Annons

Kompakt men rymlig väska

Produkter
(logga in för att koppla)

dumbo

Aktiv medlem
Min pojk har fått ta över min gamla D70 och med den även en Lowepro Topload Zoom nånting som eg inte rymmer så mycket men ändå är ganska stor och klumpig.

Det får gärna vara en sling men en mindre ryggsäck kan åxå gå bra. Då kommer väskan lite ur vägen då han själv inte är så jättestor (8 år).

Om det går att klämma in nedanstående är det bra men allt behöver kanske inte följa med hela tiden:

Nikon D70
Nikon AF-S 18-55
Nikon AF-S 55-200 VR
Sigma 10-20/4-5.6
Nikon AF-S DX 35/1.8
lite annat smått som något filter eller så.

Har ni några förslag?

Edit:
Det är bra om den inte kostar en arm och en fot... :)
 

dumbo

Aktiv medlem
Jag kan ju svara på min egen fråga, om någon annan skulle ha intresse av svaret.

Jag hittade en LowePro Format 150 som är marginellt större än den väska han har nu men som utan problem sväljer allt på listan ovan och även lite filter, laddare och lite andra småsaker.
 

atotowi

Aktiv medlem
En Tamrac Velocity i lämplig storlek. Jag använder en 10x största modellen och den sväljer det mesta. Fungerar som en sling bag men har även midjebälte och sitter på som en rygga om man behöver gå en lite längre sträcka.
 

cardazio

Aktiv medlem
Min pojk har fått ta över min gamla D70 och med den även en Lowepro Topload Zoom nånting som eg inte rymmer så mycket men ändå är ganska stor och klumpig.

Det får gärna vara en sling men en mindre ryggsäck kan åxå gå bra. Då kommer väskan lite ur vägen då han själv inte är så jättestor (8 år).

Om det går att klämma in nedanstående är det bra men allt behöver kanske inte följa med hela tiden:

Nikon D70
Nikon AF-S 18-55
Nikon AF-S 55-200 VR
Sigma 10-20/4-5.6
Nikon AF-S DX 35/1.8
lite annat smått som något filter eller så.

Har ni några förslag?

Edit:
Det är bra om den inte kostar en arm och en fot... :)
Lowepro flipside sport 10 aw är grym. Tror den rymmer allt det.
 

xQubeZ

Aktiv medlem
Har själv en Fjällräven kånken med deras fotoinsats som funkar bra när man mest går omkring i stan eller om man går korta sträckor. Rymmer mycket och är inte speciellt dyrt om man redan har en Kånken (vilket väldigt många har). Långt ifrån någon jätteergonomisk ryggsäck men tycker ändå den funkar bra i stan då den är liten och inte skriker kameraväska med dyr utrustning i.

Jag får lätt plats med mitt Sony kit, 1 hus o 4 objektiv.
 

acke

Avslutat medlemskap
Har själv en Fjällräven kånken med deras fotoinsats som funkar bra när man mest går omkring i stan eller om man går korta sträckor. Rymmer mycket och är inte speciellt dyrt om man redan har en Kånken (vilket väldigt många har). Långt ifrån någon jätteergonomisk ryggsäck men tycker ändå den funkar bra i stan då den är liten och inte skriker kameraväska med dyr utrustning i.
Kånken är en bra idé också av ett annat skäl. Det skriker inte "Fotoprylar!" om den.
 
ANNONS