Annons

Transcend minneskort

Produkter
(logga in för att koppla)

mac60

Aktiv medlem
Har ett Transcend minneskort sedan ca 1 år och för någon vecka sedan började det öppna sig ( dela sig )
Se bifogad bild ( om jag lyckades med att ladda upp den ) har satt in klämman för att visa tydligare hur det ser ut. Enda gånger jag rört det är att trycka på det för att ta ut det från kameran samt då i och ut ur datorn
Efter kontakt med tillverkaren så får jag besked på att jag har orsakat detta och då gäller inte deras "livstids garanti" samt att jag kan köpa nytt på CDON där dom har deras kort till bra priser lägger in deras svar här

"I am sorry to inform you that our FAE infer from the pictures that it is caused by human damage.
And according to the pictures, we could not fix it to a product which could be normally used.

I recommend you buy a new one in CDON, we have several new products with aggressive price."

Att säga så här utan att dom bett om att få det skickat för kontroll tycker jag är verkligen dålig stil
Som jag ser det så har kortet släppt i kanterna om det nu skall vara en svetsning eller lim eller suttit fast på annat sätt som lossnat
Har skickat ett svar till dom där jag frågar om dom verkligen tror att jag köper deras märke igen när garantin inte gäller när dom går sönder samt då direkt säger att det är jag som orsakat detta

någon annan som har eller har haft samma problem?
 

Bilagor

Johnny.H.

Aktiv medlem
Sådär har några av mina SanDisk-kort gjort. Har limmat dom med lite Loctite 406 som jag lagt på med tandpetare, har funkat bra sen dess.
Generellt sett är det väldigt svårt att få elektronikföretag att ta på sig fysiska skador, självförvällade eller ej.
 

dagr

Aktiv medlem
Jag har haft läs- och skrivfel på ett par SanDisk-kort men aldrig något som har börjat trilla isär. I det ena fallet brydde jag mig inte då kortet ändå behövde pensioneras (liten kapacitet med dagens mått) och i det andra fallet skötte butiken byte galant (eloge till Fotokungen).
 

mac60

Aktiv medlem
Har fått svar på senaste mailet och det kommer här
"RMA said the outside shell could be changed, but if the interior part is broken because the pull open.. they could not repair it.
The lifetime warranty means we could repair products if the outside part is completed without harm."

Om jag fattar det rätt så gäller garantin bara om det går att laga annars inte samt att det inte går att laga eftersom jag öppnat det för mycket vilket jag gjort för att visa hur det ser ut, vilket jag gjorde för att dom ville ha foto på vad som hänt och det hade inte gått att se om jag inte öppnat upp det så här :)
Skit samma köper ett nytt men av annat märke.
Visserligen kan detta hända vilket märke som men deras sätt att direkt säga att det är mitt fel gör att jag köper annat

Tack till er som svarat och ville bara berätta hur det gått
Tänkte skicka ett svar på mailet och berätta att jag öppnat det så pass bara för att visa hur det var för det hade inte gått att se annars :)
 
ANNONS