Annons

Mitt första bröllop (och andra) !

Produkter
(logga in för att koppla)

copywriter

Aktiv medlem
Hej Johanna,

Jättefina bilder. Jag tycker att du lyckats grymt bra. Ska man ge nån kritik så tycker jag kanske att många av bilderna gränsar till att vara överexponerade, men det kan också vara en fråga om smak.

:)
 

goneaway

Aktiv medlem
Tycker du har två riktigt fint utförda jobb där. Personligen gillar jag ditt första mycket bättre än det andra. Snyggt!
 

Gravitatioon

Aktiv medlem
Tack för alla fina kommentarer!

Angående att bilderna är ganska ljusa som vissa har nämnt: Jag gillar ljusa bilder, och jag antar att det är lite av min "stil" :) Och så tycker jag att det passar på ett bröllop också, som borde vara en ljus och glad händelse :)
 

MHellberg1

Aktiv medlem
Tack för alla fina kommentarer!

Angående att bilderna är ganska ljusa som vissa har nämnt: Jag gillar ljusa bilder, och jag antar att det är lite av min "stil" :) Och så tycker jag att det passar på ett bröllop också, som borde vara en ljus och glad händelse :)

Håller med alla andra här!!
Otroliga bilder!
Jag har fotat ett bröllop själv på uppdrag, använder du blixt för upplätt vid väldigt soliga partier? Jag såg inga hårda skuggor på personer/ansikten men det var ändå fläckvis m skarp sol, utan dessa skuggor som kan bli, hur gjorde du?? Sån underbar känsla!
Hur länge har du fotat? Kände du brudparen eftersom de verkar så avslappnade och coola?


Super bra än en gång, rent av fantastiskt!!//Mona
 

Gravitatioon

Aktiv medlem
Håller med alla andra här!!
Otroliga bilder!
Jag har fotat ett bröllop själv på uppdrag, använder du blixt för upplätt vid väldigt soliga partier? Jag såg inga hårda skuggor på personer/ansikten men det var ändå fläckvis m skarp sol, utan dessa skuggor som kan bli, hur gjorde du?? Sån underbar känsla!
Hur länge har du fotat? Kände du brudparen eftersom de verkar så avslappnade och coola?


Super bra än en gång, rent av fantastiskt!!//Mona
Tack :)

Nej jag har inte använt någon blixt (förutom på partybilderna i slutet då) eller reflexskärm. När jag fotade i direkt solljus så gjorde jag det med solen i ryggen på de som blev fotade. När jag fotade i skogen så blev väl ljuset lite diffuserat eller vad man ska säga av grenarna, så att det inte blev så starka kontraster (t.ex på hans kavaj som har lite solfläckar på sig)

Jag kände inte paret sen innan, hade bara träffat dom en gång. Tjejen är själv bröllopsfotograf, så det kanske underlättade en del med poseringen (men det var ändå mest jag som sa åt dem vad de skulle göra). Jag tyckte att de var väldigt lättfotade. Killen sa dock att han inte gillade att va med på bild ^^ Men det tyckte jag inte märktes!

Jag började intressera mig mer för foto för lite mer än 5 år sen. Skaffade systemkamera för snart 4 år sen :)
 

Rommel

Avslutat medlemskap
Många fina bilder men tycker att flera är för utfrätta men det är kanske min skärm.

Grattis !
Jo, de flesta är utrfrätta och färgerna blir därmed också urtvättade. Annars bra i övrigt. Att färgerna är urtvättade gör inget, vanligt vid såna foton, men borde mörkas ner eller försöka frå fram detaljerna i högdagrarna.

/Stefan
 

llew89

Aktiv medlem
Helt fantastiska bilder!!

Vill du dela med dig av vilka inställningar du gjorde i kurvlagret för att få fram dessa bilder.

Jag har börjat intressera mig mer och mer för bröllop, en kompis bad mig att fota vigseln och festen, det blev bra men jag saknar ljusstarka objektiv.

Vilken utrustning har du?
 

Gravitatioon

Aktiv medlem
Helt fantastiska bilder!!

Vill du dela med dig av vilka inställningar du gjorde i kurvlagret för att få fram dessa bilder.

Jag har börjat intressera mig mer och mer för bröllop, en kompis bad mig att fota vigseln och festen, det blev bra men jag saknar ljusstarka objektiv.

Vilken utrustning har du?

Ärligt talat så är det nog inget speciellt jag gör i kurvlagret, typ ett lager som är en s-kurva och ett annat som gör det lite gult i högdagrar och lite blått/rött i lågdagrar. Något kurvlager som ljusar upp också vid behov.

Jag har en D700 med tre objektiv: 50 mm 1.8, 85 mm 1.8, och 28 - 75 mm 2.8. Funderar på att skaffa typ 50 mm med bländare 1.4 i framtiden, och något som är mer tele, typ 70-200 :) Ett tilt shift objektiv hade varit fint också...
 
ANNONS