Annons

Man flög drönare vid Arlanda – greps

Produkter
(logga in för att koppla)

PMD

Aktiv medlem
Jag förstår nog fortfarande inte vad samlandet består i, men skitsamma, det har inte med drönarflygning att göra.
 

fotobollfoto

Aktiv medlem
Kan man inte bara skjuta ner drönare som flyger runt lufthamnarna? Så gör man väl med fåglar vid behov?

Jag tror att dumskallar med drönare då ganska snart skulle lära sig att det är korkat att flyga på dessa platser.
 

fotobollfoto

Aktiv medlem
... eller istället för att skjuta skulle myndigheten kunna ha en större och snabbare jaktdrönare som helt sonika åker upp och hämtar ner inkräktaren.

Om ägaren senare vågar göra sig till känna för att hämta ut sin leksak får han dryga böter.
Hämtar han den inte så är det åtminstone en färre som är i vägen.
 

fotobollfoto

Aktiv medlem
Undrar om förövaren får betala för de verkliga kostnaderna han orsakat flygbolagen? Borde bli rätt saftiga böter.
Tänk dig att uppretade passagerare som släpptes av i Skavsta istället för på Arlanda kommer hem till idioten och var och en kräver skälig ersättning samt en personlig ursäkt.

Ganska kännbart.
 

SportSkjutaren

Aktiv medlem
Tänk dig att uppretade passagerare som släpptes av i Skavsta istället för på Arlanda kommer hem till idioten och var och en kräver skälig ersättning samt en personlig ursäkt.

Ganska kännbart.
Jag ser en ganska hög sannolikhet för att flygbolagen ifråga kommer att rikta stämningar mot gärningsmannen med hänvisning till de kostnader brottet åsamkat dem.
 

PeterWem

Aktiv medlem
Flugit utanför flygledartornet. Finns även ett avbildningsförbud som han misstänks för, men det ser jag som svårt att få igenom.
 

larsborg

Aktiv medlem
Men till passagerarna, de verkligt drabbade, riktar bolagen en ursäkt och skyller på tredje part.
Ja, så är det vanliga bemötandet, att sköta ett ärende.
Har du själv, en bättre lösning, kontakta snarast de aktuella flygbolagen!
Kan det bli, som kompensation, - 3-rätters middag, gratis resa vid nästa flygning …… ?
 

PMD

Aktiv medlem
... eller istället för att skjuta skulle myndigheten kunna ha en större och snabbare jaktdrönare som helt sonika åker upp och hämtar ner inkräktaren.
Polisen i Nederländerna tränade örnar att hämta ner drönare, men de har slutat med det nu eftersom örnarna inte var helt pålitliga. De var duktiga på att plocka ner drönare men kunde bli distraherade av annat och strunta i drönaren.
 

fotobollfoto

Aktiv medlem
Polisen i Nederländerna tränade örnar att hämta ner drönare, men de har slutat med det nu eftersom örnarna inte var helt pålitliga. De var duktiga på att plocka ner drönare men kunde bli distraherade av annat och strunta i drönaren.
drönarörnar kanske är en pålitligare lösning?
Tusan, man kanske ska varumärkesskydda det ordet!
 
ANNONS