Annons

Presentationsprogram

Produkter
(logga in för att koppla)

Orre

Avslutat medlemskap
Hej.

Har nån tips på ett enkelt/bra program för att göra en websidespresentation av ett gäng bilder ?

Alltså, typ, man har varit på en resa med andra, fotat, sen vill alla se bilderna.. då vill man snabbt och enkelt slänga ihop dom till ett litet resereportage och dela på webben.

Själva webdelen är inget problem, har egen webserver osv, men ett program för att enkelt sätta ihop ett snyggt visningsmaterial.

Har tidigare gjort med olika program med typ thumbnails, men tycker det är ett klick för mycket att öppna upp en liten bild -> större.

Bara ett flöde med bilder i halvstor storlek (typ 800 pixel breda) och med möjlighet att lägga text till bilderna om man vill.

Hoppas nån fattar vad jag suktar efter.

//Benny
 

Orre

Avslutat medlemskap
Jalbum har jag, kanske bara behöver "skruva" lite i det.. Men det presenterar alltid alla bilder på ett eller annat sätt, sen klick på bild osv..

Tänker mr att det blir en hel (lång) websida av alltihopa.

Har Lightroom också, men klarar ej att använda det.

Jag hade hoppats det kommit "nåt nytt" och smidigt...
 

RWE

Medlem
Google foto

Har du provat Google foto? Du kan antingen göra ett album med bara bilderna, eller en story med bilder och text (story måste skapas från mobil av nån anledning, men det går att redigera från datorn när man väl skapat en). Väldigt enkelt, Google gör det mesta automatiskt. Och enkelt att dela ut till sina vänner.
Kanske kan vara nåt för dig. https://www.google.com/photos/about/?hl=sv&page=home
 
Finns ju massor med färdiga php scrips att använda om du har egen server eller webbhotell.
Sök på "php Image Gallery".
Då behöver du ju bara fixa bilderna och sen överföra dem till samma mapp som php scriptet på webbservern.
 

Orre

Avslutat medlemskap
Det blev Frontpage och rakt släpp ner på sidan och sen sära på dom med ENTER-tangenten.
 
ANNONS