i SEK på svenska hotell... Vad jag däremot inte gjort är att söka på viktminskning, flickvänner och fruar från utriket och annat strunt. En del av skiten verkar visas helt oavsett vad man sökt eller surfat på. Det här är dessutom ett återkommande tema som är osedvanligt påtagligt på Fotosidan.
 

elmfeldt

Redaktör
Forumpersonal
Vi försöker stänga av de där fullständigt ovidkommande annonserna och jag hade önskat att det fanns en kategori som hette Dating som vi kunde stängt av. Tyvärr har jag inte hittat något sådant.
 

elmfeldt

Redaktör
Forumpersonal
Nu när Fotosidan visar reklamfilmer med ljud så plockar jag fram adblock. Hoppas ni klarar er utan alla annonsintäkter.
Vi har inte medvetet valt med ljud. Det är google som serverar annonser baserat på sökhistorik och tyvärr finns inga bra inställningar som säger tex "inte ljud" "inte dejtingsajter".

Det är helt ok att köra adblock men vi uppskattar ett bidrag istället genom bronsmedlemskap. Att göra varken eller innebär 0 intäkter = 0 löner = 0 sajt.
 

JoakimOlsson

Aktiv medlem
Det är inte klokt att man ska behöva stå ut med annonser och/eller betala för saker. Vart är vi på väg egentligen??!?!?!

(ironi)
 

alfin

Aktiv medlem
Ett bra sätt att slippa märkliga annonser är att radera historiken och alla cookies automatiskt när ni stänger webbläsaren. Eller kör i private-läge, så sparas ingenting. Blockera också permanent tredjepartscookies som sagts tidigare.

Ett tips på en bättre annonsblockerare än Adblock, som dessutom förhindrar en massa kod på olika sidor, är uBlock Origin. Finns till Chrome och Firefox. uBlock Origin använder delar av Adblock och släpper upp annonser som inte stör. Jag har t ex Cyberfotos Black Friday Sale på förstasidan och Elinchrom, Mattsons Foto, Kameradoktorn och Fotosidan i högermarginalen. De stör inte och bidrar förhoppningsvis till Fotosidans intäkter utöver årsavgiften jag betalar.
 

elmfeldt

Redaktör
Forumpersonal
Ett bra sätt att slippa märkliga annonser är att radera historiken och alla cookies automatiskt när ni stänger webbläsaren. Eller kör i private-läge, så sparas ingenting. Blockera också permanent tredjepartscookies som sagts tidigare.

Ett tips på en bättre annonsblockerare än Adblock, som dessutom förhindrar en massa kod på olika sidor, är uBlock Origin. Finns till Chrome och Firefox. uBlock Origin använder delar av Adblock och släpper upp annonser som inte stör. Jag har t ex Cyberfotos Black Friday Sale på förstasidan och Elinchrom, Mattsons Foto, Kameradoktorn och Fotosidan i högermarginalen. De stör inte och bidrar förhoppningsvis till Fotosidans intäkter utöver årsavgiften jag betalar.
Ja det upplägget känns rimligt och bra! Tack! Vi vet att animerade annonser stör så vi brukar rekommendera annonsörer att undvika såna.
 

J O Härnström

Aktiv medlem
Antingen eller

Ett bra sätt att slippa märkliga annonser är att radera historiken och alla cookies automatiskt när ni stänger webbläsaren. Eller kör i private-läge, så sparas ingenting. Blockera också permanent tredjepartscookies som sagts tidigare.

Ett tips på en bättre annonsblockerare än Adblock, som dessutom förhindrar en massa kod på olika sidor, är uBlock Origin. Finns till Chrome och Firefox. uBlock Origin använder delar av Adblock och släpper upp annonser som inte stör. Jag har t ex Cyberfotos Black Friday Sale på förstasidan och Elinchrom, Mattsons Foto, Kameradoktorn och Fotosidan i högermarginalen. De stör inte och bidrar förhoppningsvis till Fotosidans intäkter utöver årsavgiften jag betalar.
Ska jag köra uBlock Origin i stället för Adblock (och avinstallera Adblock)?
Anledningen att jag frågar är min misstanke att Adblock eventuellt stör visningen av video på youtube.
 

alfin

Aktiv medlem
Ska jag köra uBlock Origin i stället för Adblock (och avinstallera Adblock)?
Anledningen att jag frågar är min misstanke att Adblock eventuellt stör visningen av video på youtube.
Ja. Det är ju bara en add-on till webbläsaren, så det är enkelt att ta bort och testa uBlock Origin istället. Du kan koppla bort den temporärt på individuella sidor (gäller Adblock också) om du tror det stör visningen.
 
ANNONS