Annons

Studiokollektiv i Kallhäll

Produkter
(logga in för att koppla)

PerFogelberg

Aktiv medlem
Hyra studion

Det är tänkt att utomstående eventuellt ska få hyra studion. Då är den komplett med bakgrunder och ljussättning. Det finns även stativ och lite olika pallar och stolar.
 

Rainman69

Medlem
När tror du att den isf kommer att vara tillgänglig för uthyrning och för hur mycket?

Blir det för en bra peng så kommer jag nog att hyra den då och då.. letar hela tiden efter sällen att kunna fotografera på då min lägenhet är för liten och jag inte har rätt ljusutrustning. Blir jobbigt och ibland dyrt att hyra vanliga lokaler för att kunna fota innomhus.
 

PerFogelberg

Aktiv medlem
Ledig plats

Det kan eventuellt bli en ledig plats i studiokollektivet. Studion är komplett och fungerande. Hyran är ett rent självkostnadspris. Dvs 500 kr per månad. Utöver det tillkommer gemensamma inköp såsom bakgrunder och sladdar.
 

Phunkey

Aktiv medlem
Re: Ledig plats

PerFogelberg skrev:
Det kan eventuellt bli en ledig plats i studiokollektivet. Studion är komplett och fungerande. Hyran är ett rent självkostnadspris. Dvs 500 kr per månad. Utöver det tillkommer gemensamma inköp såsom bakgrunder och sladdar.
Hej... har skickat ett mejl många timmar sedan. men jag skriver in mig här för säkerhetsskull om att jag är intresserad! det vore skoj att få höra mer angående prylar som finns etc.
 

PerFogelberg

Aktiv medlem
Större och bättre

Nu är det dags att byta till en större och bättre lokal. Nästa studio kommer att bli helprofessionell med alla behövliga tillbehör för varje fotograf.

Studion kommer att ligga någonstans mellan Kallhäll och centrala Stockholm. Lokalen ska ha goda kommunikationer och parkeringsmöjligheter.

Just nu håller vi till i Kallhäll Centrum som ligger drygt 20 minuter norr om Stockholm City.

Vi behöver även en ny medlem som vill vara med i den trevliga grupp som studiokollektivet utgör. Månadshyran blir 1000 kr per månad plus eventuella extra kostnader.
 

PerFogelberg

Aktiv medlem
Nu börjar planerna på den nya studion ta form.

Studion ligger mitt i Kallhäll Centrum. Om planerna går i lås så kan studion se ut som nedanstående skiss.

Hyra: 1000 kr per månad plus förbrukningsmaterial (pappersfonder, glödlampor och reservdelar).
Inflyttning den 1 mars 2006.

Studion är 9 meter lång plus att det går att backa lite till under butikens öppettider då den dörren är upplåst.
Takhöjden är 3,3 meter. Tillgång till toalett och pentry i den gemensamma delen (delas med fotobutiken, studiokollektivet och eventuell hyresgäst i källaren).

Max antal medlemmar blir maximalt 6 eller 7 st. Fler medlemmar gör ett större ekonomiskt utrymme för att köpa fler blixtar. Det som begränsar antalet medlemmar är hur väl bokningskalendern fungerar.

Eventuellt kommer källarstudion finnas kvar. Dock finns det i nuläget bara 3 blixtaggregat. Blir källarstudion kvar funderar jag på att köpa en ny blixt till den stora studion som ger fler möjligheter. En ny stor softbox står på inköpslistan.

Det finns även möjlighet att plåta på tvären mot studions långsida. Där placeras en extra bakgrundshållare. Fotoavståndet blir maximalt 10 meter mellan kamera och bakgrund.

Den viktigaste skillnaden är att det här är en helt professionell studio. Det ska inte bara vara rent och snyggt. Studion ska inspirera. Väl valda inredningsdetaljer ger ett modernt intryck.

Allt är till självkostnadspris. Utgifterna delas lika mellan medlemmarna.

/Per
 

Bilagor

ANNONS