Annons

Resa till Tjernobyl

Produkter
(logga in för att koppla)
Status
Ej öppen för ytterligare svar.

alfin

Aktiv medlem
Helt obegripligt Eriksson vad du engagerar dig för. En nyregistrerad medlem som börjar med att tjafsa på forumet, och du tar strid med medlemmar som varit här sedan Henenhös och som reagerar på hans jiddrande. Jag förstår att redaktionen tog bort dig som forumvärd!
 

Flash Gordon

Aktiv medlem
Har du inte fått skriva av dig på något annat idag så fortsätt gärna på annan plats....

Ser inte riktigt vad du har för intresse av vad jag är intresserad av och framförallt så angår det inte dig.
Om jag hade för avsikt att tjäna pengar på denna resa, vilket jag inte har, så är det inget som angår dig heller såvida du inte skall följa med och det skall du definitivt inte.....

Om det nu kliar i dina skrivarfingrar så kanske du kan kommentera några artiklar på Aftonbladet så får vi vuxna hålla på med vårt.

Döm inte andra efter dig själv.
Jag frågade om det var tänkt han skulle ordna en fotosresa och tjäna pengar på den och att han i såfall borde deklarera detta öppet. Jag fick följande mycket ovänliga svar.
Varför reagerade du inte redan då?
 

afe

Aktiv medlem
Jag frågade om det var tänkt han skulle ordna en fotosresa och tjäna pengar på den och att han i såfall borde deklarera detta öppet. Jag fick följande mycket ovänliga svar.
Varför reagerade du inte redan då?
Jag håller med om att det svaret inte var så snyggt (vilket jag påtalat för TS i privat mejl då jag inte längre är moderator och han kontaktat mig). Efter det fortsätter du hävda att det handlar om en dold agenda utan någon som helst grund för det.

Jag hoppar inte på medlemmar som varit med sedan Hedenhös utan grund. Jag invänder bara mot era möjligen något förhastade slutsatser. Sedan råkar det ju vara så att de två medlemmark som opponerar sig har väldigt svårt för mig i den roll jag haft som moderator, eller FS moderering i allmänhet, men det kan jag förstås inte påverka.
 

clindh

Kodsnickare
Forumpersonal
Nu får du tagga ner Flash - anklagelser på lösa grunder behöver vi inte spåra ur en tråd med.

herte får gärna förklara villkoren för en gemensam resa. Vem betalar vad, vart? Får herte den minsta avans så är det regelbrott, annars är det helt OK. Vi ser gärna att medlemmar arrangera resor tillsammans! Forumreglerna finns här: http://www.fotosidan.se/cldoc/rules.htm

Jag var med på "Oscars resa" som egentligen mest bestod av att vi möttes i Kiev och Oscar, som jobbade i Kiev då, hade bokat oss på en gemensam buss/guide till Pripyat så att vi var ett samlat fotonördgäng. Mer behövs inte.
 

Flash Gordon

Aktiv medlem
Jag har inte något att göra med di roll som moderator så vi nu är överens om det.
Jag har kört internet aktivt innan WWW existerade. Med tiden har det blivit vanligt att nu begå brott via internet.
NI har själva haft annonser där folk sålt kameror och annan utrustning som inte existerat och flera blivit lurade.
Jag har själv åkt dit ett par gånger. Både på en icke existerande kamera och på att få min identitet stulen som inte har med fotosidan att göra.
Är det då så konstigt man vill ha mer information och referenser?
Det vanliga för en sådan här resa är att man först betalar in en förskottsbetalning långt i förväg. Sedan erlägger totalbeloppet långt innan avfärd.
Åtminstone gör inte jag det idag till en okänd person som inte har ett klart syfte och också referenser.
Det finns många med skulder som till och med uppger personnummer och egna konton för de sitter illa till med spelskulder och annat. De vet de kommer åka dit men kör på så länge det håller.
Nej Anders din argumentation håller inte.
Vi har rätt att ifrågasätta nya medlemmars trovärdighet.
 

Flash Gordon

Aktiv medlem
Nu får du tagga ner Flash - anklagelser på lösa grunder behöver vi inte spåra ur en tråd med.

herte får gärna förklara villkoren för en gemensam resa. Vem betalar vad, vart? Får herte den minsta avans så är det regelbrott, annars är det helt OK. Vi ser gärna att medlemmar arrangera resor tillsammans! Forumreglerna finns här: http://www.fotosidan.se/cldoc/rules.htm

Jag var med på "Oscars resa" som egentligen mest bestod av att vi möttes i Kiev och Oscar, som jobbade i Kiev då, hade bokat oss på en gemensam buss/guide till Pripyat så att vi var ett samlat fotonördgäng. Mer behövs inte.
Tycker du jag anklagar honom ? Jag frågar bara efter hans syften och får ett otrevligt svar. Så kanske är det du som bör tagga ner lite.
 

herte

Medlem
Tydligt

Nu får du tagga ner Flash - anklagelser på lösa grunder behöver vi inte spåra ur en tråd med.

herte får gärna förklara villkoren för en gemensam resa. Vem betalar vad, vart? Får herte den minsta avans så är det regelbrott, annars är det helt OK. Vi ser gärna att medlemmar arrangera resor tillsammans! Forumreglerna finns här: http://www.fotosidan.se/cldoc/rules.htm

Jag var med på "Oscars resa" som egentligen mest bestod av att vi möttes i Kiev och Oscar, som jobbade i Kiev då, hade bokat oss på en gemensam buss/guide till Pripyat så att vi var ett samlat fotonördgäng. Mer behövs inte.
För dom som läste vad jag skrev i början av tråden "Om jag hade för avsikt att tjäna pengar på denna resa, vilket jag inte har," så borde det väl vara solklart, tycker i alla fall jag.

Carl
 

clindh

Kodsnickare
Forumpersonal
Flash - har du problem med ett inlägg, som du tycker bryter mot forumreglerna etc - rapportera in det då (med flaggikonen), istället för att själv försöka agera forumvärd eller utredare.
 

PMD

Aktiv medlem
Tycker du jag anklagar honom ? Jag frågar bara efter hans syften och får ett otrevligt svar. Så kanske är det du som bör tagga ner lite.
Jag tycker inte att du anklagade Carl i inlägg #4. Möjligen var du en aning insinuant men Carls reaktion var klart överdriven.

Det finns dock ingen direkt anledning att älta eländet vidare. Tyvärr misstänker jag att Carl inte längre har någon större lust att fortsätta planeringen för en Tjernobylresa efter allt detta tjafs, vilket vore lite tråkigt.

Men nu tycker jag att vi allihopa sätter oss ner och tillsammans sjunger "We shall overcome" :)

(Eller kanske "Kumbaya" ...)
 

PMD

Aktiv medlem
För dom som läste vad jag skrev i början av tråden "Om jag hade för avsikt att tjäna pengar på denna resa, vilket jag inte har," så borde det väl vara solklart, tycker i alla fall jag.
Vilket du skrev i ett inlägg som tycktes vara i affekt och som innehöll en hel del oförskämdheter, så det kanske inte var helt oväntat att en del reagerade.
 
Status
Ej öppen för ytterligare svar.
ANNONS