Annons
Gammal 2019-06-29, 15:16
Tibor

Flash Gordon skrev:
.................

Så är kameran bara korrekt från fabriken så är en 1D MKIIN väldigt bra.
Jag fotar gärna min hund när han leker och det är alltid en utmaning eller mina barnbarn vilket är lite mindre krävande.
Faktiskt får jag väldigt bra resultat med 1D MKIIN. Missar jag att kunna hålla AF-punkten på nosen/ögat hela tiden räknar den vidare med var objektet bör finnas och fortsätter ta skarpa bilder.
.......

En 1D MKIIN är som en tanks. Inte så kul att jobba med. Fast den är än idag en av Canons bästa kameror enligt mitt omdöme.
..........

1D MKIIN är fortfarande en av mina favoritkameror bland de dSLR-kameror jag ägt. Förmodligen därför jag behållit den och tagit bortåt 275 000 bilder med den.
Jag kan bara hålla med!
Jag köpte en MkIIn för 13 år sedan. Har tagit ca 50-70 tusen bilder med den, de flesta på hundar och hästar. Många med 100-400, 70-200 och 300 2.8, alla IS. Skärpan sitter klockrent. Så förra sommaren sålde en medlem 2 hus som för att vara MkIIn hade väldigt få exponeringar. Nu sitter jag med tre identiska hus vilket gör att jag slipper byta objektiv i fält. Och jag kommer att ha dem i mååånga år innan jag kommer upp i 275000 exponeringar på dem.. För vidvinkel och höga ISO har jag en 5DIII. Men mina "gamla Bettor" är favoriterna. Och "bara" 8 mpix räcker gott! Har flera 70*100 print på väggarna från dessa!
Synd bara att Canon prisar ut sig fullständigt på batteriet med löljigt högt pris. De kan inte sälja många..? Piraterna fungerar utmärkt elektriskt, men passform och lås är dåliga.
Gammal 2019-06-29, 20:20
Betacam_SP

Intressant att höra. Jag håller med dig helt. Jag hade en Canon d60 förut på 6mp. Den har jag en 75x100 print ifrån. Mycket bra bild.
Jag har en 1d, 1d mark 2N och en Nikon d1. Sen har jag en 5d mk2 och 7d och 550d.
Men som du säger så duger der bra med färre pixlar också.
Jag fotar mest med min 1d.

Tibor skrev: Jag kan bara hålla med!
Jag köpte en MkIIn för 13 år sedan. Har tagit ca 50-70 tusen bilder med den, de flesta på hundar och hästar. Många med 100-400, 70-200 och 300 2.8, alla IS. Skärpan sitter klockrent. Så förra sommaren sålde en medlem 2 hus som för att vara MkIIn hade väldigt få exponeringar. Nu sitter jag med tre identiska hus vilket gör att jag slipper byta objektiv i fält. Och jag kommer att ha dem i mååånga år innan jag kommer upp i 275000 exponeringar på dem.. För vidvinkel och höga ISO har jag en 5DIII. Men mina "gamla Bettor" är favoriterna. Och "bara" 8 mpix räcker gott! Har flera 70*100 print på väggarna från dessa!
Synd bara att Canon prisar ut sig fullständigt på batteriet med löljigt högt pris. De kan inte sälja många..? Piraterna fungerar utmärkt elektriskt, men passform och lås är dåliga.
Besvara

Bokmärken

Ämnesverktyg
Betygsätt det här ämnet
Betygsätt det här ämnet:

Alla tider är GMT +1. Klockan är nu 11:50.