Gammal Igår, 11:57
elmfeldt
Redaktör

Hej! Ursäkta dröjsmålet. Jag har kikat på detta. Det är utagerat och klart! Du har ett mer utförligt svar via din supportfråga! /d
Gammal Igår, 12:08
Tony johansson

Hade inte tänkt att kommentera i denna tråden, men kan inte hålla mig länge. Hade tills tidigare i år automatisk förlängning, men fick av någon anledning en påminnelse hemskickad (per snigelpost), till min bostadsadress (när jag befann mig i Japan) i våras, med de efterföljande konsekvenserna, (påminnelseavgift).

Jag kontaktade David här på Fs som löste det på ett snyggt sätt och numer har jag ingen automatisk förlängning, utan vid nästa förnyelse blir det manuell handläggning.

Avskyr allt som har med Klarna (och andra inkassobolag) att göra, skyr dessa bolag och dess affärsidé som pesten. Antingen har jag autogiro (på det mesta), eller så lägger jag in ett betalningsuppdrag på min bank, så snart jag får en faktura.

Jag tycker att du skall skicka ett skärmklipp på att betalningen är utförd till Klarna och avvakta svar från David, han återkommer säkert. Är betalningen utförd och du kan bevisa det, sitter du säkert i båten.

Vackra bilder du tagit, f ö 😉👍.

// Tony.
Gammal Igår, 17:59
Bokeh

afe skrev: Jag betalar och handlar på nätet med min dator (oftast). Jag har också en 4k-skärm och ett riktigt tangentbord. Telefonen använder jag för att identifiera mig mot banken och andra sajter - det är liksom det som är poängen med mobilt bank-id. Jag kan dessutom göra det från vilken dator som helst :)
Så gör jag med, det är ju poängen med att ha ett mobilt Bank ID, att man kan använda vilken dator som helst, jag loggar in på min bank på datorn på samma sätt, det har fungerat klockrent för mig.
Gammal Igår, 21:27
Oförbätterlig

Jag skulle önska att Fotosidan valde att inte ha något med Klarna att göra alls. Sätt upp ett eget bank/plusgiro istället.
Gammal Igår, 21:47
Curt L

Oförbätterlig skrev: Jag skulle önska att Fotosidan valde att inte ha något med Klarna att göra alls. Sätt upp ett eget bank/plusgiro istället.
Jag har stor förståelse för att Fotosidan har valt att anlita en extern professionell part för att hantera betalningar. Av egen erfarenhet vet jag hur mycket strul som uppstår när man skall ha betalt av kunder/prenumeranter. Många missköter tyvärr sina betalningsåtaganden idag, med påföljd att upprepade påminnelser måste skickas ut, vilket genererar en massa extraarbete.
Jag har ofta haft att göra med Klarna i samband med mina egna inköp via nätet. Aldrig något problem förutsatt att man har koll och sköter sin del av avtalet. Väljer därför ofta Klarna-alternativet om jag har det betalningsvalet. Har absolut inget emot att de tjänar sina pengar på att leverera ett smidigt, välfungerande betalningsalternativ som inte kostar mig något extra så länge jag sköter min del..
Gammal Igår, 22:05
martinot

Bojkottar inte köp via Klarna, men upplever de däremot som bitvis rätt medvetet oseriösa.

Ser också lite negativt på de köp som görs via de, och de företag som anlitar deras tjänster.

Har inte i Sverige personligen haft med något struligare och lurigare finans/factoringbolag att göra än Klarna (även om det alltid löst sig till slut när jag varit påstridig gällande deras hantering/fel).

Jo, jag har full förståelse, och ser absolut värdet i, att anlita factoring/finansbolag för att hantera denna typ av tjänster. Däremot tråkigt att Fotosidan valt ett av de för kunderna allra sämsta (i varje fall i Sverige sämsta) bolagen.
Gammal Igår, 22:08
Håkan Bråkan

Klarna har som rutin i många fall att inte skicka ut någon faktura, inte heller kunde jag se något köp när jag loggade in på deras sida. Hade köpt ett objektiv på Rajala i höstas. Istället kommer en påminnelse med 60 kr i straffavgift, daterad över en vecka innan jag fick den och med två dagar kvar till förfallodag (annars inkasso).
Klarna är ett skumraskföretag, tycker jag liksom allmänna reklamationsnämnden, som jag skyr som pesten numera, köper aldrig mer via dem.
Besvara

Bokmärken

Ämnesverktyg
Betygsätt det här ämnet
Betygsätt det här ämnet:

Alla tider är GMT +1. Klockan är nu 08:11.

Elinchrom ELM8