Annons

Hemsidor för foto

Produkter
(logga in för att koppla)

Per Hesselgren

Aktiv medlem
Jag är allt besviken på Cyberphoto som hade en bra hemsida men inte nu längre.
Man får helt enkelt inte längre fram enbart det man är intresserad av.
Den förra versionen var klart bättre än de för Scandinavianphoto & Japanphote tex.
Synpunkter?
Vad vill ni ha?
B&H har del funktioner som jag gillar tex Adapter-sökning....kameragänga & objektivgänga -> klart
 

AFJ

Aktiv medlem
Jag kan delvis hålla med. Cyberphotos gamla sida var min favorit . Den nya är förstås snyggare men funktionaliteten har försämrats.

En grej jag verkligen saknar på nya sidan är möjligheten att ta fram den tekniska specen och sedan jämföra denna med andra modeller.

Något jag ogillar är när man har möjighet att filtrera till vänster så visas default bara sex av de möjliga filtervalen för t ex varumärke, objektivtyp etc. För att se alla måste man klicka "visa alla". Detta är nära på standard på shoppingsidor idag men jag har alltid ogillat det. Lätt att man missar ett varumärke eller typ.

Scandinavianphoto har alltid haft en sämre hemsida, den nuvarande varianten känns inte bra.

Jag har dock full respekt för att det inte är så enkelt att göra den här typen av sidor och vi har alla olika önskemål.
 

fieldcells

Avslutat medlemskap
Håller med om att CyberPhotos gamla sajt var i särklass bäst. Det var min goto när jag skulle få en överblick på objektiv och läsa om produkter ur svenskt perspektiv samt trigga köpsuget på tillbehör. Enda nackdelen var när man råkade klicka in på en outdoor-produkt varpå sajten autobesökte den versionen varje gång.

Idag känns den mest rörig och framsidan är oanvändbar på en större skärm. Känns lite som att man drog mobilanpassningen för långt och förstörde användarupplevelsen vid datorn. Ogillar speciellt att produktbeskrivningen är dold.

Efter CyberPhotos nya sajt känns det som att jag helt gått över till Prisjakt. Något enstaka besök på Scandinavian för att se om de har billiga böcker som förr men slösurfandet har jag slutat med.
 

Customizer

Aktiv medlem
Kan bara instämma.
För mig vad den gamla sidan bättre på ALLA sätt.
Förstår ej varför man ska ändra på saker som fungerar bra.
 

PutteMacGuff

Aktiv medlem
Både Cyberpghoto och prisjakt är totalförstöra enligt mig.
En annan sida som är totalförstörd är tradera.
Jag förstår verkligen inte behovet företag har att förnya saker bara för förnyandets skull.
Har man en produkt som fungerar och folk vill använda, varför byter man då ut den mot något sämre bara för att det är nytt?
 
Tack för all input även om det så klart är tråkigt att läsa att det finns saker ni inte är nöjda med. Vår "gamla webb" är något vi älskar själv och är en produkt av 20 års finslipning. Ändringen har så klart varit en tröskel att komma över, även för oss själva, så vi förstår era åsikter, speciellt om ni följt oss genom åren. Den gamla sidan var en evolution men med ett bäst-före-datum som gått ut sen en tid tillbaka. Det finns många skäl till att vi behövde en ny plattform och det är främst av tekniska skäl för att fungera fullgott på alla plattformar och att vara möjlig att knyta samman med modern teknik för övrigt (API, Google m.m.). Vi hade nått en vägs ände och efter en lång tids förberedelse var det dags 1 november 2018. För oss något viktigt och stort, även om det kräver omvänjning av både oss på CyberPhoto och för dig som kund. Vi jobbar stenhårt dagligen med att göra sökning, filtrering, information, upplevelse, kassa, kundvagn, betalsätt, tillbehör, tester osv osv minst lika bra som det var förut, och bättre framöver.

Vi tar GÄRNA emot all feedback vi kan få, tankar, idéer och förslag på hur vi kan göra saker bättre - det är du som vår besökare och kund som är vårt fokus - och utan att låta klyschig så vill vi att alla ska uppskatta den nya sidan till sist, även om vi vet att de subjektiva åsikterna alltid har sin plats och gör att alla inte kan bli lika nöjda. Viktigt att veta är att vi är samma 36 personer på andra sidan hemsidan, vi har samma grundvärdering och samma genuina intresse för bild, foto, video och prylar som innan 1 november. Det vi kan lova är att hemsidan, dagligen, blir bättre och bättre, oavsett om det är något som påverkar just dig eller inte.

Tack för att ni bryr er, tack för att ni följer oss och väljer att vara kund hos oss. Vi uppskattar er och har ni tid, maila gärna vår VD direkt på patrick@cyberphoto.se som lovar att läsa och svara på allt ni orkar ge oss som synpunkter. Se gärna hans korta film till våra besökare: https://youtu.be/13FrUa7eh_M

Tobias Lehtinen, CyberPhoto AB
 

PutteMacGuff

Aktiv medlem
Vi tar GÄRNA emot all feedback vi kan få, tankar, idéer och förslag på hur vi kan göra saker bättre.
Kanske dags för ett klassiskt ordspråk "Gör om gör rätt".
Den gamla sidan var inte bara praktisk och minimalistisk den var även snabb!
Den nya sida är seg och väldigt svårorienterad.
Vad lite mer exakt var det som ni ansåg inte var bra med den gamla sidan.
Hade ni fått klagomål från någon alls?
Eller handlade det bara om att ni ville att det skulle se lite "coolt" ut?

Cyber har varit en butik jag handlat på även om priset inte varit det bästa, utan för att jag gillat företaget :)

Nu hamnar ni tyvärr istället på listan av företag jag bara kommer handla ifrån om ni råkar vara billigaste på en specifik produkt.

Om gamla sidan var Windows XP så är den nya Vista.
Jag avvaktar tills nästa version kommer.
//Alice
 
Hej Alice! Svarar nedan så det blir rätt :)

Kanske dags för ett klassiskt ordspråk "Gör om gör rätt".
Den gamla sidan var inte bara praktisk och minimalistisk den var även snabb!

* Rent laddtidsmässigt är den nya snabbare, förutom någon enstaka tung sida som är någon tiondel segare men däremot blir det ju upplevelsemässigt långsammare när man inte hittar intuitivt.

Den nya sida är seg och väldigt svårorienterad.

* Tack för ditt inspel, du får gärna ge exempel på vad du tycker gör den svårorienterad, vi behöver input. Seg, om du menar rent tekniskt så se ovan svar, vi mäter riktigt bra laddtider men du kanske menar något specifikt och det lyssnar vi gärna till.

Vad lite mer exakt var det som ni ansåg inte var bra med den gamla sidan.
Hade ni fått klagomål från någon alls?

* Ja, vi hade åsikter och negativa inspel från i synnerhet vana nätshoppare veckovis och ibland dagligen, plattformen för den gamla hemsidan är tekniskt urusel 2018 och fungerade inte alls i mobiltelefon och knappt i surfplatta vilket skadat oss senaste 2-3 åren då upp till 70% av besöken kommer från mobila plattformar. Sen måste vi idag skydda dina uppgifter och betallösningen på ett bättre sätt än vi klarade förut. GDPR men datasäkerhet generellt behövde uppdateras och vår gamla plattform var inte kompatibel med några moderna lösningar på ett enkelt och framtidssäkert sätt. Google slutade praktiskt taget att visa vår websajt när du som kund använder en mobiltelefon eller surfplatta (vilket idag är majoriteten av kunder) då den inte ansågs vara användbar från en mobil enhet av Google.

Eller handlade det bara om att ni ville att det skulle se lite "coolt" ut?

* Nej, designen är minimalt förändrad, vi har inte lagt in "spejsade" funktioner utan ändrat så att det ska vara lika funktionellt i mobilen som på en dator med stor skärm. Vi tycker inte den är särskilt cool eller häftig, viktigast är funktion och det förbättras dagligen då vi har ett flertal utvecklare som arbetar heltid och det blir bättre dagligen.

Cyber har varit en butik jag handlat på även om priset inte varit det bästa, utan för att jag gillat företaget :) Nu hamnar ni tyvärr istället på listan av företag jag bara kommer handla ifrån om ni råkar vara billigaste på en specifik produkt.

* Tack för att du skriver så, vi gillar ju att kunder gillar oss. Vi är samma människor, har utökat med personal på telefon, mail och även chat på Facebook nu för att vi ska vara lättare att nå än någonsin förut. Vi har inte förändrats. Utseendet och menyerna på vår hemsida däremot har förändrats och om det gör att du inte gillar oss längre är det tråkigt att höra för oss, vi vill ju att alla ska vara nöjda även om en nollvision är omöjlig. Kan vi göra något för att du ska gillar oss, skriv gärna en rad till mig eller Patrick, vi vill att du också ska vara nöjd.

Tack för att du skrev dina åsikter och frågor!

Om gamla sidan var Windows XP så är den nya Vista.
Jag avvaktar tills nästa version kommer.
//Alice
 

fieldcells

Avslutat medlemskap
För att faktiskt ge något konkret och inte bara klaga...

Jämför gamla och nuvarande produktsidorna för Nikon D750. Den nya sajten kräver dubbelt så mycket skärmutrymme men får ändå med mindre information än vad den gamla sajten hade. För att läsa om produkten så måste jag först scrolla ner och sedan klicka på "Läs produktbeskrivning".

https://i.imgur.com/LfNFJIz.jpg

Tittar man t.ex. på motljusskydd så är det bara ett anonymt vitt ökenlandskap:

https://i.imgur.com/au5g5Nh.jpg

Samtidigt har menyn blivit dold. Nu måste man använda en dropdown-meny som inte är särskilt smidig. Vet inte om det beror på grå text på vit bakgrund men jag tycker att den är ganska svåröverskådlig. Försöker man sedan dra musen för att klicka så kommer den omgående ändra huvudkategori. Du måste dra en 90 graders omväg för att komma in i underkategorin:

https://i.imgur.com/z83qEwu.jpg

Det har onekligen blivit en mobilanpassad sida men samtidigt tycker jag att desktop glömts bort. Det fina med den gamla överskådliga layouten har ersatts av stora ytor tomrum och dold information som måste klickas fram.

Sedan ska man inte måla fan på väggen. Att en sajt ändrar design är alltid en omtumlande upplevelse och börjar jag väl besöka den nya så ändrar jag kanske uppfattning. På mobil fungerar den helt okej om man bortser från det faktum att öppnar du en andra flik (t.ex. tillbehör) på valfri produktsida så stängs den första och du kastas till botten av sidan och måste scrolla upp för att se vad du öppnade.
 
Hej! Se nedan!

För att faktiskt ge något konkret och inte bara klaga...

Jämför gamla och nuvarande produktsidorna för Nikon D750. Den nya sajten kräver dubbelt så mycket skärmutrymme men får ändå med mindre information än vad den gamla sajten hade. För att läsa om produkten så måste jag först scrolla ner och sedan klicka på "Läs produktbeskrivning".

https://i.imgur.com/LfNFJIz.jpg

* Du har helt rätt. Som du själv är inne på senare är det för att mobilanpassning ska fungerar öht men det finns för stora vita ytor som kommer att täckas av 1) större produktbilder och 2) tajtare avstånd framöver. Helt rätt, bra att du tycker lika!

Tittar man t.ex. på motljusskydd så är det bara ett anonymt vitt ökenlandskap:

https://i.imgur.com/au5g5Nh.jpg

* Som ovan, avstånden är för stora på flera ytor. Det kommer att åtgärdas, ligger lite längre ner i prio-ordningen just för dagen dock.

Samtidigt har menyn blivit dold. Nu måste man använda en dropdown-meny som inte är särskilt smidig. Vet inte om det beror på grå text på vit bakgrund men jag tycker att den är ganska svåröverskådlig. Försöker man sedan dra musen för att klicka så kommer den omgående ändra huvudkategori. Du måste dra en 90 graders omväg för att komma in i underkategorin:

https://i.imgur.com/z83qEwu.jpg

* Det ska vi kika på, menyn har vi generellt fått mycket positiv feedback på och har lagt in delay i flera omgångar för att få den "lugnare" men vi ska ta din input, tack.

Det har onekligen blivit en mobilanpassad sida men samtidigt tycker jag att desktop glömts bort. Det fina med den gamla överskådliga layouten har ersatts av stora ytor tomrum och dold information som måste klickas fram.

* Som du skriver, för mycket yta, vi är helt eniga.

Sedan ska man inte måla fan på väggen. Att en sajt ändrar design är alltid en omtumlande upplevelse och börjar jag väl besöka den nya så ändrar jag kanske uppfattning. På mobil fungerar den helt okej om man bortser från det faktum att öppnar du en andra flik (t.ex. tillbehör) på valfri produktsida så stängs den första och du kastas till botten av sidan och måste scrolla upp för att se vad du öppnade.
* Bra input, ska se om det är något vi kan få till. Tack för dina puckar, sånt här är väldigt mycket värt för oss, detaljer men avgörande.

/Tobias
 

PMD

Aktiv medlem
Jag ställer mig lite skeptisk till att den nya webplatsens sidor skulle laddas snabbare än den gamla.

Jag upplever den nya som långsammare, men det kan förstås bero på annat än själva farten, t.ex. att sidan laddas med flera olika metoder.

Hur har ni mätt? Om det är tiden till svar för ett HTTP-anrop så tror jag att det är missvisande. Websidan tycks laddas inte bara genom att skicka HTTP-verb utan även dynamiskt på något sätt. Jag baserar den misstänken på att sidorna uppdateras stötvis, och att det kommer data efter att webläsaren har rapporterat att HTTP-transaktionen är klar.

Menyer som poppar upp bara för att man för musen över dem är inte bra i ett användargränssnitt. Det gör att man ibland måste åka slalom med musen för att inte drabbas av fladdrande menyer.

Stilstorleken på texten är också för stor. I den förra versionen fick det plats rätt mycket mer information på en sida. Nu måste man scrolla mer.

Jag hoppas att ni får ordning på den nya websidan, men tills den har blivit bättre kommer jag inte längre att ha Cyberphoto som förstaval när jag vill ta reda på något om fotoutrustning. Jag kommer förstås även i fortsättningen att handla av Cyberphoto om ni är billigast eller erbjuder någon annan fördel, och det är ju alltid gott med choklad. :)
 
Tack för ditt inlägg!

Jag ställer mig lite skeptisk till att den nya webplatsens sidor skulle laddas snabbare än den gamla.

Jag upplever den nya som långsammare, men det kan förstås bero på annat än själva farten, t.ex. att sidan laddas med flera olika metoder.

* absolut och vi är inte ute efter att visa upp en bättre siffra utan det är verkligheten som spelar oss roll, vi säljer inte hemsidor, utan kameror :) Därför har vi externa kontrollpartners under övergången för att säkra upp och allt utom startsidan, pga vår egen klantighet, är snabbare eller i paritet med förra sidan.

Hur har ni mätt? Om det är tiden till svar för ett HTTP-anrop så tror jag att det är missvisande. Websidan tycks laddas inte bara genom att skicka HTTP-verb utan även dynamiskt på något sätt. Jag baserar den misstänken på att sidorna uppdateras stötvis, och att det kommer data efter att webläsaren har rapporterat att HTTP-transaktionen är klar.

* Självklart så finns annan teknik för att effektivisera och det är din upplevelse som är viktig för oss, inte en siffra på pappret. Ditt inlägg är mailat till IT-ansvarige hos oss.

Menyer som poppar upp bara för att man för musen över dem är inte bra i ett användargränssnitt. Det gör att man ibland måste åka slalom med musen för att inte drabbas av fladdrande menyer.

* Vi har lagt in en delay men ska se över om den ska göras ännu längre. Tack för det!

Stilstorleken på texten är också för stor. I den förra versionen fick det plats rätt mycket mer information på en sida. Nu måste man scrolla mer.

* Det diskuteras internt och vi får se vad som händer, i synnerhet då det handlar om en balans till mobilläget och till kunder som inte refererar till förra sidan.

Jag hoppas att ni får ordning på den nya websidan, men tills den har blivit bättre kommer jag inte längre att ha Cyberphoto som förstaval när jag vill ta reda på något om fotoutrustning. Jag kommer förstås även i fortsättningen att handla av Cyberphoto om ni är billigast eller erbjuder någon annan fördel, och det är ju alltid gott med choklad. :)
* Jag ska se till att du får extra godis när du beställer nästa gång. Ordentligt, skriv det som kommentar!

Tack för din input!

/Tobias
 

AFJ

Aktiv medlem
Kul att du svarar här Tobias!

Det jag saknar mest är att kunna ta fram den tekniska specen på t ex ett kamerahus och sedan kunna välja en annan modell och jämföra dem "side-by-side".

Sedan stör jag mig som sagt en aning på filterfunktionaliteten i vänsterkolumnen. Gå på Digitalkamera-Systemkamera, då är första filtret "Märke" och där visas de sex varumärken som har högst frekvens. Trycker man på "Visa alla" - då kommer det bara upp ett ytterligare varumärke. I det här fallet hade det förstås varit mycket bättre om även Pentax funnits med från start och man kunde då ta bort "Visa färre" och "Visa alla".

Går man vidare till "Välj Egenskaper" - så ser det lite annorlunda ut men även där kunde man ju ha valt att visa alla egenskaperna med en gång. Visserligen blir då listan längre men 11 egenskaper funkar ju fint än då, sidan är ju "oändlig" så lite scroll nedåt är inga problem.

Det skall till ganska extrema "listor" för att de inte skall gå att visa alla urval default tycker jag.

När det gäller hastighet tycker jag det flyter på bra.

Den stora texten - kluven. Det gör det onekligen lättläst för en svagsynt som jag. Sitter ofta med stora skärmar och skulle aldrig surfa in med mobilen på er site (tillhör det gamla gardet som tycker att man skall ringa med mobilen och att paddor är djur som gör sig bäst i den lokala dammen). Så för mig funkar det fint.
 
Hej! Tack för det, normalt sett så svarar vi inte offentligt utan tar det med personen i fråga när det gäller något specifikt ärende eller åsikt så att vi får korrekt och bra input och kanske får en chans att rätta till det som inte blivit rätt. Här behöver vi all input vi kan få - systembytet är en jättestor "grej" för oss och vi vill att det ska bli så bra som möjligt. Se svar nedan.

Kul att du svarar här Tobias!

Det jag saknar mest är att kunna ta fram den tekniska specen på t ex ett kamerahus och sedan kunna välja en annan modell och jämföra dem "side-by-side".

* Vi lanserade "jämför" med tekniska specar men funktionen var undermålig och den byggs om - det kommer!

Sedan stör jag mig som sagt en aning på filterfunktionaliteten i vänsterkolumnen. Gå på Digitalkamera-Systemkamera, då är första filtret "Märke" och där visas de sex varumärken som har högst frekvens. Trycker man på "Visa alla" - då kommer det bara upp ett ytterligare varumärke. I det här fallet hade det förstås varit mycket bättre om även Pentax funnits med från start och man kunde då ta bort "Visa färre" och "Visa alla".

* Filtrering, sökning och jämföra är de stora puckarna som arbetas med dagligen. Tar dina tankar till IT.

Går man vidare till "Välj Egenskaper" - så ser det lite annorlunda ut men även där kunde man ju ha valt att visa alla egenskaperna med en gång. Visserligen blir då listan längre men 11 egenskaper funkar ju fint än då, sidan är ju "oändlig" så lite scroll nedåt är inga problem.

Det skall till ganska extrema "listor" för att de inte skall gå att visa alla urval default tycker jag.

När det gäller hastighet tycker jag det flyter på bra.

Den stora texten - kluven. Det gör det onekligen lättläst för en svagsynt som jag. Sitter ofta med stora skärmar och skulle aldrig surfa in med mobilen på er site (tillhör det gamla gardet som tycker att man skall ringa med mobilen och att paddor är djur som gör sig bäst i den lokala dammen). Så för mig funkar det fint.

* Ja, den här biten handlar delvis om teknik och sen hur man personligen känner och vad man föredrar. Vi tror att detta blir bättre när vi dödar lite tomrum som uppstår på produktsidan, skulle den vara "tajtare" så upplever man det bättre, något vi testar i vår testmiljö just nu.

Tack för all input, uppskattas!
 

johan-vall

Aktiv medlem
Jag upplever också nya sidan som aningen besvärlig för att snabbkolla grejer vilket jag gör då och då, men då beror nog mycket på att man kunde navigera den gamla sidan med ögonbindel efter år av träning. En sak som jag tycker blivit lite knasig med nya sida är när man klickar in på objektiv så kommer märke före fattning, gör konstant fel.. Tycker det borde vara ordnat tvärt om, speciellt då fattningskategorin ofta erbjuder större urval.

Tycker många är lite väl drastiska, veta att man handlar från en schyst och reko handlare med förstklassig support är ju klart viktigast och där litar jag på er till fullo, ett tecken på det är ju hur öppna ni är för feedback just här och nu. Jag gissar att om ett år eller två kommer er nya sida vara grym och ingen kommer sakna eller minnas den gamla.
 
Jag upplever också nya sidan som aningen besvärlig för att snabbkolla grejer vilket jag gör då och då, men då beror nog mycket på att man kunde navigera den gamla sidan med ögonbindel efter år av träning. En sak som jag tycker blivit lite knasig med nya sida är när man klickar in på objektiv så kommer märke före fattning, gör konstant fel.. Tycker det borde vara ordnat tvärt om, speciellt då fattningskategorin ofta erbjuder större urval.

* Personligen kan jag hålla med om det, ska se vad som tycks i testgruppen internt.

Tycker många är lite väl drastiska, veta att man handlar från en schyst och reko handlare med förstklassig support är ju klart viktigast och där litar jag på er till fullo, ett tecken på det är ju hur öppna ni är för feedback just här och nu. Jag gissar att om ett år eller två kommer er nya sida vara grym och ingen kommer sakna eller minnas den gamla.
* Så kommer det att vara troligen, vi är lite otåliga och vill att den ska vara bra snabbare än så, därför vi suger åt oss all input som svampar just nu :)

Tack för din kommentar!
 

PutteMacGuff

Aktiv medlem
Försöker svara med lite mindre känslor och mer praktiskt.
För mig laddar sidan långsammare än förut, jag tror det beror på att den är mer teknisk nu.
Det är fler "rörliga" delar och och stora bilder, det tar lång tid att ladda in och det är grunden till att jag tycker sidan känns seg.

När jag öppnar sidan för Foto: https://www.cyberphoto.se/foto-video
Menyn till vänster är okej i första läget men sen när jag vill utveckla den så dyker alla menyer nedåt, skulle funkat bra om jag hade skärmen stående på högkant men med en Liggande 16:9 skärm blir det väldigt mycket scrollande.

Fråga: Varför har man inte bara en vanlig sida för Datorer och sen en anpassad för mobiler som aktiveras automatisk om någon ansluter från en mobil enhet istället för att tvinga alla användare att använda den mobila sidan?

På min 16:9 använder jag nu ungefär tre femtedelar av skärmen eftersom ni bara nyttjar mitten känns väldigt omodernt tyvärr.

Stående bildskärmar kanske är framtiden och jag måste anpassa mig... men hoppas inte det.
 
Hej igen! Se svar nedan.

Försöker svara med lite mindre känslor och mer praktiskt.
För mig laddar sidan långsammare än förut, jag tror det beror på att den är mer teknisk nu.
Det är fler "rörliga" delar och och stora bilder, det tar lång tid att ladda in och det är grunden till att jag tycker sidan känns seg.

* Rent laddtidsmässigt är den inte långsammare, förutom om vi gjort en tabbe med att lägga ut en för tung bild i bloggen eller på en kampanjbild - men det märker vi på laddtiden för sidan. Första gången man besöker vår nya sida kommer den att vara något, vi pratar 0,5 sek, långsammare än vår förra sida. Just tider har vi och har haft järnkoll på och märkt när vi råkat lägga ut en 8 Mb JPG-bild på startsidan...då blev det segt :)

När jag öppnar sidan för Foto: https://www.cyberphoto.se/foto-video
Menyn till vänster är okej i första läget men sen när jag vill utveckla den så dyker alla menyer nedåt, skulle funkat bra om jag hade skärmen stående på högkant men med en Liggande 16:9 skärm blir det väldigt mycket scrollande.

Fråga: Varför har man inte bara en vanlig sida för Datorer och sen en anpassad för mobiler som aktiveras automatisk om någon ansluter från en mobil enhet istället för att tvinga alla användare att använda den mobila sidan?

* Det är helt enkelt så att man då måste jobba dubbelt rent praktiskt för att få det bra, att google inte premierar den typen av sidor (med separat mobilsida) som de gjort tidigare och om vi tex. lägger in en funktion så måste det i regel byggas på två sätt, för två plattformar och i värsta fall vill vi göra något, skapa en funktion eller något annat bra, som inte ens stöds i det ena eller andra läget. För framtiden är det inte ett bra val helt enkelt.

På min 16:9 använder jag nu ungefär tre femtedelar av skärmen eftersom ni bara nyttjar mitten känns väldigt omodernt tyvärr.

* Det finns värden varför vi och många andra väljer att inte använda hela bredden men vi kan inte avslöja alla våra beslut offentligt - tekniskt är det inget problem att fylla upp men det ger följdeffekter som gör att vi valt bort det. När det gäller att man inte utnyttjar hela skärmen så har du helt rätt i det fallet att det finns för mycket tom yta på produktsidor när man besöker oss med en dator - det kommer att åtgärdas inom kort.

Stående bildskärmar kanske är framtiden och jag måste anpassa mig... men hoppas inte det.

* Det vet vi inget om men de flesta använder mobila enheter med stående skärm så kommer nog handla om att man enkelt kan vrida och välja det som känns bäst för det man oftast gör. Tack för dina inspel, kom gärna med mer och fler som du kommer att tänka på! /Tobias
 

Rapsbollen

Aktiv medlem
Jag är allt besviken på Cyberphoto som hade en bra hemsida men inte nu längre.
Man får helt enkelt inte längre fram enbart det man är intresserad av.
Den förra versionen var klart bättre än de för Scandinavianphoto & Japanphote tex.
Synpunkter?
Vad vill ni ha?
B&H har del funktioner som jag gillar tex Adapter-sökning....kameragänga & objektivgänga -> klart
Jag håller helt med om deras nya sida
 
ANNONS