Annons

Tips - Hägrar i Solna!

Produkter
(logga in för att koppla)

FranzEA

Aktiv medlem
Nu har jag äntligen haft tid att besöka Råstasjön! Jag kom lite väl tidigt, så det blev mest foton i skugga, eftersom solen stod för lågt, det måste jag tänka på till nästa gång. Det var en trevlig plats att fotografera på; tack för tipset!

P.S. Jag lyckas aldrig få till bildkvaliteten i trådarna här på fotosidan.se, eller också är det fel på hur fotosidan.se hanterar bifogade bilder. Kolla i mitt galleri istället! :)
 

Bilagor

daniilito

Aktiv medlem
Nu har jag äntligen haft tid att besöka Råstasjön! Jag kom lite väl tidigt, så det blev mest foton i skugga, eftersom solen stod för lågt, det måste jag tänka på till nästa gång. Det var en trevlig plats att fotografera på; tack för tipset!

P.S. Jag lyckas aldrig få till bildkvaliteten i trådarna här på fotosidan.se, eller också är det fel på hur fotosidan.se hanterar bifogade bilder. Kolla i mitt galleri istället! :)

Häftigt hit ska jag åka imorgon (söndag) o fota lite hoppas dom e kvar. Ska försöka va där till 12-1 :) någon som ska dit ?

mvh
 

Virre

Aktiv medlem
de var inte där sist jag gick förbi för någon månad sen. Men det kan varit tillfäligt
 

Birdman

Aktiv medlem
Kanske det finns någon häger kvar, inte vet jag, men Råstasjön är en övervintringslokal och vi närmar oss nu med stormsteg riktig vår.

De flesta hägrarna som övervintrar i Solna kommer från kolonien vid Isbladskärret på Djurgården, så det kan ju vara så att de redan har inlett sin häckning...

// Daniel
 

Michael_N

Medlem
Kanske det finns någon häger kvar, inte vet jag, men Råstasjön är en övervintringslokal och vi närmar oss nu med stormsteg riktig vår.

De flesta hägrarna som övervintrar i Solna kommer från kolonien vid Isbladskärret på Djurgården, så det kan ju vara så att de redan har inlett sin häckning...

// Daniel
I onsdags fast det ett gäng där. Jag såg nio stycken, men jag var inte ut på isen, så jag såg nog inte alla.

http://www.pbase.com/michael_nilsson/image/133566229/original
 

Joakim.e

Aktiv medlem
Kanske det finns någon häger kvar, inte vet jag, men Råstasjön är en övervintringslokal och vi närmar oss nu med stormsteg riktig vår.

De flesta hägrarna som övervintrar i Solna kommer från kolonien vid Isbladskärret på Djurgården, så det kan ju vara så att de redan har inlett sin häckning...

// Daniel
Det var gott om hägrar vid Isbladskärret redan för 1-2 veckor sedan. Nog ett säkrare kort, men lite längre avstånd än när de är i Råstasjön. Om det nu är närbilder man är ute efter.
 

Virre

Aktiv medlem
nu menade jag inte att bumpa tråden men jag var där igår och ja de var kvar (och jag var inte ensam om att vara där. Två till med kamera såg jag)

Men jag är uppenbarligen ingen vidare på det där med fåglar och fota de och allt (sen är jag väll inte vidare van med mitt sigma heller)

om ni vill se det tvivelaktiga bilderna la jag in de på flickr ändå

http://www.flickr.com/photos/virre/sets/72157626307919735/
 

MrDip

Aktiv medlem
Vi kan nog säga adjö till dessa trevliga fåglar och fina naturområde om inget görs.
Man planerar nämligen att bygga bostäder runt sjön, delvis innanför strandskyddet.

Jag bor i grannkommunen och har därför lite svår att gå upp i kommunhuset och slå näven i bordet och fråga vad fan dom håller på med. Ni fotografer som bor i kommunen kanske skulle gå i samlad trupp och ställa dom folkvalda mot väggen, jag följer gärna med...
 
ANNONS