Som Plus-medlem får du: Tillgång till våra Plus-artiklar | Egen blogg och Portfolio | Fri uppladdning av dina bilder | Rabatt på kameraförsäkring och fotoresor | 20% rabatt på Leofoto-stativ och tillbehör | Köp till Sveriges mest lästa fototidning Fotosidan Magasin till extra bra pris.

Plusmedlemskap kostar 349 kr per år

Annons

Önskar du dig en digitalkamera i julklapp?

Produkter
(logga in för att koppla)

Önskar du dig en digitalkamera i julklapp?

  • Ja

    Röster: 50 27.8%
  • Nej

    Röster: 116 64.4%
  • Tror inte det

    Röster: 14 7.8%

  • Totala väljare
    180
Status
Ej öppen för ytterligare svar.

FredrikB

Aktiv medlem
Nej, jag disponerar en Fuji 4700 på jobbet. Den räcker bra för webbpublicering iaf.

Sedan har Telenordia lovat mig en enklare modell (VGA, 25 bilder), modell "spionkamera" när jag nu tecknat mig för deras ADSL-abb. Få se vad den duger till...

/Fredrik
 

gunte

Aktiv medlem
Jag svarade givetvis "nej" men om det kommer en tomte med en så byter jag den i mellandagarna till ett Minoltamacro...:))
mvh/gunte..
 

JDH

Guest
Det är ingen idé att önska sig en digitalkamera, jag känner nämligen jultomten. Han ger endast bort mjuka paket, typ långkallingar och sådant.
 

acke

Avslutat medlemskap
Ett digitalt bakstycke till mellanformatarn vore inte dumt att få, men det lär inte hända, av samma skäl som Jim framför.

Förövrigt vore det livsfarligt att önska sig "en digitalkamera" i julklapp. Då finge man ju garanterat någon modell som man absolut inte ville ha. Bättre då att önska sig pengarna och köpa en själv.:D
 

jimh

Kodsnickare
Forumpersonal
Hittills tycker jag det är Jens som har varit bäst på att hålla fötterna på jorden. Så är det!
 

Joergen

Avslutat medlemskap
Precis, Acke. På min önskelista står det redan "Käre Tomten. Jag önskar mig sjuttio tusen spänn och du behöver inte lägga dem i strumpan; jag tar dem i näven..."

/Joergen
 

molla

Medlem
why not...

Som Illustratör skulle jag gärna lägga julklappsvantarna på endigitalkamera för att ha som skiss hjälp och som dokumentation när kvaliten och det enskilda foto är av mindre betydelse. annars fortsätter jag gärna och tära på jordens silverresurser.
Anders Mohlin
 

Maj-Britt

Medlem
elmfeldt skrev:
Önskar du dig en digitalkamera i julklapp?

Ja så klart att jag önskar mig ett digitalkamera,men det är nog tveksamt att jag får det eftersom det är ganska dyrt iallafall om det ska vara kvalitè. Det blir nog till att jag får vänta några år till...........suck!
 

molla

Medlem
allt är inte guld som glimmar

Joakim! det kan vara svårt att få ut det ur filmerna såvida man inte är kemist. fast att lägga film iburken är ju ett sätt att unvika silver :)
 

jns

Aktiv medlem
Klart det vore skönt att slippa framkallningskostnaden...

men, nej jag önskar mig ett stativ i stället. Hoppas Tomten läser detta;)

//Jens
 

Sara

Aktiv medlem
som sagt... En go liten Hasselblad eller Mamiya vore ju inte helt åt skogen...
Får väl gifta mej rikt...tror inte på tomten...:D
 

Jeppe

Aktiv medlem
Önska kan man alltid göra... men 25kkr är väl lite magstarkt för en julklapp....Det blir en halvdan lösning med en DV-kamera istället.....Märke? Canon såklart ;)
 

lotelo

Aktiv medlem
Näpp, har väl tänkt tanken digitalt någon gång men vill inte ha någon än på några år. Först vill jag i alla fall lära mig grunderna analogt och inte ha någon chans att "fuska" genom att se motivet i en display. Menar givetvis inte att det är fel men som den nybörjare jag är finns risken att jag skulle bli lat och inte tänka efter hur jag exponerade lika noga om jag hade digitalt..

Men en bra mellanformatare och ny kopieringsapparat som klarar det skulle sitta fint i julklapp förstås..
 

Lelle70

Aktiv medlem
lotelo skrev:
Näpp, har väl tänkt tanken digitalt någon gång men vill inte ha någon än på några år. Först vill jag i alla fall lära mig grunderna analogt och inte ha någon chans att "fuska" genom att se motivet i en display. Menar givetvis inte att det är fel men som den nybörjare jag är finns risken att jag skulle bli lat och inte tänka efter hur jag exponerade lika noga om jag hade digitalt..

Men en bra mellanformatare och ny kopieringsapparat som klarar det skulle sitta fint i julklapp förstås..
Inte blir du lat, snarare tvärt om.
Jag uppfattar det som att jag blev mera kreativ och lärdomen kommer snabbare.
Vad är det för fel med det?
 
Status
Ej öppen för ytterligare svar.
ANNONS