Annons

Canon F/4 70-200 (is?) eller F/2,8 70-200?

Produkter
(logga in för att koppla)

superboy77

Aktiv medlem
Jag får tacka så hemskt mycket för era svar.

Vikt spelar mindre roll, jag styrketränar :)

Jag ska satsa på ett 70-200 f2.8 L USM. Utan IS med andra ord.
 

matlep

Aktiv medlem
Jag får tacka så hemskt mycket för era svar.

Vikt spelar mindre roll, jag styrketränar :)

Jag ska satsa på ett 70-200 f2.8 L USM. Utan IS med andra ord.
Om du har råd så tycker jag att du lika gärna kan köpa ett med IS, det kan ju finnas andra situationer då det är bra att ha. Och som jag skrev innan så ligger det ett begagnat ute här på FS, till vad jag tycker är ett bra pris.
 

Rapidhour

Aktiv medlem

Fridberg

Aktiv medlem
2.8 is

Jag köpte ett 2.8 IS i januari lätt begagnat och det är ett helt fantastiskt objektiv. Visst, det väger en hel del men inget som jag faktiskt tänker på. Jag är tämligen klen och orkar ändå fota en hel teaterföreställning utan kramp :)

Nu är det mest sport ni diskuterat här men om du har råd och möjlighet, köp IS. Det kommer säkert situationer där du inte ska fota rörliga objekt och du befinner dig i mörka miljöer. Där har du stor nytta av IS. Handhålla vid 200 mm och 1/30 sek (FF)fungerar! Det fungerar absolut inte utan IS och handhållet.

Lycka till!

/Pär
 

Igel

Aktiv medlem
Ger mej in i matchen igen. Vill först bara be om ursäkt till admins att jag missa att lägga denna tråden i Canon-forumet... *pinsamt*

Men nu hade jag ställr in mej på ett 200 f2.8 med ett 1.4 konverter.
Sen hittar man detta testet... http://www.the-digital-picture.com/Reviews/ISO-12233-Sample-Crops.aspx?Lens=245&Camera=9&Sample=0&FLIComp=0&APIComp=0&LensComp=111&CameraComp=9&SampleComp=0&FLI=1&API=0

Nu ska det bytas upp till en 50d från nuvarande 20d, men ändå?! Villrådigheten kommer upp igen.
 

Allemyr

Aktiv medlem
Svårt å avgöra kvalité på den sidan tycker jag. Brukar själv väldigt sällan lite på den.

Men valet för mig skulle iallafall vara enkelt, skulle nog iallafall inte välja ett 200 2.8, även fast det är ett bra objektiv. 70-200 F/4 är ju inte dumt det heller, vet inte om man ser så stor skillnad om man inte tycker skärpedjupet är väldigt viktigt.

Lite kaka på kaka tycker jag. 300 F/4 borde du skaffa i mina ögon.
 

Igel

Aktiv medlem
Jag tänker ekonomiskt med. Det är billigare att fixa ett 200mm f2.8 + konverter än en 300 f4. Då får jag som det tidigare sagts 2 objektiv för pengarna...
 
ANNONS