Som Plus-medlem får du: Tillgång till våra Plus-artiklar | Egen blogg och Portfolio | Fri uppladdning av dina bilder | Rabatt på kameraförsäkring och fotoresor | 20% rabatt på Leofoto-stativ och tillbehör | Köp till Sveriges mest lästa fototidning Fotosidan Magasin till extra bra pris.

Plusmedlemskap kostar 349 kr per år

Annons

olympus E-420 panoramafotagrafering

Produkter
(logga in för att koppla)

tjorwen

Ny medlem
Hejsan! jag har då en olympus och förstår inte hur man gör när man ska ta panoramafoton. jag har rätt minneskort och allt , jag har läst anvisningar.. är det jag som är trög eller är det anvisningarna som är dåliga ? :p
jag hoppas någon kan hjälpa mig!

/ tjorwen
 

Knight Palm

Aktiv medlem
Mode 17 Panorama (motivprogram)

.
Jag har visserligen ett xD-kort av Olympus fabrikat (xD M 2GB), men min enda kamera med LiveView, en E-3 har inte något val av "Motivprogram" över huvudtaget.

Man måste som sagt ha ett Olympus xD-Picture Card av rätt modell, samt att använda motivprogrammet Panorama, för att få fram möjligheten att välja panoreringssekvensen: → ← ↑ ↓

Hur långt är du med enligt instruktionsboken?

You can enjoy panorama shooting easily using the OLYMPUS xD-Picture Card. Using OLYMPUS Master (provided CD-ROM) to join a few images shot where the subject’s edges overlap, you can create a single panorama composite image. Panorama shooting is possible up to a maximum of 10 images.

Panorama shooting cannot be done if the OLYMPUS xD-Picture Card is not loaded in the camera.
 

tjorwen

Ny medlem
.
Jag har visserligen ett xD-kort av Olympus fabrikat (xD M 2GB), men min enda kamera med LiveView, en E-3 har inte något val av "Motivprogram" över huvudtaget.

Man måste som sagt ha ett Olympus xD-Picture Card av rätt modell, samt att använda motivprogrammet Panorama, för att få fram möjligheten att välja panoreringssekvensen: → ← ↑ ↓

Hur långt är du med enligt instruktionsboken?

You can enjoy panorama shooting easily using the OLYMPUS xD-Picture Card. Using OLYMPUS Master (provided CD-ROM) to join a few images shot where the subject’s edges overlap, you can create a single panorama composite image. Panorama shooting is possible up to a maximum of 10 images.

Panorama shooting cannot be done if the OLYMPUS xD-Picture Card is not loaded in the camera.
tack så mycket!
jag har ett sådant minneskort.
det ända om panorama stod på en sida och den har jag då läst om och om igen :p
 

Knight Palm

Aktiv medlem
tack så mycket!
jag har ett sådant minneskort.
det ända om panorama stod på en sida och den har jag då läst om och om igen :p
Givet att minneskortet aktiverar panoramafunktionen i menyprogrammet, så är det bara att välja skjutföljd med pilarna. Har du kameran i Live View mode?

Kanske du kan få hjälp från butiken där du köpte kameran? Eller varför inte kontakta Olympus support?

Alternativt strunta i kamerans inbyggda panoramafunktion och kör istället dito på t.ex. Microsoft Windows Live Photo Gallery eller Photoshop Elements.

Berätta gärna hur det går.
 
ANNONS