Annons

Canon 500D och Sandisk Extreme klass 10 30 MB/s

Produkter
(logga in för att koppla)

Axel24

Avslutat medlemskap
Hej

Jag har idag en Canon 500D med ett 8GB Sandisk Ultra II kort (klass 4, 15MB/s) och känner att jag behöver lite mer lagringsutrymme. Jag funderar nu på vad jag skall köpa för nytt 8GB SDHC kort och ser att det finns ett nytt Sandisk Extreme kort som är klass 10 med 30MB/s, det är ganska dyrt men också det snabbast som finns.

Min fråga är om jag kommer se någon större skillnad vid sekvenstagning med detta kort jämfört med mitt äldre Ultra II kort, hur stor denna skillnad är och om ni tycker att det är värt det högre priset.

Jag kommer senare I vår åka och titta på formel 1 och kommer förmodligen att ta många kort i burst mode.

Tack på förhand för er input!
 

Gnutte

Aktiv medlem
Hur många mb ger din kamera i högsta upplösningen både i RAW & Jpeg? Du är fortfarande begränsad till vad kamerans buffert är vid serietagning.
På min 50D som Jpeg så ger det ca 6mb beroende på vilken brännvidd jag kör med & RAW ungefär det dubbla kanske lite till. Jag kör med CF Sandisk extreme III & än så länge fungerar det. Har inge behov att byta till snabbare kort t,ex extreme IV till min 50D.
 
ANNONS