Som Plus-medlem får du: Tillgång till våra Plus-artiklar | Egen blogg och Portfolio | Fri uppladdning av dina bilder | Rabatt på kameraförsäkring och fotoresor | 20% rabatt på Leofoto-stativ och tillbehör | Köp till Sveriges mest lästa fototidning Fotosidan Magasin till extra bra pris.

Plusmedlemskap kostar 349 kr per år

Annons

Muspekare i PS CS6 byts mot "datorn tänker"-symbol

Produkter
(logga in för att koppla)

Makten

Aktiv medlem
Jag har googlat mig blå utan att hitta lösningen på detta problem, så jag försöker här. Det är inte det vanliga felet med "fel sorts" muspekare, utan vilket verktyg jag än väljer så byts pekarsymbolen mot symbolen för att datorn tänker/arbetar, efter någon sekunds tryck. Detta gör exempelvis suddverktyget helt omöjligt att använda på ett precist sätt då jag inte längre kan se dess kant. Extremt frustrerande.

Datorn är en iMac med 10.14.4 och jag använder en trådlös Magic mouse. PS är urgammal 13.0 x64 men funkade problemfritt på förra datorn (Macbook) med samma mus. Hårdvaruacceleration används och det gör ingen skillnad att stänga av heller.

Tyvärr kan jag inte ta en skärmdump eftersom symbolen försvinner så fort jag släpper musen, men det är alltså de sex små grå bollarna som roterar i en ring, som jag ser istället för korrekt pekare för valt verktyg.
 
ANNONS