Annons

Skriva ut bilder (PS CS5)

Produkter
(logga in för att koppla)

cle

Aktiv medlem
Hejsan!

Jag håller på med hemmagjorda inbjudningskort i PS, men jag skulle behöva ha lite hjälp när det gäller att skriva ut dem.

Storleken på inbjudningskortet är 1/3 av ett A4 (har tänkt skriva ut 3st inbjudningskort per A4). Det jag nu skulle vilja göra medan jag testar hur kortet blir så vill jag skriva ut 1st kort längst ner (eller längst upp) på ett A4, hur ska jag då gå till väga?

Tacksam för hjälp! :)
 

cle

Aktiv medlem
Under print kryssar du ur att centrera bilden och justerar topp och vänstermarginal.
Tack för svar, det hjälpte mig! Jag hade varit där och klickat innan, men eftersom min bild hade för hög upplösning så fick jag lov att klicka i "Scale to Fit Media", vilket medförde att "Center Image" vart grå och inte gick att klicka ur.

Jag löste det genom att först klicka i Scale to Fit Media för att få rätt skalningsprocent, och sedan klicka ur den igen och sedan ställa in topp och vänstermarginal efter det.

Är det förresten dumt att låta programmet skala om bilden själv? Som det blev nu så hade jag Scale på 9.92% bara. Bilden vart dock helt okej trots det, och texten gick att läsa fast den var ganska så liten.
 

alfin

Aktiv medlem
För ett inbjudningskort i litet format har det väl ingen betydelse att låta PS skala om du är nöjd med skärpan i utskriften. För en stor A3-A2 bild skulle jag definitivt skalat själv och lagt på korrekt utskriftskärpa.
 
ANNONS