Annons

Inspiration känslor

Produkter
(logga in för att koppla)

PrinsVilgot

Ny medlem
Jag går fotoinriktning på gymnasiet, ska göra ett projekt där jag ska framhäva känslor.

Har ni några idéer ni vill dela med er av? Människor behöver inte finnas med på bilderna..
 

ganska

Aktiv medlem
Jag skulle åka till afrika och ta bilder på elefanter som trampar på barn, för om inte det väcker känslor så vet jag inte vad. Allvarligt talat, det är dina bilder och ska således vara dina idéer.
 

EriKarlsson

Aktiv medlem
Hej Viktoria!
Som du ser så kan man få alla möjliga konstiga svar när man ställer frågor på nätet. Viktor har i och för sej rätt i en sak: Det är dina känslor och det är din illustration av dom som gäller. I övrigt så tycker jag rätt illa om hans otrevliga attityd. Du frågar ju bara efter inspiration!

Vilka känslor vill du framhäva i dina bilder? Det kanske är en god idé att börja i den änden.
Fundera sen på hur dom känslorna "känns". Vad ser, hör, doftar, smakar, känner och tänker du när du känner dom känslorna?

Kan det vara nåt?

Om du lägger upp resultatet nånstans så jag kan ta del av dom så säg gärna till! Jag blir nyfiken på resultatet.
 

Indy

Aktiv medlem
Viktor vad får dig själv att reagera? Vad väcker dina känsler?
Vilka känsler vill du vecka?
Med andra ord gå på vad du själv reagerar över och försök översätta detta till en bild(vilket ju är det svåra att få betraktaren att känna det du vill visa). Men förslagsvis ta många bilder av samma händelse olika bländare olika vinklar olika höjdlägen.
Slutligen finns det även kensler i Sverige så du behöver alls inte gå över bron för att skaffa vatten.
Mvh. Lasse
 
ANNONS