Som Plus-medlem får du: Tillgång till våra Plus-artiklar | Egen blogg och Portfolio | Fri uppladdning av dina bilder | Rabatt på kameraförsäkring och fotoresor | 20% rabatt på Leofoto-stativ och tillbehör | Köp till Sveriges mest lästa fototidning Fotosidan Magasin till extra bra pris.

Plusmedlemskap kostar 349 kr per år

Annons

Apples nya Ipod

Produkter
(logga in för att koppla)

Tholic

Aktiv medlem
Mest liknar den en Iphone i jätteformat.
Om nu användarsnittet ens är i närheten av en Iphone så är denna manik ett otroligt hjälpmedel till fotografen i fält.
Både mindre och mer hanterbar än en lap.
Med appplikationen för element blir detta ju en höjdare.

Undrar vad prislappen hamnar på.

http://sydsvenskan.se/ekonomi/thomas-frostberg/article624319/Hysteri-kring-Apples-nya-nanting.html
http://technologizer.com/2010/01/24/the-apple-tablet-what-will-be-according-to-you/

Lite priser o mer fakta
http://www.appleinsider.com/articles/10/01/27/apple_reveals_long_awaited_multi_touch_ipad_tablet_device.html
 
Senast ändrad:

1337_

Aktiv medlem
fan 64GB mer än 6000kr är fan total värdelös.. :S... vill minst ha 120GB, 320GB då kan vi snacka om grejer i dagens läge.

Jag skulle kunna se mig att koppla ihop kameran och fota så bilden visas där direkt... men 64GB doh..
 

Ravestream

Aktiv medlem
Ja får man ner priset, den inte är så låst & begränsad som så många andra av apples produkter så finns det säkert några prylbögar som vill ha den :)

men annars.. är det nått du har med dig i fickan ? nej knappast då har du din iphone eller dyl, hemma kanske ? hmm varför inte en laptop eller så med bättre prestanda fotoram ? lite väl dyr.mm..
 

Tholic

Aktiv medlem
Jag kan tänka mig pressfotografen som snabbt kan behöva redda sin bild innan han/ hon skickar iväg den.
Möjligheterna är stora.
64 gb är mycket om man bara hanterar bilder.
Fullt tillräckligt enligt mig.
 

ErlandH

Aktiv medlem
Nån som åkt tåg på länge? Sist jag åkte satt ungefär två tredjedelar av passagerarna med en laptop eller netbook framför sig och surfade, såg på film eller jobbade. Den resterande tredjedelen läste bok eller tidskrift. Om några år kommer förmodligen även de att ha en dator framför sig, t ex en Ipad, med ett närmast oändligt antal böcker och tidskrifter att välja på.

Jag tror Apples nya baby kommer att bli en enorm succé -- och att den kommer att förändra hur vi ser på böcker och tidningar, på samma sätt som Ipod förändrat hur vi ser på musik.
 

jelu1661

Aktiv medlem
Nån som åkt tåg på länge? Sist jag åkte satt ungefär två tredjedelar av passagerarna med en laptop eller netbook framför sig och surfade, såg på film eller jobbade. Den resterande tredjedelen läste bok eller tidskrift. Om några år kommer förmodligen även de att ha en dator framför sig, t ex en Ipad, med ett närmast oändligt antal böcker och tidskrifter att välja på.

Jag tror Apples nya baby kommer att bli en enorm succé -- och att den kommer att förändra hur vi ser på böcker och tidningar, på samma sätt som Ipod förändrat hur vi ser på musik.
När det gäller böcker och tidningar tror jag mer på e-boks-lösningar som t.ex kindle. Men visst kommer det komma mer och mer.
 

ErlandH

Aktiv medlem
När det gäller böcker och tidningar tror jag mer på e-boks-lösningar som t.ex kindle. Men visst kommer det komma mer och mer.
Apples Ipad är en e-boks-lösning som t ex kindle. Också. Med inbyggd butik. Och färgskärm. Och möjlighet att komplettera bok/tidskrift med en filmsnutt, ljud, bildspel osv.
 

autopsi

Medlem
Nån som åkt tåg på länge? Sist jag åkte satt ungefär två tredjedelar av passagerarna med en laptop eller netbook framför sig och surfade, såg på film eller jobbade. Den resterande tredjedelen läste bok eller tidskrift. Om några år kommer förmodligen även de att ha en dator framför sig, t ex en Ipad, med ett närmast oändligt antal böcker och tidskrifter att välja på.

Jag tror Apples nya baby kommer att bli en enorm succé -- och att den kommer att förändra hur vi ser på böcker och tidningar, på samma sätt som Ipod förändrat hur vi ser på musik.
Ställer mig lite tveksam till att läsa böcker i det formatet. Oftast när reser har jag bara behov av en bok, möjligtvis två. Inte ett helt bibliotek. Att lyssan på musik är lite annorlunda. Vi har ett större behov att ha ha många låtar till hands än många böcker.

Men visst för att läsa tidningar och tidskrifter är det mycket smidigt. Fast jag föredrar nog papperstidningen till frukost, jobbigt att spilla kaffe på Ipad'en.
 

StefanGustafsson

Avslutat medlemskap
Jag kan tänka mig pressfotografen som snabbt kan behöva redda sin bild innan han/ hon skickar iväg den.
Möjligheterna är stora.
64 gb är mycket om man bara hanterar bilder.
Fullt tillräckligt enligt mig.
Är väl mest intressant att veta hårdvaru specs på denna och kvalité på skärmen. Att redigera bilder på denna kommer nog vara allt utom en dröm, men det vore ju kul om man hade fel :) Än så länge så har den nog inget att komma med mot en schysst bärbar.

Den lämpar sig nog gött till e-böcker och GPS navigering för halvblinda :)
 

Essen

Aktiv medlem
SJälv blir jag bara mer teknikfientlig ju äldre jag blir och ser faktisk ingen nytta med iPad som kan överväga hanteringen av dess format.

Som någon skrev; sitta på tåget, t.ex. Hur ska man hålla denna iPad? Den lär ju väga mer än en bok. Lägger man ner den på bordet blir btrakningsvinkeln obekväm. Ska man bära den så kladdar man ner skärm och den blankpolerade baksidan så att den blir hal och man krampar med fingrarna. Eller så skaffar man ännu mer tillbehör som bokstöd och en moderiktig sleve att stopa skärmen i när man är klar - vilket ger mer prylar att släpa på...

Någon som kan ge ett BRA och PRAKTISK exempel på nyttan med nya iPod? Jag hade en iPaq en gång, och det var kul ett tag, fast den var betydligt mindre...

Jag tror på flopp.

Edit; http://www.sweclockers.com/forum/showthread.php?s=&postid=9829470#post9829470
 
Senast ändrad:
ANNONS