Annons

Årets 'Kamera-experten'?

Produkter
(logga in för att koppla)

ztenlund

Aktiv medlem
Samma nissar har redan kört en sida under annat namn som blivit polisanmäld och nedstängd. De var tillbaka med denna (samma sida, ny domän och nya ftg-uppgifter) inom ett dygn eller så. Observera att företagsuppifterna de använder självklart inte tillhör dem utan det är oskyldigt folk som utnyttjas. Förra gången var det en liten enskild firma som sålde julpynt och nu är det något som enligt registren bedriver hotell och restaurangverksamhet.

Edit:
http://www.minhembio.com/forum/index.php?showtopic=248963&pid=2670838&st=0#entry2670838
http://www.hififorum.nu/forum/topic.asp?TOPIC_ID=77363
 

benganboy

Aktiv medlem
Tittade lite snabbt på sidan dem verkar ha alla sonys systemkameror i lager,vilken annan svensk butik har det.Fiffel och båg rakt igenom.
 

William Spiik

Aktiv medlem
Säger som "killawife" på Sweclockers : "Bara förskottsbetalningar? Går folk på det fortfarande? Isåfall förtjänar de att bli av med sina pengar."
 

Leo S

Avslutat medlemskap
De säger sig ju ha butik öppen mellan 9-21 på Blekholmsterassen här i Stockholm, man får väl släpa sig dit och njuta av det fantastiska lagret..
 

Olsin

Aktiv medlem
Försäljningsvillkoren är otroligt lika de som Dustin Home har. Sedan hittar man inne i villkorstexten att man inte kan hämta varor hos dem, trots att man under "Support" skriver att man kan besöka dem och få hjälp av deras kompetenta personal.
 

Olsin

Aktiv medlem
De säger sig ju ha butik öppen mellan 9-21 på Blekholmsterassen här i Stockholm, man får väl släpa sig dit och njuta av det fantastiska lagret..
Om du, mot förmodan, inte skulle hitta igen det fantastiska Lagerhus som de har där i bostadshuset på 11:an så kan du alltid ta en öl på Hirschenkeller som ligger på Blekholmsterrassen 15. ;-)
 

kokkaffe

Aktiv medlem
Hehe, tydligen har de snott sibas "supportsida" samt en drös bilder från siba ochså. Skulle vara lite humor om siba och fotograferna till dessa bilder anmäler sidan för bildstöld. Hmm ja ska nog bemöda mig att skicka ett mail till siba så får vi se om de reagerar :)
 

Leo S

Avslutat medlemskap
Om du, mot förmodan, inte skulle hitta igen det fantastiska Lagerhus som de har där i bostadshuset på 11:an så kan du alltid ta en öl på Hirschenkeller som ligger på Blekholmsterrassen 15. ;-)
Bra idé, gick en virtuell promenad på hitta.se så nu hittar jag både 11:an och Hirschenkeller... Så om man vill gå och köpa något nytt objektiv så kommer man hem tre timmar senare och luktar öl... Och utan glugg.
 

kokkaffe

Aktiv medlem
Jag anmälde just deras annons på blocket o fick för mig att forska lite. Om deras adress är "BLEKHOLMSTERRASSEN 11" Så har logistikbolaget ab kontor i deras lager.

Ja finner stort nöje i att förstöra för folk som tänkt lura folk. Ja hittade inget bekvämt sätt att kontakta resturangen eller polisen. Däremot så skickade ja in ett tips till allas vår skvallerpress aftonbladet. De kan säkert bygga en artikel om de.
 

ztenlund

Aktiv medlem
Försäljningsvillkoren är otroligt lika de som Dustin Home har. Sedan hittar man inne i villkorstexten att man inte kan hämta varor hos dem, trots att man under "Support" skriver att man kan besöka dem och få hjälp av deras kompetenta personal.
Förra vändan hade de DustinHomes telefonnummer i villkoren... Du kan nog dra slutsatsen själv. ;)

Någon som kontaktat det riktiga företaget eller polis i Stockholms län?
Ja, en av moderatorerna på SweClockers hade ringt och pratat med dem såg jag tidigare idag. Det är polisanmält.
 

HusKul

Aktiv medlem
Dom har alltid bra koll på vilka varor det säljs mest av också
typ SonyEricsson Aino som kom för typ 1mån. sedan är mkt billigare än utgående modeller typ C905
 

ND300

Avslutat medlemskap
Jag var jävligt nära på åka på blåsning av 'Kamera-experten' för bara nån vecka tidigare som de åkte dit så var jag på väg att beställa Nikon D300, objektiv 18-200mm, två feta minneskort på 16GB st, filter, videokamera och kanske något mer. Det var ganska mycket pengar det rörde sig om och det enda som fick mig fundera och fick mig ta kontakt med dem var om de inte kunde skicka som postförskott för jag hittade inte det nånstans på sidan.

Fick svar tillbaka men frågan om postförskott "glömde" de att svara på så jag skrev igen och med nya frågor och de svarade tillbaka och tyckte att jag skulle vänta 2 veckor för då skulle de sänka priserna på Nikons saker och h*n inte ville att jag skulle bli lurad.

Inget svar denna gång heller angående postförskott men mejlade tillbaka och köpte erbjudandet med att vänta 2 veckor till. Under tiden hade suget blivit för stort att jag valde annan butik trots erbjudandet (skulle snart ut på en långresa till asien och ville ha med mig en kamera). Brådskan och suget avgjorde att inte jag också rök med deras bluff.

Vad gäller denna sidan borde polisanmälas snarast möjligast. Skulle inte förvåna mig att ansvariga både på 'Kamera-experten' samt denna sida också är medlemmar här på FS.
 

ND300

Avslutat medlemskap
Vad bra att den är nere. Vet inte hur länge sidan varit igång men hoppas bara nu att ingen hann handla där.

Förstår för övrigt inte hur folk vågar sätta upp sånna här bluffsidor då det måste vara världens enklaste att spåra upp vilka som ligger bakom. Även med sidor som kanske ligger på egen server om de kör det så kan det inte vara specielt knepigt att spåra.
 

kokkaffe

Aktiv medlem
Vad bra att den är nere. Vet inte hur länge sidan varit igång men hoppas bara nu att ingen hann handla där.

Förstår för övrigt inte hur folk vågar sätta upp sånna här bluffsidor då det måste vara världens enklaste att spåra upp vilka som ligger bakom. Även med sidor som kanske ligger på egen server om de kör det så kan det inte vara specielt knepigt att spåra.
Enligt sökning på snow-house.net så ligger den på en server i usa och skapades 23november så förhoppningsvis har inte så många hunnit beställa. Att spåra ip-adressen som använts för att ladda upp saker på servern lär inte va så svårt. Men då måste man få tag i dem från servern o de kanske inte är de lättaste. Men de borde kanskke gå att spåra vart pengarna gått och vilka som får ta ut pengarna. Får hoppas att de inte är alltför slipade så de åker dit.
 
ANNONS