Annons

Betalar ni era hemsidor, eller har ni gratis???

Produkter
(logga in för att koppla)

Melmis

Aktiv medlem
Det finns ju en miljon olika hemsidor....
Vilken ska man välja?????
Jag vill ha en enkel med vit bakgrund, ev lite bilspel.
Jag gillar Jonas Petterssons hemsida http://jonaspeterson.com/ , med bildupplägget. Men skulle även vilja ha lite bildspel...
 

ArneB

Aktiv medlem
Jonas hemsida bygger på Wordpress, som finns på hur många sajter som helst. Det finns andra sätt att bygga en sajt på. Du kan alltid starta med en Wordpress-hostad blogg på exempelvis melmis.wordpress.com. Du registrerar och väljer ett tema. Det kostar inget, och du kommer väldigt långt med det, men du kan inte styra över allt.

Alternativt kan du hitta på ett bra och ledigt domännamn, välja ett webbhotell och göra något eget. Du kan oftast installera Wordpress, Joomla eller annat verktyg via webbhotellet. Svårare men inte omöjligt. Du blir friare i design och innehåll.

Många vill inte lägga så mycket tid på att designa en sajt utan vill hellre lägga tid på att fylla den med bra innehåll. Jag kan rekommendera hemsida24.se som har ett riktigt bra publiceringsverktyg. Gratis att pröva i 30 dagar.

Kostnaden för ett webbhotell behöver inte vara så betungande.
 

Dykhjelm

Aktiv medlem
Det finns ju en miljon olika hemsidor....
Vilken ska man välja?????
Jag vill ha en enkel med vit bakgrund, ev lite bilspel.
Jag gillar Jonas Petterssons hemsida http://jonaspeterson.com/ , med bildupplägget. Men skulle även vilja ha lite bildspel...
Jag gillar inte hans hemsida. Liten grå text på vit bakgrund är svårläst. Alla är inte 20 år. Synen blir sämre med åren och hans hemsida är svårläst för mig.
 

Billingen

Aktiv medlem
Jag gillar inte hans hemsida. Liten grå text på vit bakgrund är svårläst. Alla är inte 20 år. Synen blir sämre med åren och hans hemsida är svårläst för mig.
Det har inte bara med ålder och individuell synförmåga att göra. Hemsidan är skriven med alldeles för många tecken per rad, stick i stäv mot typografins konventioner. Språkrådet ger följande rekommendation:

"Typografisk erfarenhet har visat att optimal radlängd är 45–55 nedslag (inklusive mellanslag). Detta gäller i princip oavsett teckensnitt och teckengrad. Man kan sträcka sig ned till 35 och upp till 65 nedslag per rad men inte längre. Och givetvis måste radavståndet ökas när radlängden ökar."

Källa: http://www.sprakradet.se/kapitel1-skrivregler
 

walter-g

Aktiv medlem
Det finns ju en miljon olika hemsidor....
Vilken ska man välja?????
Jag vill ha en enkel med vit bakgrund, ev lite bilspel.
Jag gillar Jonas Petterssons hemsida http://jonaspeterson.com/ , med bildupplägget. Men skulle även vilja ha lite bildspel...
Den FS tillhandahåller för guldmedlemmar duger bra åtminstone för mina behov.Sälja bilder med den som hänvisning har också funkat.Den har också ett litet bildspel som kan användas för den som vill..
Sen finns det ju andra hur avancerade som helst, säkert bättre, men om dom gynnar fotografen bättre kan diskuteras.
 

wangblad

Aktiv medlem
Jag har haft hemsida24 i två år och är nöjd med deras publiceringsverktyg som ger fotograf och konstnär stor frihet att skapa bildgallerier. Plus gästbok och blogg om man vill. Och supporten är snabb och bra. Det var lite tjorvigt att få mailfunktionen att arbeta men det hjälpte dom mej med.
www.wangblad.com

Jag har också one.com som funkar fint och är riktigt billigt, endast 12:-/månad.
Deras on-line-publiceringsverktyg är ingen höjdare. Jag byggde själv med gratisprogrammet netobjectsfusion (googla) som jag laddade ner. Funkar fint.

www.fotokonst.net
 

Melmis

Aktiv medlem
Vart går jag in om jag ska göra en hemsida??

Jag gick in på Hemsida24 & där var det bara att skriva in uppgifter & sen var det bara att börja skapa en hemsida....
På Wordpress.se måste man som jag förstår ta hjälp av de som gör hemsidorna. Så jag har fått maila, har fått ett svar i fredags, skrivit fler frågor, men de verkar inte jobba över helgen så det kommer säkert ett svar på måndag. Men är det så krångligt att starta en sida genom wordpress?
Vart har ni gått in på för adress & gjort era hemsidor?
 

sikis

Aktiv medlem
Jag har gjort min hemsida själv i wordpress.

Behövda bara lite hjälp v mitt webb hotell för inställningarna där sidan skulle ligga, men mer min inkompetens än krångligt. sedan har jag kostat på mig att köpa ett (man får flera) tema från graphpaperpress.com

finns flera teman dom passar fotografer, lite gran måste man givet viss sätta sig in men gör man bara det så får man till det hela.

min sida hittar du på www.fotoinorr.se

det är ju givetvis hemside delen eller vad man ska kalla det som du ska använda och inte wordpress blogg delen.

http://sv.wordpress.org/
 

jimmy ekdahl

Aktiv medlem
Jag har gjort min hemsida själv i wordpress.

Behövda bara lite hjälp v mitt webb hotell för inställningarna där sidan skulle ligga, men mer min inkompetens än krångligt. sedan har jag kostat på mig att köpa ett (man får flera) tema från graphpaperpress.com

finns flera teman dom passar fotografer, lite gran måste man givet viss sätta sig in men gör man bara det så får man till det hela.

min sida hittar du på www.fotoinorr.se

det är ju givetvis hemside delen eller vad man ska kalla det som du ska använda och inte wordpress blogg delen.

http://sv.wordpress.org/
Trevlig sida, nåt åt det hållet skulle jag vilja ha.
Var det svårt att få till utseendet?
 

sikis

Aktiv medlem
Trevlig sida, nåt åt det hållet skulle jag vilja ha.
Var det svårt att få till utseendet?
Nä då det var det inte , det är ett färdigt tema som jag köpte från www.graphpaperpress.com
Man får välja fritt på teman, och testa, sig fram vad man gillar, betalade typ 350:- för tre månader, då ingår fria uppdateringar och nerläggningar mm, det vill säga du tar ner alla teman du kanske vill ha.. efter tre månader får du inte några mer uppdateringar mm och support men kan fortsätta använda dom teman du laddat ner och så vidare....

du hittar teman här http://graphpaperpress.com/themes/ och kan kika på dom där hittar du widescreen som jag har bland annat.

det är i grunden rätt enkelt, men visst måste du sätta dig in en del, för att få till alla och menyer mm i den ordning du vill ha det och så, men som sagt är ju ju wordpress som man måste lära sig systemet i sedan är det inga problem att köra olika teman å så, bara lite special inställningar mellan dom olika, och på wordpress har du ju en massa gratis mallar också.. men kika runt, kan varmt rekommendera detta i alla fall.. enkelt att uppdatera och så vidare när man fått klart allt, skönt att man kan göra det från vilken datorn som helst också, om man kan kan sina uppgifter och så :D
 

jimmy ekdahl

Aktiv medlem
Nä då det var det inte , det är ett färdigt tema som jag köpte från www.graphpaperpress.com
Man får välja fritt på teman, och testa, sig fram vad man gillar, betalade typ 350:- för tre månader, då ingår fria uppdateringar och nerläggningar mm, det vill säga du tar ner alla teman du kanske vill ha.. efter tre månader får du inte några mer uppdateringar mm och support men kan fortsätta använda dom teman du laddat ner och så vidare....

du hittar teman här http://graphpaperpress.com/themes/ och kan kika på dom där hittar du widescreen som jag har bland annat.

det är i grunden rätt enkelt, men visst måste du sätta dig in en del, för att få till alla och menyer mm i den ordning du vill ha det och så, men som sagt är ju ju wordpress som man måste lära sig systemet i sedan är det inga problem att köra olika teman å så, bara lite special inställningar mellan dom olika, och på wordpress har du ju en massa gratis mallar också.. men kika runt, kan varmt rekommendera detta i alla fall.. enkelt att uppdatera och så vidare när man fått klart allt, skönt att man kan göra det från vilken datorn som helst också, om man kan kan sina uppgifter och så :D
Tackar! kollar direkt.
 

copywriter

Aktiv medlem
Ni är väl för sköna ändå. Ett gäng gubbar som inte kan läsa storleken på texten. Kanske har ni rätt, kanske inte. 10 år i reklambranschen, 7 års bloggande och 250,000 träffar i månaden får mig att tro att jag har lite mer torrt på fötterna än ni kanske tror. När det kommer till att synas vet jag mer än de flesta. No offense.
 

soyair

Aktiv medlem
Med på bild

Lite kul när man går in på din hemsida för att se hur den är upplagd och helt plötsligt kommer en bild fram som man är med i. Basket spelaren i Uppsala. Kul det där. Bäst att man sköter sig. ;)

Jag har gjort min hemsida själv i wordpress.

Behövda bara lite hjälp v mitt webb hotell för inställningarna där sidan skulle ligga, men mer min inkompetens än krångligt. sedan har jag kostat på mig att köpa ett (man får flera) tema från graphpaperpress.com

finns flera teman dom passar fotografer, lite gran måste man givet viss sätta sig in men gör man bara det så får man till det hela.

min sida hittar du på www.fotoinorr.se

det är ju givetvis hemside delen eller vad man ska kalla det som du ska använda och inte wordpress blogg delen.

http://sv.wordpress.org/
 
ANNONS