Annons

Tisdagsbilden #15

Produkter
(logga in för att koppla)

jonasfj

Avslutat medlemskap
Tisdagsbilden uppmuntrar till att titta och prata om bilder, men framför allt att regelbundet gå ut och fotografera.

Reglerna är enkla:

1. Publicera en bild tagen den senaste veckan och numrera den

2. Berätta gärna kortfattat om din bild. Var, när, varför? Kamera, objektiv, bländare, slutartid och ISO

3. På torsdag, på min signal, slutar vi publicera bilder och nu är det dags för kommentarer.

4. På söndag får alla som vill välja sina favoriter och sedan korar jag veckans vinnare

Har du haft en stressig vecka så är det ok med en lite äldre bild, men andan bör vara relativt nytagna bilder.

Nästa vecka blir det tema: Ett ägg!
 

Omet

Medlem
#2 Bertilssons bäck
I helgen va vi vid berttilssons stuga i delsjön (göteborg). Rekommenderas varmt! Fin miljö och goda fotomöjligheter.
Fujifilm xt2 xf16mm 1.4. Iso 200, f13, 1.15sek.
 

Bilagor

rikitikitavi

Aktiv medlem
#4 Vår!

yasmine blåser raps.jpg

Slänger in en bild i sista stund så det blir lite fler bilder här i veckan.
Har haft mycket men ändå fotat litegrann så, men inte hunnit vara ute för att gatufota som jag normalt försöker hinna med varje vecka.
Gick till tåget med dottern här i veckan förbi ett vackert parti där jag hade med mig kameran och eftersom hon hela tiden plockade maskrosor så tog jag några bilder längs vägen jag tyckte kändes som en fin hyllning till våren den kvällen då vi gick hem..
Togs med:
X-T3, 56mm 1,2 ISO 200 1/5000 f1,4
 

Omet

Medlem
Mina komentarer :)

#1 museum
En bild som egentligen inte tilltalar mig speciellt mycket. Men stilren och enkel. Man får känslan av beundran när man ser den.

#2 min bild..

#3 livet
Historien bakom bilden tycker jag är bra! Ja hade gärna sett ankorna från en annan vinkel och mindre reflektioner från vattnet.

#4 vår
Riktigt fin bild som ja mer får sommarkänslor en vårkänslor av :) bilden får mig att känna värme och lugn. Snyggt!
 

pdahlen

Aktiv medlem
#1, gillar färgtonen i bilden. Man vet inte heller om någon står och tittar på tavlan i museet eller om mannen är inmålad i bilden

#2, maffig färg och fint komponerad. Bertilssons stuga var något som man besökte någon gång per år med skolan, men har inte varit där de senaste 55 åren

#3, kanske inte den bästa fågelbild men den har ändå något. I detta fallet tycker jag det kan passa med den översiktsvy som bilden har

#4, härlig motljusbild. Flickan framträder tydligt, om det är enbart lyft av skuggor eller upplättningljus vet jag inte. Snyggt!
 

jonasfj

Avslutat medlemskap
#1 - Min egen

#2 - Fint ljus och spännande komp. Lyckad bild.

#3 - För orolig och saknar fokus

#4 - Fin stämning, vackert ljus och bra bildberättande. Jag tror att du kan förbättra bilden genom att jobba lite med färgerna som jag inte riktigt gillar. Jag skulle utgå från hudtonerna och se hur resten följer.
 

rikitikitavi

Aktiv medlem
Lite snabba kommentarer( varit sjuk hela helgen) eftersom jag missat det tidigare.

#1: stilrent både kompositionsmässigt och tonmässigt. Man funderar lite på "betraktarens" tankar.

#2: Gillar framförallt känslan från naturen i den här bilden. jag fick en riktig känsla av att känna dofterna och att vara där. Spännande träd och kompositionen tycker jag funkar eftersom man kommer närmare, som att man bjuds in i stunden där på platsen.

#3: En enkel bild med vardsmotiv men ett fint sådant som ett tids dokument.
#4: Egen, tack för kommentarerna!

För mig stod det mellan 1 och 2 denna vecka, men det får bli #2

Ha en bra vecka, ska bli spännande med "ägg" !.
 

jonasfj

Avslutat medlemskap
Tisdagsägget #16

Jag drar igång den här veckans bild lite tidigare än vanligt för att ge lite mer tid. Den här veckan kommer med ett tema. Din bild måste innehålla ett ägg i någon form.

Tisdagsbilden uppmuntrar till att titta och prata om bilder, men framför allt att regelbundet gå ut och fotografera.

Reglerna är enkla:

1. Publicera en bild tagen den senaste veckan och numrera den

2. Berätta gärna kortfattat om din bild. Var, när, varför? Kamera, objektiv, bländare, slutartid och ISO

3. På torsdag, på min signal, slutar vi publicera bilder och nu är det dags för kommentarer.

4. På söndag får alla som vill välja sina favoriter och sedan korar jag veckans vinnare

Har du haft en stressig vecka så är det ok med en lite äldre bild, men andan bör vara relativt nytagna bilder.
 
ANNONS