Annons

Utrustning filma i studio

Produkter
(logga in för att koppla)

Aliciawrede

Ny medlem
Hej,
Vi håller på att ta steget ut i stora filmvärlden och ska fr.o.m nu klara oss på egen hand i filmning, därför behöver jag en del tips. Om jag ska filma dansfilmer i studio mot en vit backdrop, vad behöver jag då för utrustning? Idag står vi tomhänta och behöver tips och trix på vägen. Jag mottager gärna tips om allt från filmkamera, stativ, sladdar, mikrofon till backdrop osv. Det jag egentligen har idag är en danssal.

Det ska se ut ish såhär: https://www.youtube.com/watch?v=np8j1zVqKTU

Några tips?

Hälsingar, Alicia
 

pdahlen

Aktiv medlem
Gissar att man kan göra detta från 1000-100000:-, det är nog lämpligt att ange en kostnadsram samt i vilken kvalité som videon ska göras i, längd mm. Filerna kan ju bli ganska tunga om det är i 4K
 

Aliciawrede

Ny medlem
Gissar att man kan göra detta från 1000-100000:-, det är nog lämpligt att ange en kostnadsram samt i vilken kvalité som videon ska göras i, längd mm. Filerna kan ju bli ganska tunga om det är i 4K
Budgeten är inte satt då vi som sagt var inte själva är insatta i detta i dagsläget. Men självklart vill vi som i många fall ha kvalité till så lågt pris som möjligt.

Kvaliten ska vara bra, det ska vara snyggt gjort. Men som sagt var är det en stillastående kamera på stativ mot en vit bakgrund som vi kommer att jobba med. Så förutsättningarna är bra .
 

hne

Aktiv medlem
Det behövs inga mikrofoner till en sån där video. Spela in musiken direkt i kamerans inbyggda Mic och synca ihop med originalet i post. Filmen du länkar är inspelad med cyclorama/infinity background och 4 ljuskällor, varav minst en bakom någon form av minst 2m bred diffusionsduk el i motsvarande.
Vad du använder för kamera och optik spelar mindre roll.
 

Aliciawrede

Ny medlem
Det behövs inga mikrofoner till en sån där video. Spela in musiken direkt i kamerans inbyggda Mic och synca ihop med originalet i post. Filmen du länkar är inspelad med cyclorama/infinity background och 4 ljuskällor, varav minst en bakom någon form av minst 2m bred diffusionsduk el i motsvarande.
Vad du använder för kamera och optik spelar mindre roll.
Till många andra av våra filmer behövs mikrofon ex: https://film.sportyutbildning.se/?movieId=612

Om du skulle rekommendera dessa 4 ljuskällor, vad hade det varit då?
 
ANNONS