Annons

Sälja min Canon?

Produkter
(logga in för att koppla)

Djurfotarn

Medlem
Jag har nu helt plötsligt känt att jag inte vill ha Canon, jag vill ha Nikon.
Men grejen är att jag kan inte bara gå och köpa en ny kamera, då måste jag sälja min exakt 1års gamla Canon EOS 1100D. Den fungerar utmärkt och ser helt ny ut, är väldigt försiktig med mina saker.

Hur mycket kan jag sälja den för? Med både kamerahus och objektiv?

Eller finns det nånstans där man kan typ lämna in sin kamera och få en ny?

Tacksam för svar!
 

peranders

Aktiv medlem
Vilken Nikon-modell hade du tänkt dig?

Du frågar:
Eller finns det nånstans där man kan typ lämna in sin kamera och få en ny?

Svaret är nog nej här fast jag inte inte riktigt vad du menar. Menar du att "köpa" en ny kamera och lämna din Canon i inbyte? Tror att det är nej på det också eftersom den är så billig. Med en dyrare modell hade det varit enklare.
 

Josef430

Aktiv medlem
Du blir inte bättre.......

Jag har nu helt plötsligt känt att jag inte vill ha Canon, jag vill ha Nikon.
Men grejen är att jag kan inte bara gå och köpa en ny kamera, då måste jag sälja min exakt 1års gamla Canon EOS 1100D. Den fungerar utmärkt och ser helt ny ut, är väldigt försiktig med mina saker.

Hur mycket kan jag sälja den för? Med både kamerahus och objektiv?

Eller finns det nånstans där man kan typ lämna in sin kamera och få en ny?

Tacksam för svar!
Hej,
Du skall inte ha någon större förhoppning om att bli en bättre fotograf för att du byter fabrikat och är du alldeles säker på att du kommer att bli nöjd efter bytet? Kanske vill du ha Pentax om några månader eller Sony, om det nu är "känslan" som styr. Det skulle ju vara mycket bättre om du lägger pengarna på ett bra objektiv, då kan du tekniskt sett ta bättre bilder än du gör i dag. Vad gäller Canon- och Nikonkameror i samma prisklass så skiljer det bara marginellt rent prestandamässigt, så där är det svårt att hitta hållbara argument som skulle tala för ett byte. Att bara följa sin känsla är nog ofta bra, men när det gäller tekniska prylar är det nog bättre att följa sitt sunda förnuft.//Hälsningar Christer
 

Dagernas

Aktiv medlem
Varför inte fortsätta att använda din Canon och kanske komplettera med några bra objektiv. Så småningom kanske du känner att du vill ha en mer avancerad kamera och då satsar du på ett nytt kamerahus av Canon. Då har du ju kvar objektiven och kan fortsätta att använda dem till din nya kamera. Kolla gärna efter begagnade objektiv. Det finns gott om prylar till Canon.
 
ANNONS