Annons

Resa till Tjernobyl

Produkter
(logga in för att koppla)
Status
Ej öppen för ytterligare svar.

afe

Aktiv medlem
Ja, med den konsumtionen av röktobak lär man dö en plågsammare och långsammare död än många som drabbats av strålning.

Jag funderade själv på att följa med på Mannbros resa till Tjernobyl för en massa år sedan, men det blev av olika skäl inte av. Nu har det gått nästan tio år ytterligare, och det är nog ännu mer intressant att fotografera och dokumentera nu för att visa vad naturen faktiskt kan åstadkomma under den tiden.

Varför diskussionen plötsligt började handla om att kritisera trådskaparen förstår jag inte, även om svaren kanske inte var så bra heller.
 

HenryB

Aktiv medlem
Tämligen onyttigt tror jag. Problemet är nog inte så mycket strålningen när man kommer nära den havererade reaktorn utan allt radioaktivt damm som man andas inunder vistelsen och som till del blir kvar i lungorna....huga...

Frågar ni mig så finns det bättre platser för en fotoutflykt, man alla har vi olika intressen
En atlantflygning eller en tandröntken är värre. Var där oktober 2015 och vill tillbaks. Mkt spännande plats.

https://www.flickr.com/photos/129434936@N05/albums/72157658272292614
 

afe

Aktiv medlem
Den ende som kan göra detta trovärdigt är du själv.
Att vi idag har lite svårt att tro på någon som just registrerat sig på det här forumet och erbjuder något är lite av tidens anda.
Så du får nog ge lite mer referenser innan vi tror på dig och vem du är.
TS erbjuder eller säljer inte något över huvud taget såvitt jag kan se, utan är intresserad av att resa tillsammans med andra.
 

Flash Gordon

Aktiv medlem
TS erbjuder eller säljer inte något över huvud taget såvitt jag kan se, utan är intresserad av att resa tillsammans med andra.
Titta igenom tråden och se om du inte också blir misstänksam. Jag har inte sagt att han är en fejk men vi var flera som blev misstänksamma.
Idag finns det också skäl att vara misstänksam på nätet, Eller tycker inte du det?
 

iSolen.se

Guest
Ja, med den konsumtionen av röktobak lär man dö en plågsammare och långsammare död än många som drabbats av strålning.

Jag funderade själv på att följa med på Mannbros resa till Tjernobyl för en massa år sedan, men det blev av olika skäl inte av. Nu har det gått nästan tio år ytterligare, och det är nog ännu mer intressant att fotografera och dokumentera nu för att visa vad naturen faktiskt kan åstadkomma under den tiden.

Varför diskussionen plötsligt började handla om att kritisera trådskaparen förstår jag inte, även om svaren kanske inte var så bra heller.
Jag har anmält intresse och pratar med vänner om att åka allihop, om TS tjänar lite på att arrangera det är det helt ok. Erfarenhet rockar. Vill inte bli "vallad runt" utan kunna fota mer fritt. Var i Kiev för några år sedan men mina medresenärer ville inte hit. Jag vill.

Är inte orolig för strålningen.
 

alfin

Aktiv medlem
Hur länge tycker du att jag skall vara medlem innan jag får göra tre eller fler inlägg?
Du får göra hur många inlägg du vill vid vilken tidpunkt som helst. Men det är klädsamt som ny medlem på ett forum att inte börja med att jiddra. Åtminstone om du förväntar dig någon form av respekt vid senare inlägg.
 

afe

Aktiv medlem
Personligen tycker jag det är ännu mer klädsamt om medlemmar som varit här över tio år visar hyfs ...
 

afe

Aktiv medlem
Jag skrev att jag personligen tycker. Det borde inte kunna missförstås. Men oroa dig inte - min titel som forumvärd kommer att försvinna (vad nu det har med saken att göra).
 

Flash Gordon

Aktiv medlem
Har du inte fått skriva av dig på något annat idag så fortsätt gärna på annan plats....

Ser inte riktigt vad du har för intresse av vad jag är intresserad av och framförallt så angår det inte dig.
Om jag hade för avsikt att tjäna pengar på denna resa, vilket jag inte har, så är det inget som angår dig heller såvida du inte skall följa med och det skall du definitivt inte.....

Om det nu kliar i dina skrivarfingrar så kanske du kan kommentera några artiklar på Aftonbladet så får vi vuxna hålla på med vårt.

Döm inte andra efter dig själv.
Jag vet inte om det var jag som startade vara otrevlig. Tycker inte det.
Här finns en dold agenda och det är bara ärligt att redovisa den.
 

afe

Aktiv medlem
Vi kan väl helt enkelt fråga trådskaparen?

Är TS enbart ute efter ressällskap, eller finns det planer på att ta betalt för något som kan tänkas göras under resan? Om tanken skulle vara att ta betalt lär ju det framkomma av de som anmäler intresse.

@Flash Gordon: vad menar du skulle vara en dold agenda, och vad har du för belägg för det? Under de år jag varit med här har det varit många som skrivit om att besöka Tjernobyl, och jag känner inte till något fall då det skule handlat om skojare.
 

Flash Gordon

Aktiv medlem
Vi kan väl helt enkelt fråga trådskaparen?

Är TS enbart ute efter ressällskap, eller finns det planer på att ta betalt för något som kan tänkas göras under resan? Om tanken skulle vara att ta betalt lär ju det framkomma av de som anmäler intresse.

@Flash Gordon: vad menar du skulle vara en dold agenda, och vad har du för belägg för det? Under de år jag varit med här har det varit många som skrivit om att besöka Tjernobyl, och jag känner inte till något fall då det skule handlat om skojare.
Idag måste vi vara lite misstänksamma mot de som inte klart deklarerar sina syften.
Det finns många där ute som först och främst vill åt våra pengar.
Bara svenskar blir lurade på flera miljarder per år.
Så är det så konstigt att man vill ha en klar varudeklarationer och gärna ett antal referenser också?
 

afe

Aktiv medlem
Idag måste vi vara lite misstänksamma mot de som inte klart deklarerar sina syften.
Det finns många där ute som först och främst vill åt våra pengar.
Bara svenskar blir lurade på flera miljarder per år.
Så är det så konstigt att man vill ha en klar varudeklarationer och gärna ett antal referenser också?
Varudeklaration och referenser för att fråga efter folk att åka på fotoresa med? Det har jag aldrig gjort, men det är säkert bra.
 
Status
Ej öppen för ytterligare svar.
ANNONS