Annons

Förvaring av kamera Thailand

Produkter
(logga in för att koppla)

rajjejosefsson

Aktiv medlem
Hej, ska iväg till Thailand i januari, och funderar av förvaring av min kamera. Har en nikon d7000 med ett 18-105 objektiv.
Vill inte att det ska skrika kameraväska. bästa vore att ha en så liten kamera väska som möjligt som sedan kan få vara i en större vanlig ryggsäck när man sticker iväg på utflykter eller liknande. eller vad föreslås?
 

Mrdoderhult

Aktiv medlem
En kånken. snygg och smidig, jag har ofta min kamera liggande löst i vanlig rygga dom gånger jag inte har den runt axeln, vilket är nästan alltid...
finns även små kamera insatser att köpa på kaffebrus där du kan ha extra objektiv i. ligger fint på botten så kan du ha lite grejer över

http://kaffebrus.com/objektivbags-kameraklader-etc-g141.html dom oranga, hade en sådan mellan modell när jag var i Mexico
 

rajjejosefsson

Aktiv medlem
En kånken. snygg och smidig, jag har ofta min kamera liggande löst i vanlig rygga dom gånger jag inte har den runt axeln, vilket är nästan alltid...
finns även små kamera insatser att köpa på kaffebrus där du kan ha extra objektiv i. ligger fint på botten så kan du ha lite grejer över

http://kaffebrus.com/objektivbags-kameraklader-etc-g141.html dom oranga, hade en sådan mellan modell när jag var i Mexico
Har endast ett till objektiv ett Nikon 35/1,8 G.
När ja köpte kameran köpte ja en Lowepro Nova väska men tycker den ser allt för mycket ut som en kamera väska men den dära kånken såg jävligt bra ut, så kan bli en sådan. men slutar väll att man lägger ner den i ryggan som du säger med.
 

LasseGurra

Aktiv medlem
På min resa till Thailand använde jag en kamerarygga och det fungera kanonbra.
D800, 70-200, 24-70, extrabatterier + ett gäng minneskort låg i den
Värt att tänka på är temperaturskillnaderna mellan hotellrummet och utemiljön dvs kondensen.

Skippa remmen och använd Black Rapid RS-Sport eller liknande så slipper du ont i nacken + större rörelsefrihet.
 

Slipstream

Avslutat medlemskap
F-stopgear

Kan rekommendera Fstopgear och deras ICU-system (Internal Camera Unit). Körde själv en Loka med en small ICU som handbagage till Thailand nu i januari. Hade i ICUn en D800, 28mm, 50mm, speedlight och laddare mm.

Väskan ser från utsidan ut som vilken rygga som helst och med hjälp av ICU-systemet är grejerna trygga i och med att man kommer åt dom endast från ryggsidan. Jag valde en lite större modell, eftersom att min planering var att väl på plats kunna ha en rygga som förutom ICU även rymde kläder och annat för ett par dagars ö-luff. Fungerade över förväntan bra. Finns flera mindre modeller också som jag kikade på först, men då Lokan fanns (och finns) på Addnature blev det den. Mycket nöjd.
 
ANNONS